Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Vi i bandet har en dator (PC) med 2st M-Audio Delta1010LT, m.a.o. 16 analoga in. CPUn Àr en AMD Athlon 64 3000+, RAM 1GB.

Vi har nu tÀnkt att börja spela in vÄr tredje platta, och det jag undrar Àr om det Àr krÀvande att för datorn att spela in 16 kanaler samtidigt?

Det Ă€r givetvis trummorna jag syftar pĂ„. 😆

Redigerat av BaldByChoice
Annons
Postat

Jag kan inte sĂ€ga att jag vet, men jag har spelat in Ă„tta samtidiga ljudspĂ„r pĂ„ en fyra Ă„r gammal Powermac utan nĂ„gra som helst problem, sĂ„ det Ă€r inte omöjligt att det kommer att fungera. Se till sĂ„ att du har snabb hĂ„rddisk bara 😆

Postat

det kommer garanterat funka!

TÀnk pÄ att folk spelar in 16 kanaler för massa Är sen nÀr datorerna inte ens hade i nÀrheten av lika mycket krÀm som nu.

Eftersom ni inte kommer anvÀnda mjukvarupluggar utan bara spela in rent ljud sÄ belastas datorn inte jÀttemycket.

Lycka till!

Postat
det kommer garanterat funka!

TÀnk pÄ att folk spelar in 16 kanaler för massa Är sen nÀr datorerna inte ens hade i nÀrheten av lika mycket krÀm som nu.

Eftersom ni inte kommer anvÀnda mjukvarupluggar utan bara spela in rent ljud sÄ belastas datorn inte jÀttemycket.

Lycka till!

Precis som jag misstÀnkte. Jag ville bara vara sÀker.

DÄ Àr det bara att tuta (trumma?) och köra.

Tack för hjĂ€lpen hansjonny, mornel och lavrell! 🙂

Postat

Jag tror nog oxo att det kommer att funka, men om man lÀgger pÄ en massa pluggar?

Hur mycket klarar PC'n dÄ?

Jag har en PC med:

2gb ram

160gb SATA

3,2ghz P4

och ett Wamirack ESP1010

Win XP

Kan jag spela in 10 kanaler med pluggar, lite reverb Ä sÄ...?

Kanske ytterligare 2-3 VST plugg's oxo..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.