Aldrig_Nog Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Hej, metronomen i mitt cubase slutade plötsligt låta.. Kan jag kommit åt inställningar i nån meny som jag inte förstår mig på kanske? Hur som helst kan jag inte få klickljud från "transport panel". Mycket tacksam för hjälp! mvh Chrille
DrHans Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 åH samma sak hände mig igår, för första gången. Kunde inte få den att låta så jag fick sätta på midi klick. Tror att det har att göra hed utkanalen som heter auditorium eller nått liknande. Den gav nämligen utslag på metronomen. En annan sak som hänt att jag inte kan styra vart ljuden ska ta vägen nånstans i mixerfönstret så jag måste ställa det i inspectorn. Hur får jag tillbaka det? Man brukar ju hitta det ovanför pannern men nu är det borta vare sig jag förstorar mixern eller inte. Eftersom man inte får upp ut kanalerna i inspectorn så kan man inte ändra på dem. Kanske man kan ändra utkanalen på auditorium ( eller vad den nu heter ) och att det är det som gjort att klicket försvann. Dagen efter i studion hade jag klicket tillbaks men kan fortfarande inte styra outputs i mixern.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.