Jump to content
Annons

Perrra - Almone


trancer

Recommended Posts

LÅTNAMN: Almone

ARTIST/GRUPP: Perrra

LÅTLÄNGD: 4:59

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

EV. MEDVERKANDE: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STATUS: Färdig Melodic Trance Mix

Tjolahopp!

LÅTLÄNK: Perrra - Almon (Melodic Trance Mix 2006)

EDIT:

Låten har blivit ommastrad av TZ (twilligt sound på forumet)

Låter rätt mkt bättre, lyssna

Perrra - Almon TZ Master

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)

Gillar ljudbilden skarpt i den här. Låter väldigt bra, kort sagt.

Stråkmattan som börjar runt 1:50 är bra, bygg vidare på den.

Har inte så många tips att ge, förutom att jag tycker att du definitivt bör göra klart. Kan bli riktigt bra.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar ljudbilden skarpt i den här. Låter väldigt bra, kort sagt.

Stråkmattan som börjar runt 1:50 är bra, bygg vidare på den.

Har inte så många tips att ge, förutom att jag tycker att du definitivt bör göra klart. Kan bli riktigt bra.

/cheers

Tackar tackar.

Det är precis där jag är just nu, så stråkarna (breaket) ska precis få liv här .. men jag jobbar inatt på den!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint, mörkt och lite hotfullt på ett smakfullt sätt. Skönt driv, monotont men inte det minsta långtråkigt. Jag skulle nästan kunna tänka mej att ta in lite mer aggressiva element, få det mer intensivt, men det kanske kommer?

jo.. är på gång upp med ny version snart... lite mer aggresivt ja 🙂

Tackar!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... Tack för alla JÄTTEMÅNGA SVAR!

senaste 3 låtarna jag lagt upp har jag fått tot 5 kommentarer... detta forumet är till för rock/hårdrock/pop ... inte trance.. den saken är klar .

Ser på nystartade trådar med folk som gör typ rock/hårdrocks musik, som kan få 40-50 kommentarer på 2 dagar, jag får 5 på 3 dagar typ. . a ni fattar .

Hädanefter kommer jag inte posta min musik på detta forum pga intressebrist i min musik (trancemusiken då) . utan beger mig till lite bättre forum för just musikstilen.

under all kritik.

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh chill brushän!

Antar att det är för att många som slänge rupp "trance" här inte är trance utan dåligt producerad eurodance eller annat såntdär. Så trancen har väl kommit att inte tas på allvar.

Som det även är ute i vardagslivet...

Jag har iaf lagt ner lite intresse när jag märkt att många skriver trance/techno och när jag lyssnar så är det långt ifrån.

Angående låten så.

Den är bra producerad, gillar breaket fint. Mysig känsla där :rolleyes:

Dock tycker jag de saknas nånting i produktionen/mixningen. Verkar vara lite för lite middrange eller något. Bara bas och diskant med andra ord. Introt är riktigt frekt.

Nu när jag lyssnar vidare är det på trummorna du saknar mellanregister. Hör i princip bara diskant. Påminner mig om Ron van den beuken dethär. På med nån liten utfyllnadsgrej kanske. och fixa lite mixning så blire fint 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Konstigt detta.

Har fått sjukt bra kritik på alla andra forum jag lagt ut låten.. här svarar knappt nån.......

😳

SNÄLLA?!? BEDÖM ÄVEN TRANCELÅTAR FAST NI INTE KAN MUSIKSTILEN!

Jag kan inget om rock heller. men jag kan ändå höra om låten är BRA eller DÅLIG!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar mycket mest med pop/rock dance-genren, men producerar även en del dance till artister. Låten i sig är absolut inget fel på, men mixen, i elektronisk musik är mixen och mastringen så extremt avgörande eftersom det gäller att framhäva ett så brett register digitalt. Lär dig arbeta mer med kompressorer och tryck upp ljuden för att få fram dem i ljudbilden, att bara panorera hjälper inte. Om du har använt kompressor så rekomenderar jag att du byter!

En bra trancelåt! Försök att hitta något tema till den som sticker ut och gör den orginell =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart ok...

Men...

Lite väl basic för att vara du...Du kan meget bättre än det här...

Gillar den höga saw tonen i mitten vid breaket, fick lite Vangelis

vibes. Snygg stråkmatta.

Men som sagt, lite väl basic :rolleyes:

Hoppas du lagt dansbandstjotafräjset på hyllan nu 😲😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt detta.

Har fått sjukt bra kritik på alla andra forum jag lagt ut låten.. här svarar knappt nån.......

Då kan man ju fråga sig om den kritiken är värd nånting? 😳

Jag förstår om det blir tyst kring en sån här låt (varför inte jag svarar iaf)...

Jag har svårt att säga nånting om den pga av jag tycker melodierna är jättetråkiga och ljudet är väldigt klent också, men jag kan inte komma med nån konstruktiv kritik...

Så mitt tips skulle vara 'kill you darling'... Gör nåt nytt. Det är inte så farligt att kasta en sån här liten bit.

Eller spara den och använd delar ur den till någon senare hit, om du behöver utfyllnad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar mycket mest med pop/rock dance-genren, men producerar även en del dance till artister. Låten i sig är absolut inget fel på, men mixen, i elektronisk musik är mixen och mastringen så extremt avgörande eftersom det gäller att framhäva ett så brett register digitalt. Lär dig arbeta mer med kompressorer och tryck upp ljuden för att få fram dem i ljudbilden, att bara panorera hjälper inte. Om du har använt kompressor så rekomenderar jag att du byter!

