BaldByChoice Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 (redigerat) Hej. Vi i bandet har en dator (PC) med 2st M-Audio Delta1010LT, m.a.o. 16 analoga in. CPUn Ă€r en AMD Athlon 64 3000+, RAM 1GB. Vi har nu tĂ€nkt att börja spela in vĂ„r tredje platta, och det jag undrar Ă€r om det Ă€r krĂ€vande att för datorn att spela in 16 kanaler samtidigt? Det Ă€r givetvis trummorna jag syftar pĂ„. đ Redigerat 24 januari 2006 av BaldByChoice
BaldByChoice Postat 24 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 24 januari 2006 Raka besked. đđ Finns det nĂ„gon som "vet"?
mornel Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 Jag kan inte sĂ€ga att jag vet, men jag har spelat in Ă„tta samtidiga ljudspĂ„r pĂ„ en fyra Ă„r gammal Powermac utan nĂ„gra som helst problem, sĂ„ det Ă€r inte omöjligt att det kommer att fungera. Se till sĂ„ att du har snabb hĂ„rddisk bara đ
BaldByChoice Postat 24 januari 2006 TrÄdstartare Postat 24 januari 2006 HÄrddiskarna som sitter i burken Àr av mÀrket Seagate Barracuda, S-ATA. Det borde funka va?
lavrell Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 det kommer garanterat funka! TÀnk pÄ att folk spelar in 16 kanaler för massa Är sen nÀr datorerna inte ens hade i nÀrheten av lika mycket krÀm som nu. Eftersom ni inte kommer anvÀnda mjukvarupluggar utan bara spela in rent ljud sÄ belastas datorn inte jÀttemycket. Lycka till!
BaldByChoice Postat 24 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 24 januari 2006 det kommer garanterat funka! TĂ€nk pĂ„ att folk spelar in 16 kanaler för massa Ă„r sen nĂ€r datorerna inte ens hade i nĂ€rheten av lika mycket krĂ€m som nu. Eftersom ni inte kommer anvĂ€nda mjukvarupluggar utan bara spela in rent ljud sĂ„ belastas datorn inte jĂ€ttemycket. Lycka till! Precis som jag misstĂ€nkte. Jag ville bara vara sĂ€ker. DĂ„ Ă€r det bara att tuta (trumma?) och köra. Tack för hjĂ€lpen hansjonny, mornel och lavrell! đ
Light Head Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Jag tror nog oxo att det kommer att funka, men om man lÀgger pÄ en massa pluggar? Hur mycket klarar PC'n dÄ? Jag har en PC med: 2gb ram 160gb SATA 3,2ghz P4 och ett Wamirack ESP1010 Win XP Kan jag spela in 10 kanaler med pluggar, lite reverb Ä sÄ...? Kanske ytterligare 2-3 VST plugg's oxo..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.