Jump to content
Annons

Det spelar ingen roll.


gufv (oregistrerad)

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)

* LÅTNAMN: det spelar ingen roll.

* ARTIST/GRUPP: namnlöst

* GENRE: postrock / ambient / folk / klassiskt

* LÅTLÄNGD: 5:24

* KOMPOSITÖR: gustaf lundh

* PRODUCENT: gustaf lundh

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7.6 mb

* STATUS: färdig

* LÅTLÄNK: http://pendrill.no-ip.org/gusc/work/det%20...ngen%20roll.mp3

älskar när man försöker väva in annorlunda musikscener med varandra och försökte flirta lite med några st. det här min fjärde låt och är inspelad i cubase sx. är alltid jätteroligt med feedback!

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
gufv (oregistrerad)
Gillar detta 😏

Tycker att det låter mer som en flört med klassisk musik än folkmusik dock.

Tycker inte om svepljuden som kommer vid ca 1,30. Stråkarna är däremot grymt sköna, vad är det för nåt? Slutet är bra också!

Ja, det har du rätt i. Iaf i låtens första halvt. Ändrat topic nu, tack för det. 😆

Oh, jag bara älskar svepljuden! Stråkarna är från EWQL Silver, sedan är det en del dragspels-samples här o där.

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok gufv 😎 .Roligt att det finns personer som vill experimentera med musiken!.försöker själv.....japp här det klassiska toner i en experimentell resa med nutida musik..delar FredAsp att detta låter som filmmusik..jag gillar såväl svepljud som stråkarna de sitter klockrent!..skönt att slippa sång..den här funkar nog iofs med både och..men det spelar ju ingen roll..det är Bra ändå 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett parti i låten som jag tycker drar ner den liten, och det är från 0:30 till 1:00. Låt basstråken vara kvar, men ta gärna bort dom andra stråkarna, för dom låter inte speciellt bra imho.

Gitarrspelet med alla glidningar är gudomligt. Sen när dragspelet, eller harmonikan eller vad det nu är, kommer in lyfter det ytterligare ett snäpp.

Jag måste dock vara på ett speciellt humör för att kunna lyssna på sån här musik, men det var jag idag. Får 3+ av 5 på min logh-skala. I rätt omgivning på skiva, skulle den kunna få mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Ok gufv 😳 .Roligt att det finns personer som vill experimentera med musiken!.försöker själv.....japp här det klassiska toner i en experimentell resa med nutida musik..delar FredAsp att detta låter som filmmusik..jag gillar såväl svepljud som stråkarna de sitter klockrent!..skönt att slippa sång..den här funkar nog iofs med både och..men det spelar ju ingen roll..det är Bra ändå 😉

rolig feedback!

har du något att visa upp? vore kul att höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Det finns ett parti i låten som jag tycker drar ner den liten, och det är från 0:30 till 1:00. Låt basstråken vara kvar, men ta gärna bort dom andra stråkarna, för dom låter inte speciellt bra imho.

Gitarrspelet med alla glidningar är gudomligt. Sen när dragspelet, eller harmonikan eller vad det nu är, kommer in lyfter det ytterligare ett snäpp.

Jag måste dock vara på ett speciellt humör för att kunna lyssna på sån här musik, men det var jag idag. Får 3+ av 5 på min logh-skala. I rätt omgivning på skiva, skulle den kunna få mer.

faktum är fidden att det är just det partiet jag inte är nöjd med, hehe..

men det var framförallt gitarrbiten jag irriterar mig på. låter långsamt släpande och passar liksom bara inte in. ska köra om eller göra om hela partiet där tror jag. annars tack för lyssningen.

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

faktum är fidden att det är just det partiet jag inte är nöjd med, hehe..

men det var framförallt gitarrbiten jag irriterar mig på. låter långsamt släpande och passar liksom bara inte in. ska köra om eller göra om hela partiet där tror jag. annars tack för lyssningen.

