Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, vet inte om detta tagits upp innan (provade att söka, utan resultat)

Vilken prestandaskillnad Àr det mellan sx2 och sx3? Jag funderar pÄ att uppgradera till sx3 och vet inte om det Àr vÀrt det om man förlorar mycket i prestanda, eller det kanske Àr tvÀrtom, man vinner kanske prestanda?

NÄgon som vet detta?

NÄgon som testat hur mÄnga reverb man kan lÀgga, innan datorn pajjar?

...eller nĂ„got liknande.. 😏

/Mossmannen AKA Mössmannen (pÄ vintern)

Annons
Postat

Tror det beror pÄ hur mycket du lastar ner Cubase. Det spelar ingen roll om det Àr tvÄan eller trean. Har du ett tungt projekt sÄ Àr det det. Oftast Àr det VST pluggarna som suger fett. Frysfunktionen Àr vÀldigt bra iallafall.

Singer (oregistrerad)
Postat

Men har inte SX2 frysfunktion? Satt hemma hos polaren och han har sx2. Och han har freeze eller vad det nu heter. 🙂😄

Postat

Jag Àr kluven till frysfunktionen som finns i SX 2. Det tar fem minuter att frysa ett instrument varefter man kommer pÄ att man vill Àndra nÄgot ...

Hela frysfunktionen kÀnns rÀtt osmart upplagd och oflexibel. Man borde t ex kunna kopiera frysta delar till ett nytt stÀlle med vetskapen att t ex reverb och sÄdant klipps. Det kÀnns bara sÄ otroligt irriterande att behöva frysa om för varje liten Àndring. Som att tina upp en hel ko bara för att man vill göra nÄgra köttbullar.

Singer (oregistrerad)
Postat

Sant och kan det vara just det som Àr Àndrat i SX3? För om det inte Àr det och man Àr ute efter freeze sÄ Àr det ju bara urbota dumt att lÀgga ut en massa pengar pÄ en u.p till SX3 frÄn Sx2., eller hur?!

Postat

ja, det Àr ju sant som det kommer fram hÀr.

det som kan tillÀggas Àr vÀl möjligen att du i sx3 kan frigöra ramminne nÀr du fryser ett instrument, vilket inte var/Àr fallet med sx2. visst tar det orimligt lÄng tid att frysa spÄr, men ibland Àr det faktiskt inte helt dumt.

hade dock hellre sett en mer avancerad bounce, dÀr man kunde vÀlja att plocka med ev. effekter pÄ kanalen nÀr man mixar ner ett spÄr, för de har jag inte sett hittills.

Singer (oregistrerad)
Postat

Och dÀr var den största Àndringen! Men som sagt, hade det inte berott pÄ det sÄ spelar det ingen roll. För mig Àr ungefÀr som: Nu har min gitarr kommit med en bÀttre mick, jag mÄste bara uppdatera den, dÄ blir jag nog bÀttre pÄ gitarr.

Har det funkat bra innan sÄ behövs det inte eller hur?!

Kommer ihÄg hedeliga cubase sÄ som det Àn gÄng var skappat. GÄ tillbaka till den ett tag och kör med Atari. Byt efter ett halvÄr till CubaseSx1, Sx2 eller SX3.

Du kommer att sÀga sÄ hÀr dÄ. Jag kör hellre SX serien Àn Atari spelar ingen roll vilken SX jag kör men aldrig mer Atari!

Man mÄste inte alltid ha det nyaste men man böver inte alltid sitta med det Àldsta heller.

Postat
😄 Va det den bĂ€sta metaforen du kunde komma pĂ„? đŸ˜±

Hehe! JA!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.