Jump to content
Annons

P3 Guld 2006


Linus

Recommended Posts

Några som såg P3 Guld 2006?

Vad tyckte ni?

Jenny Wilson blev årets pop, så då passar jag på att gratta vår joachime, vars mixar kan ha haft stor betydelse för framgången. :rolleyes:

Grattis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Att Daniel Boyacioglu är det sämsta som någonsin varit i närheten av en studio. Och så säger Petra W. programledaren, att det var hennes favorit! Idiot.

Idiot var också tant Mutti eller vad hon kallades.

Idiot var också Robyn som haussade incest! Hörs att hennes låtar är kassa numera, hon behöver verkligen en producent.

Idiot var verkligen Lars Winnerbäck också. Vilken kass refräng. Så vann den låten nåt pris också. Haha...

Hyfsat var Cardigans (även om också de blivit sämre) och faktiskt även Malmösnubben som nu befann sig i N.Y. US.

Lalehs vinnarlåt var bra. Annars är hon kass.

:rolleyes:

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk att inte Darin vann :rolleyes:!

Okej, nu måste man väl lyssna på Laleh för att komma upp till noll koll, hoppas bara att det inte är konstruerat och pretentiöst, vill inte tycka allt är kasst

och det vore verkligen så jävla shysst ifall det är precis sådär bra som man ju vill att (allt) det ska vara! Behöver höra ngt bra på Svenska!

(Storm förrsten! Helt okej, klart över förväntan! Vissa grejer önskar man att de plockat bort men den var t.o.m. rolig, bra huvuroll!)

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

catch22 (oregistrerad)
Att Daniel Boyacioglu är det sämsta som någonsin varit i närheten av en studio. Och så säger Petra W. programledaren, att det var hennes favorit! Idiot.

Idiot var också tant Mutti eller vad hon kallades.

Idiot var också Robyn som haussade incest! Hörs att hennes låtar är kassa numera, hon behöver verkligen en producent.

Idiot var verkligen Lars Winnerbäck också. Vilken kass refräng. Så vann den låten nåt pris också. Haha...

Hyfsat var Cardigans (även om också de blivit sämre) och faktiskt även Malmösnubben som nu befann sig i N.Y. US.

Lalehs vinnarlåt var bra. Annars är hon kass.

:rolleyes:

:musik

Missade själv galan, ville bara få lite info:

Hur haussade Robyn incest?

Winnerbäck, idiot? Varför,vad gjorde han? Jag trodde att han inte ens var där? Han vann väl bara guldmicken dvs livepriset, vilken låt/ref pratar du om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Robyns karaokeavslutning var sjukt mystisk. 😆

Karaoke? 😄

Du menar medleyt med andras låtar? 😲

Men det var väl kul att hon inte pumpade tre egna låtar i sträck?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Verkligen bra att Hearin Aid vann årets hiphop/soul, på tiden att de får lite mer uppmärksamhet. 😉

Deras platta tog 15 år att spela in.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då, jag har väl inget direkt att klaga på. Jenny Wilson är inte min kopp te dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Daniel Boyacioglu är det sämsta som någonsin varit i närheten av en studio. Och så säger Petra W. programledaren, att det var hennes favorit! Idiot.

Idiot var också tant Mutti eller vad hon kallades.

Idiot var också Robyn som haussade incest! Hörs att hennes låtar är kassa numera, hon behöver verkligen en producent.

Idiot var verkligen Lars Winnerbäck också. Vilken kass refräng. Så vann den låten nåt pris också. Haha...

Hyfsat var Cardigans (även om också de blivit sämre) och faktiskt även Malmösnubben som nu befann sig i N.Y. US.

Lalehs vinnarlåt var bra. Annars är hon kass.

😉

:musik

Du har fel när de gäller Daniel Boyacioglu... han e grym som fan... säger va han tycker... det är inte sångens kvalitet man ska lyssna på utan vad han säger... 🙂

du har rätt om allt annat... bara en grej... Timbaktu är från Lund.. inte Malmö--- 😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk att inte Darin vann 😠 

Antar att det var ett skämt???

