Jump to content
Annons

Virtual guitarist

callmejizzle (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Häromdagen installerade jag virtual guitarist på min nya dator. När jag skulle öppna FL studio filer där jag använt mig av virtual guitarist så är det något konstigt problem som händer. Det spelas inte upp som det ska. Klickar jag på pianoroll noterna (in realtime) så låter ljuden exakt som dem valda gitarren men placerar jag noterna på pianoroll och sedan trycke på play så låter det som varje ton hackas i mitten så det blir typ massa klick ljud. Är det någon som har någon aning vad det kan bero på? Känns otroligt irriterande.

Datorn är en Amd 3800+x2 med 2 gb i ram.

Tacksam för hjälp

Annons
Postat

Kan ju säga direkt att du borde skaffa dig en egen gitarr och spela in istället... 😛

(ledsen, var bara tvungen att gnälla lite 😆 )

Postat

Har du prövat att höja latencyn på ljudkortet?

Postat

Japp jag har testat höja latencyn men det händer inget. Kan det bero på den taskiga ljudkortet jag har för tillfället? Väntar på att jag ska få hem ett esi juli@ kort, då får jag väl se ifall det beror på ljudkortet.

Och nope det är ingen H20 eller zone version, jag köpte den begagnad.

Värt att nämnas är att den fungera problemfritt på min gamla dator som var en pentium 2.26 ghz, med 512 i ram och med ett kasst ljudkort också.

Känns grymt jobbigt när man inte vet vad det kan bero på!

Har även testat installera om flera ggr utan resultat. Hoppas verkligen någon har en lösning på detta, skulle vara en otrolig lättnad!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.