Jump to content
Annons

Jusiex - Hold My Hand And Run


josefine

Recommended Posts

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)

Fin, avslappnad känsla. Många små överraskningar som gör det intressant. Kanske höja sången ett litet snäpp?

Internetsläpp eller i verkligheten?

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer! Skulle vilja skriva sofftronica, men det låter inte alls lika positivt när jag skriver det som det låter inuti mitt huvud.

Om du la sången lite starkare, kanske jobbade med en kompressor så skulle hela låten lyfta ytterligare.

Gitarren kommer in riktigt snyggt vid 1:40. Den ger lite Gonzales-trygghet, i kontrast till de rastlösa åttondelarna.

edit: ett ord

edit2: Förresten, det är lite småkrångligt att hitta till låten, eftersom Spray inte tillåter direktlänkar. Vet du om att du kan ladda upp filen på forumet? Info om hur man gör finns här.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det. Fast tycker inte det känns riktigt utgivningsfärdigt.

Är lite skeptiskt till keyboardljudet som ligger och spelar så korthugget och intensivt. Kunde de inte göras lite mer återhållsamt?

Är det väldigt bråttom att göra en platta? Idéen är bra men det kan låta bättre. Särskilt om man hörde rösterna lite bättre samt fixade lite "bättre" sound här och var. Även nivåer mellan instrument när de kommer in och går ut ur ljudbilden är lite väl abrupta och skumma (på ett inte så kul sätt). Höga och lite avklippt här och där . Tycker att det finns lite små otajta ställen. Kanske är det meningen, men i mina öron inte så lyckat.

Jobba lite till med den, det är ju riktigt skönt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att gitarrljudet borde göras bättre. Alla andra ljud är så fina och klara, medans gitarren känns väldigt burkig. Fast å andra sidan har den sin charm.

Sen kanske gitarrsamplingen som går om och om igen egentligen skulle spelas in 'på riktigt', eller hur man nu ska säga. Stör mig liiite på att samma missljud kommer hela tiden 😉

Men anledningen till att jag tjatar om gitarren är att låten vid 1:40 går från skön och behaglig till att framkalla ståpäls på hela kroppen av välbehag. Tycker om den. mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena fin sak det här, lite lågt mixad eller har jag fel på mina datorhögtalare fick skruva upp rejält. Tuffar iväg så där lite mysigt typ sitter i bilen och njuter en varm sommardag, men jag tycker nog att det är lite väl mycket effekter på sången. Jag skulle vilja höra den mycket mera tydligt med ett sånt där varmt sort nära sound. Lycka till med skivan det låter lovande lång väg måste jag säga.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som gnäller på gitarren, gör ni det för att ni vet att det är en gitarr och hur gitarrer kan låta, eller gör ni det för att ni verkligen ogillar ljudet? Jag tycker absolut inte att det stör.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som gnäller på gitarren, gör ni det för att ni vet att det är en gitarr och hur gitarrer kan låta, eller gör ni det för att ni verkligen ogillar ljudet? Jag tycker absolut inte att det stör.

Det var nog mest för att jag tyckte det lät för samplat, om man nu kan säga så... men jag måste erkänna att jag faktiskt lämnade den i spelaren på repeat i närmare en timma efter jag skrev mina kommentarer och kom fram till att jag faktiskt tyckte det passade in som det var.

Skulle dock vilja höra hur det skulle låta med en annan gitarr, inte säkert att det skulle bli en förbättring.

Och förresten, låten höll måttet timman ut. funkade kanon att sitta och fundera till, jag vill höra dom resterande 4 låtarna när dom kommer ut.

(edit: fattades ett "det")

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående gitarren, jag gillar faktiskt ljudet som det är & det är den enda anledningen till att det låter så. Däremot ska jag göra någoting åt när den kommer för som någon sa blir det väldigt "abruppt".

DåligtGehör: Det är inte brottom att "göra en platta" (en 5spårig ep känns inte så "plattigt" om du förstår vad jag menar) om man bortser från att den skall vara klar i Mars eftersom jag i April ska ge mig in i ett nytt projekt och inte kommer ha lika mycket utrymme för mina egna grejer. Det skall bli skönt att ge ut någonting eget, annars sitter (iallafall jag) bara och glömmer bort min talang. Haha. Tack för dina synpunkter, jag ska kolla igenom låten och "tigtha" upp den på alla ställen jag misstänker att det är som du säger!

Sången är höjd nu iallafall, tack för alla fina ord annars!

Stay true (och tänk på att jag är amatör! blott arton vintrar, har mycket att lära, etc)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Behagligt landskap du målar upp. Snyggt!

Har bara en fundering. Låten flyter fram skönt och man tar det lugnt men var fjärde takt kommer basen in och dånar till så lill-hjärnan skakar (lätt överdrift). 🙂

Men det kanske är tanken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag VET! Bra att du påpekar det, för det konstiga är att det bara är så i VISSA högtalare/hörlurar! Jag har provar på över tio tretton stycken och det är bara på vissa det är så! Jag hörde det inte när jag var färdig med inspelningen själv! Men nu har jag spelat in en ny version med elbas istället som inte skapar världskrig mitt i allting!

Vad kan det där bero på? Inte bara vad man har för "basstyrka" på sin cdspelare/dator/förstärkare (eller vad man nu kan tänka sig spela upp låten i) ? Det är jäkligt skumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...