Jump to content
Annons

Rattar ljud inför demoinspelning


DrHans

Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Hej håller på att förbereda lite innan vi ska spela in demon med bandet. Håller på att ratta in gitarr, bas och trummor.

Vore glad om någon ville lyssna och ge åsikter.

Självklart då jag själv inte kan lyssna på demon som lagts upp på forumet så lägger jag det på annan server så alla kan höra ( Är fortfarande jättearg på Studio för att dom aldrig fixar till det 😳 )

Kanske ska säga att det handlar om metal, gillar man inte det så kanske det blir svårt att tycka till, tack på förhand.

Klicka här

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tyckte det lät bra i det stora hela.

Kanske alla instrument inte kom ut så där riktigt klart, det var nåt som lät lite "grötigt", inte mycket alls, men något/några instrument krockar kanske någonstans.

Sen har du nåt klick i trummorna panorerat höger, vet inte om det är hihat eller kantslag på cymbal, eller vad det var, det lät först som något knaster men sen hör man att det liksom klickar..?

Fast är du smart ska du inte lyssna på mig! Jag kan inte mixa och jag är nästan döv... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckte det lät bra i det stora hela.

Kanske alla instrument inte kom ut så där riktigt klart, det var nåt som lät lite "grötigt", inte mycket alls, men något/några instrument krockar kanske någonstans.

Sen har du nåt klick i trummorna panorerat höger, vet inte om det är hihat eller kantslag på cymbal, eller vad det var, det lät först som något knaster men sen hör man att det liksom klickar..?

Kanske ska skära lite till nånstans!

Var någonstans ligger klicket du talar om,jag hör inte det. kan du säga det i tid?

Känns lite konstigt med riden så totalt utpanorerad. Övrigt tycker jag det låter bra.

Kan inte styra panoreringen av cymbalerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna är DFH superior

Men en av fördelarna med DFH är just att man har enskilda trummickar på varsin kanal och kan kasta om hursomhelst i mixen?

EDIT: Dessutom skulle sån här metal må bra av att tajtas till perfektionism. Kvantisera trummorna och klippa och flytta i gitarrerna? 😆

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE (hansjohnny @ 28 January 2006, 11:55)

Trummorna är DFH superior 

Men en av fördelarna med DFH är just att man har enskilda trummickar på varsin kanal och kan kasta om hursomhelst i mixen?

Fast panoreingen på Oh och ambiensmickarna är ju redan klar, och cymbalerna går endast ut där och är inte direktmickade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska skära lite till nånstans!

Var någonstans ligger klicket du talar om,jag hör inte det. kan du säga det i tid?

Det är kanske riden JoelB pratar om. Lyssna på höger från 36 s.

Den sticker ut lite väl mycket, den liksom "klickar" ganska tydligt.

Annars när jag lyssnar nu igen så tar jag tillbaka det där med grötigt mellan instrument. Jag tror det är gitarrens sound som gör det?

Kanske låtit bättre(i mina öron) om gitarren var lite skarpare/vassare på nåt sätt? Inte nödvåndigtvis mer diskant, men mera "bett". Kanske pyttelite mindre dist?

Jag är som sagt kass på mixning. Nu lät allt väldigt negativt, men så är inte fallet. TYcker det låter jävligt bra, grejerna jag anmärkte på är petitesser i sammanhanget!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kanske riden JoelB pratar om. Lyssna på höger från 36 s.

Den sticker ut lite väl mycket, den liksom "klickar" ganska tydligt.

Annars när jag lyssnar nu igen så tar jag tillbaka det där med grötigt mellan instrument. Jag tror det är gitarrens sound som gör det?

Kanske låtit bättre(i mina öron) om gitarren var lite skarpare/vassare på nåt sätt? Inte nödvåndigtvis mer diskant, men mera "bett". Kanske pyttelite mindre dist?

Jag är som sagt kass på mixning. Nu lät allt väldigt negativt, men så är inte fallet. TYcker det låter jävligt bra, grejerna jag anmärkte på är petitesser i sammanhanget!

Det är riden

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart bättre.

Fast nu har du höjt utvolymen rätt rejält, det gör nog sitt till att det låter bättre...? Hur som helst så låter allt mycket klarare och gitarren låter mer distinkt.

I och med att allt annat låter klarare sticker riden inte ut lika mycket heller...

Very good!

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart då jag själv inte kan lyssna på demon som lagts upp på forumet så lägger jag det på annan server så alla kan höra ( Är fortfarande jättearg på Studio för att dom aldrig fixar till det :rolleyes: )

Du får väl bli arg på Symantec som gör Norton istället och se om det hjälper 😄

Höj sången en aning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver nog tighta till liret på trummorna en aning, men är det bara ljudtest så tycker jag trots allt exempel ett låter bäst. Där hörs åtminstone allt. Virveln drunknar rätt ordentligt i variant no2...som dessutom är maxad som jävelen.....

Så det märks att jag inte är trummis menar du 😮 . Det är ändå inte jag som ska spela på dem sen, inte på basen heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är rätt lågt mixad? panoreringen i början älskade jag, trummorna låter lite otajta? Låter som om kompet inte ligger helt i 4/4 takt? ridecymbalen låter fint. Jag tycker det låter bra och fortsätt jobba på den!

Kan skylla på att jag hade strul med klicket och fick köra med ett midiclick som jag hade jättesvårt för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...