sixties Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 öppnade ett project för att kolla på mixern och testa några saker. Då kom det upp en ruta om UAD-1 och om viket klockslag och datum det var, jag klickade ok för datum och tid stämde.fick ett medelande att nån demo plugg gått ut och sen blev skärmen blå och jag fick felmedelande 0x0000008E och om hypaudio.sys när jag startar cubase nu så kan jag öppna andra project men inte det jag höll på med när det crashade det står bara "invalid project file" . kan jag rädda projectet på något sätt eller måste jag importera ljudfilerna i ett nytt project?
joachime Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Jag har råkat ut för "invalid file" efter att SX kraschat. Lyckades inte återställa dokumentet. Som tur var hade jag kvar en 1-dag-gammal version som gick att öppna. Förlorade en arbetsdag...
sixties Postat 12 februari 2006 Trådstartare Postat 12 februari 2006 ljudfilerna finns ju kvar , men midi filerna hittar jag inte, öppnade ett nytt project och började föra över filerna. Men det blir nog enklare att göra om det mesta och bara använda sång och gitarrsolot från första projektet men alla förslag välkommnas. 😄
Linus Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Jag brukar spara om projektfilen med olika namn allt eftersom man jobbar. Då är det inga problem att gå tillbaka till tidigare versioner av produktionen. Eller om, som i ditt fall, strular till sig och projektet pajar. T.ex. låtnamn - 0.cpr, låtnamn - 1.cpr, låtnamn - 2.cpr osv. osv. tills låtnamn - färdig mix.cpr
Emil Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Jag brukar spara om projektfilen med olika namn allt eftersom man jobbar. Då är det inga problem att gå tillbaka till tidigare versioner av produktionen. Eller om, som i ditt fall, strular till sig och projektet pajar. T.ex. låtnamn - 0.cpr, låtnamn - 1.cpr, låtnamn - 2.cpr osv. osv. tills låtnamn - färdig mix.cpr Så gör jag med, Logic har dock aldrig strulat för mig men man vet ju aldrig.
sixties Postat 12 februari 2006 Trådstartare Postat 12 februari 2006 så har jag gjort ibland när jag vill prova olika saker och ända kunna gå tillbaka om det inte blir bra men det hade jag inte hunnit med denna gång. 🙂 det kunde varit värre, det går iallafall att göra om och det kanske blir bättre 😛
FredrikMikaelsson Postat 12 februari 2006 Postat 12 februari 2006 Har också varit med om det där... Man blir rätt knäckt... så jag sparar alltid i en massa olika versioner nu för tiden!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.