En bra trancelåt! Försök att hitta något tema till den som sticker ut och gör den orginell =)

Hm.. det låter skitkonstigt om jag lägger på mer kompressor 🙁

då försvinner ljuden, för det komprimerar för mkt , ja du fattar.

Mastrade under rättså lång period ändå, men problemet är ju att man blir "döv" 🙁

Vill du göra en mastering åt mig? 😱 på orginal *.wav filen ? 😱

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan jag göra om du vill, men jag är ingen hejare på det, brukar skicka mina produktioner till cutting room 😎 Men om du skickar spår för spår utan kompressorer på kan jag kanske snitsa till det lite :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt detta.

Har fått sjukt bra kritik på alla andra forum jag lagt ut låten.. här svarar knappt nån.......

😉

SNÄLLA?!? BEDÖM ÄVEN TRANCELÅTAR FAST NI INTE KAN MUSIKSTILEN!

Jag kan inget om rock heller. men jag kan ändå höra om låten är BRA eller DÅLIG!

kan bli lite jobbigt att kommentera på alla dina låtar efter som du slänger upp en 3-5 låtar i veckan 😆

och med detta menar jag inget illa! *säger på ren göteborgska*

Link to comment
Dela på andra sajter

Tatlungt nu va.? Jag har glömt å kolla in här brara 😕.

Låter bra.. Snyggt intro. Lite tradigt bara. Melodin kommer på på tok för sent för att man ska bli intresserad. en strakare mer utståend melodi är å föredra. Hör ingen tung bas i bakrunden. Vill ha en sån ^^.

Annars är det grymma melodier och sköna stråkar 😳 Du står för ditt namn, Du är en riktig "trancer".

Link to comment
Dela på andra sajter

Tatlungt nu va.? Jag har glömt å kolla in här brara 😱.

Låter bra.. Snyggt intro. Lite tradigt bara. Melodin kommer på på tok för sent för att man ska bli intresserad. en strakare mer utståend melodi är å föredra. Hör ingen tung bas i bakrunden. Vill ha en sån ^^.

Annars är det grymma melodier och sköna stråkar 😕 Du står för ditt namn, Du är en riktig "trancer".

hehe. Hört det där med var när hur allt ska komma .

Men generellt sätt så är ju en trancelåt uppbyggd på att kunna mixas av djs tex 😎

Dvs min buildup är ~1 minut lång för att kunna mixxa perfecto 😄

DEt är bara generell trance kunskap, att 1 minut.. sen ska det dra igång 😄

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan jag göra om du vill, men jag är ingen hejare på det, brukar skicka mina produktioner till cutting room 😕 Men om du skickar spår för spår utan kompressorer på kan jag kanske snitsa till det lite 😱

Hmm. Vill du ha varje spår i wave??!

DEt är typ 16 olika midi spår . eller vill du ha hela låten i en *.wav file?

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du, Perrra..

Jag gillar inte soundet 😕 Det finns ingen botten i låten och allt låter väldigt "hårt". Ansträngande för öronen, liksom. Dina dansbandslåtar är ju jättefluffiga och mjuka! Varför blir trancen så här? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du, Perrra..

Jag gillar inte soundet 😕 Det finns ingen botten i låten och allt låter väldigt "hårt". Ansträngande för öronen, liksom. Dina dansbandslåtar är ju jättefluffiga och mjuka! Varför blir trancen så här? 😱

För att jag inte kan mastering :/

Är så sjukt kass på det .. lyssnat igenom nu flera gånger... omöjligt att få det "fylligt" med min mastering... kan inte, aldrig kunnat, frågan är om jag nånsin kommer kunna ..

låten är mkt fylligare utan nån eq, nån kompressor osv, men blir för DOV på nåt sätt.. därför eftersöker jag nån som kan mastra mina låtar i framtiden (som är online ofta)

msn: perrra@linux.se

Almon - Mest mellanregister o diskant ... inget fylligt ljud o knappt nån BAS. trots 3 midispår med bass layers, och 1 sick fet kick, ändå inte :&

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

feffe (oregistrerad)

vågar man fråga vad du använt för program? själv sitter jag i reason men fastnar lätt i det, har inte gjort någon färdig låt utan bara lekt för att få en kännsla för trance låtar et.c

Hur har du tänkt när du gjorde låten? byggde du upp allt runt en melodi et.c?

/FEffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här typen av landsbygdstrance existerar endast på internet och dreamhack idag, genren som helhet har tagit många steg bort från pads, 909 och supersawleads.

Mixen saknar sub (under 60 hz) och hihatsen är lite vassa. Helt ok demohantverk är det dock, och jag tror säkert du kan få många fans i Mjölby.

Link to comment
Dela på andra sajter

addar på msn!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
vågar man fråga vad du använt för program? själv sitter jag i reason men fastnar lätt i det, har inte gjort någon färdig låt utan bara lekt för att få en kännsla för trance låtar et.c

Hur har du tänkt när du gjorde låten? byggde du upp allt runt en melodi et.c?

/FEffe

Tjosan.. jag sitter i Cubase

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här typen av landsbygdstrance existerar endast på internet och dreamhack idag, genren som helhet har tagit många steg bort från pads, 909 och supersawleads.

Mixen saknar sub (under 60 hz) och hihatsen är lite vassa. Helt ok demohantverk är det dock, och jag tror säkert du kan få många fans i Mjölby.

hmm. jag har ändå en bassline som går så lågt i låten så man knappt hör den.

näst lägsta oktav sine bass genom hela låten.. konstigt att det inte finns låga frekvenser :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...