Larsson Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 (redigerat) hejsan.. jag satt hemma & fibblade lite & kom att tänka på att vad jag fibblade med skulle kanske låta bra med munspel.. så därför undrar jag om det finns någon på detta forum som kan spela munspel.. och har ett munspel i tonaretn G,dessutom.. det är mer eller mindre samma vända 3gr.. och jag hade tänkt det som att första vändan lägger jag en slide gitarr andra vändan munspel..och 3:de vändan både slide & munspel i lite soft stämmning.. hoppas att det är någon som kan & tycker att det vore en kul grejja att göra!! låten i slask format finns: Your browser does not support the HTML5 audio tag ett melodi exempel som jag skulle vilja att munspelet hrundades på finns: Your browser does not support the HTML5 audio tag 😉 Redigerat 9 februari 2006 av Larsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 6 februari 2006 Dela Postat 6 februari 2006 Jag har bara ett vanligt C-munspel... hmm. Jag också, tyvärr... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 6 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 6 februari 2006 ok..det var ju synd..men jag är inte så hemma på munspel kanske man kan spela relativt fritt om man kan tekniken..om ni skulle komma på något med c-munspelen så är jag intresserad.. men jag tror att ett munspel i c sitter inne på passande skala för den här snutten.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 7 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2006 spelar du åxo steelguitar så är du välkommen med...eller vad du än spelar och kommer på något att tillföra så är det intressant!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 Jag har ett c-munspel och kan lira ytterst lite blues grejer med den, men jag kan spela muntrumpet, det är jag ganska duktig på om du är intresserad. 🙂 //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 7 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2006 Jag har ett c-munspel och kan lira ytterst lite blues grejer med den, men jag kan spela muntrumpet, det är jag ganska duktig på om du är intresserad. 😎 //Anders absolut...jag är intresserad!! so shoot man!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berch Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 Ok, hör av dig om hur så kan jag kanske fixa resten. (Äger ett G-bluesspel + en 8-9 till). Har du tänkt dig en speciell medlodislinga eller vill du att jag improviserar ihop något? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 (redigerat) Jag provade med ett G bluespel men det funka inge vidare. Den här låten kräver ett durspel och ett sådan har jag inte 🙂 .. Blev lite begränsat med toner på bluesspelet tyvärr. edot: Skön låt förresten 😎 Redigerat 7 februari 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nudel af Ludenben Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 Visst... Här har vi munspel så det räcker och blir över. Jag kan ge det ett försök ... men hur vill du att det skall låta? Någon speciell melodi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 7 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2006 synd att inte munspelet var g-dur!! 🙂 men jag har en melodi på ett ungefär jag tänkte hålla mig till.. och kanske det skulle vara bra om munspelet häll sig till den på ett ungefär åxo.. men jag lämmnar det öppet för ideer..min melodi är inte absolut & ska nog fin putsas lite..även mitt slide spel men ett exempel på vart jag siktar med sliden är: Your browser does not support the HTML5 audio tag som sagt..kanske ni kommer på något bättre!! så anpassar jag mig efter det... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 jag tyckte det var riktigt klurigt att spela till din ackordföljd även om jag har ett G-munspel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YellowStudio Postat 7 februari 2006 Dela Postat 7 februari 2006 Visst kan jag lägga på munspel. Frågan är om du vill att jag lägger den efter mp3 filen eller? Tänker mest på synkningen när du skall mixa men det bör väl gå bra med den filen. MVh Stephan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 7 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2006 ja kanske den är lite klurig..fast man tycker det borde funka på något sätt!! hursomhelst..om du spelar in så vore jag tacksam om jag kunde få tillbaka munspels spåret med att det börjar exakt där mp3´n börjar..så blir det lätt för mig att lägga in det!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 8 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2006 vad hände...vart tog alla munspelare vägen?? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YellowStudio Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Jag har en fil klar till dig. Vad har du för email? jag sitter här just nu, du kan skicka ett pm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
abbegitarr Postat 9 februari 2006 Dela Postat 9 februari 2006 Jag fick ihop det när jag spelade på mitt, c-munspel... , fast inte tillräckligt bra antagligen. Vore kul att se vad som hände, med sammarbetet, lägg gärna upp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 9 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 9 februari 2006 Jag fick ihop det när jag spelade på mitt, c-munspel... , fast inte tillräckligt bra antagligen. Vore kul att se vad som hände, med sammarbetet, lägg gärna upp! du får gärna sicka ett spår isåfall!! jag skulle vilja att munspelet höll sig lite mer till melodin.. även om det inte behöver vara exakt så något sånär ivilketfall!! men det är inget tvivel nu..det ska vara munspel..det lyfte låten!! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 11 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 11 februari 2006 blev det något musnoel någon?? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 musnoel? 😉😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 12 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2006 oj då..så tokigt det blev!! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berch Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Hör en slide men inget munspel, vad hände? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 12 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 12 februari 2006 Hör en slide men inget munspel, vad hände? jag väntar på att någon kanske vill lägga ett munspel.. jag har fått en inspelning..men den var lite för frilodande.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Larsson Postat 15 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 15 februari 2006 hmm...vart tog alla munspelare vägen...nu tror jag att nog att den här låten hammnar på den gigantiska högen som heter ofärdigt.. tack för feedbacken stephan!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
awe Postat 20 februari 2006 Dela Postat 20 februari 2006 Är det fortfarande aktuellt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reverend_Raw Postat 6 mars 2006 Dela Postat 6 mars 2006 Jag ställer upp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Harmonica mike Postat 14 mars 2006 Dela Postat 14 mars 2006 hejsan.. jag satt hemma & fibblade lite & kom att tänka på att vad jag fibblade med skulle kanske låta bra med munspel.. så därför undrar jag om det finns någon på detta forum som kan spela munspel.. och har ett munspel i tonaretn G,dessutom.. det är mer eller mindre samma vända 3gr.. och jag hade tänkt det som att första vändan lägger jag en slide gitarr andra vändan munspel..och 3:de vändan både slide & munspel i lite soft stämmning.. hoppas att det är någon som kan & tycker att det vore en kul grejja att göra!! låten i slask format finns: Your browser does not support the HTML5 audio tag ett melodi exempel som jag skulle vilja att munspelet hrundades på finns: Your browser does not support the HTML5 audio tag 😆 Har du löst munspels frågan,eller är det inaktuellt? Det låter som en komination av 2:a och 3:e position för mig..alltså c-spel. maila mig om du fortfarande är intresserad..Harmonica Mike Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.