Aha! Då var det ju ditt försök att dölja gitarrspåret som jag reagerade på. 😄

Finns det förresten några planer på att lägga sång på nån av dina låtar? Skulle vara intressant att höra. Inget fel på instrumentalt, men ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

skönt gitarrintro-stråkarna är bra men för torra(lägg på reverb typ large room långt predelay etc fast bara en doft...)

gärna lite slapback delay på rythmgitarrerna också så lyfter produktionen betydligt-

med lite till jobb och kanske några fler men väl valda organiska ljudbilder i bakgrunden så har du en mkt lyckad inspelning/komposition!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok gufv 😕 .Roligt att det finns personer som vill experimentera med musiken!.försöker själv.....japp här det klassiska toner i en experimentell resa med nutida musik..delar FredAsp att detta låter som filmmusik..jag gillar såväl svepljud som stråkarna de sitter klockrent!..skönt att slippa sång..den här funkar nog iofs med både och..men det spelar ju ingen roll..det är Bra ändå 🙁

rolig feedback!

har du något att visa upp? vore kul att höra.

Ok o varsågod..du förtjänar det! Visst hittar du lite av mitt material..den senaste är My Wall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Häftig mix av stilar skitbra lite hårt gitarrljud ibland bara (ska jag säga föresten mitt skär man sig ju på ibland 😆). Nästan lite performance över det här, definitivt konstnärligt och innerligt önskar jag hade bättre lyssning på surfdatorn så man kunde njuta fullt ut.

Kör hårt nä fan mjukt ska det ju vara menar jag 😉

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Mors.

Fina grejjer, tycker dock att man aldrig får chansen att fastna för sakerna eftersom det kommer nya grejjer hela tiden. Våga vara mer enformig, är mitt råd, men det är ju en smaksak. Sen får jag känslan av att det hela är kanske tre olika låtar. I början trodde jag att det skulle bli klassisk hårdrock, men sen kommer drgspelet och räddar allt på slutet.

Låter inte helt autentiskt.

Gillar låten mest efter 3:00 fram till slutet.

Rock on.

Redigerat av KingKongo
Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
faktum är fidden att det är just det partiet jag inte är nöjd med, hehe..

men det var framförallt gitarrbiten jag irriterar mig på. låter långsamt släpande och passar liksom bara inte in. ska köra om eller göra om hela partiet där tror jag. annars tack för lyssningen.

Aha! Då var det ju ditt försök att dölja gitarrspåret som jag reagerade på. 😆

Finns det förresten några planer på att lägga sång på nån av dina låtar? Skulle vara intressant att höra. Inget fel på instrumentalt, men ändå.

inga direkta planer. men jag är å andra sidan aldrig rädd för idéer jag aldrig bestigit tidigare!

jag själv är nog inge vidare på att sjunga så det får bli någon annan. det jag skulle vara svag för vore antingen någon mörk whiskey-röst eller ett saftigt aggressivt men stilfullt HC-skrik, hehe 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Mors.

Fina grejjer, tycker dock att man aldrig får chansen att fastna för sakerna eftersom det kommer nya grejjer hela tiden. Våga vara mer enformig, är mitt råd, men det är ju en smaksak. Sen får jag känslan av att det hela är kanske tre olika låtar. I början trodde jag att det skulle bli klassisk hårdrock, men sen kommer drgspelet och räddar allt på slutet.

Låter inte helt autentiskt.

Gillar låten mest efter 3:00 fram till slutet.

Rock on.

förstår precis vad du menar. det blir så automatiskt när jag skriver låtar, av någon konstig anledning. jag älskar förändringar i låtar. uppbyggnader och utlösningar. men det du säger är bra kritik! kommer ta med mig det vidare.

är också mest nöjd med slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)
Häftig mix av stilar skitbra lite hårt gitarrljud ibland bara (ska jag säga föresten mitt skär man sig ju på ibland 😆). Nästan lite performance över det här, definitivt konstnärligt och innerligt önskar jag hade bättre lyssning på surfdatorn så man kunde njuta fullt ut.

Kör hårt nä fan mjukt ska det ju vara menar jag 😆

Göran

tack göran. skönt spontant skrivet inlägg. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...