😆😆😆

Jo 😄! Menlösare artist har världen aldrig skådat!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Go Jenny go! Högst välförtjänt. Förutom hennes går alla andra utmärkelser till ganska ointressanta artister. Timbuktu är rolig iofs men jag har hört lite för mycket av honom på sistone kanske...

Nja, hur intressant är egentligen Jenny Wilson?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk att inte Darin vann 😄 

Antar att det var ett skämt???

😆😆😎

Jo 😎! Menlösare artist har världen aldrig skådat!

Surt sa räven... 😎

Nu lyssnar jag inte så mycket på den sortens musik (och tittar inte på Idol heller för den delen), men det lilla jag har sett och hört av Darin så verkar han vara en mycket talangfull och lovande artist för sin ålder. Med rätt material och rätt coachning borde han kunna nå långt.

Edit: Och jag skulle också vilja veta hur Robyn förordade incest.

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr råkade jag se lite av slutet av programmet. Efter att ha fått ett rejält skrattanfall och undrat om det var någon parodi eller något, så började funderingarna komma; Är det verkligen någon enda människa som lyssnar på och köper skivor med Robyn? Hon var ju fullständigt värdelöst dålig! Mycket sämre än jag kom ihåg att hon var för några år sedan... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr råkade jag se lite av slutet av programmet. Efter att ha fått ett rejält skrattanfall och undrat om det var någon parodi eller något, så började funderingarna komma; Är det verkligen någon enda människa som lyssnar på och köper skivor med Robyn? Hon var ju fullständigt värdelöst dålig! Mycket sämre än jag kom ihåg att hon var för några år sedan... 😄

hehe... ja, hon är inte min favvo heller, men en del skivor säljer hon allt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk att inte Darin vann 😄 

Antar att det var ett skämt???

😆😆😎

Jo 😎! Menlösare artist har världen aldrig skådat!

Surt sa räven... 😎

Nu lyssnar jag inte så mycket på den sortens musik (och tittar inte på Idol heller för den delen), men det lilla jag har sett och hört av Darin så verkar han vara en mycket talangfull och lovande artist för sin ålder. Med rätt material och rätt coachning borde han kunna nå långt.

Han är klart talangfull och säkert jättesnäll... dock menlös! Ni vet som när rådjur fryser till och tror att man därav inte kan se dom... Darin i ett nötskal 😎!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni vet som när rådjur fryser till och tror att man därav inte kan se dom... Darin i ett nötskal 😄!

Det är det bästa du har skrivit "Hans". Hehe...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela galan var lite smått dålig. Verkade i sin helhet rätt oplanerad och vimsig. Det roligaste var dansbandet som spelade de nominerade låtarna i någon kategori.

Sen borde Opeth ha vunnit rock/metal. Med deras framgångar det senaste året förtjänar de verkligen lite erkännelse men men 😄

Hela slutklämmen var rätt underlig.. Robyn alltså.. vilken utveckling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen borde Opeth ha vunnit rock/metal. Med deras framgångar det senaste året förtjänar de verkligen lite erkännelse men men 😄

Just det! Det borde de absolut ha gjort. Opeth är hur bra som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

I just Robyns fall tror jag att det vore mycket bra ifall en "coach" bestämde åt henne precis vad hon ska sjunga samt hur hon ska sjunga det!

Tycker faktiskt att hon verkligen har det! Men det som hon har kan lätt bli väldigt irriterande och dåligt istället för väldigt charmigt och bra!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Hela slutklämmen var rätt underlig.. Robyn alltså.. vilken utveckling.

Underutveckling skulle jag säga. Hon har gått från att vara riktigt dålig (skvaller-bytta-låten) till halvlovande (för att vara en topplisteartist 😄) till nu... fullständigt kass. Min åsikt så klart.

Och Darin... menlös är väl bara förnamnet?! 😄 Han är ett levande bevis för att du inte behöver ha något annat än berömmelse för att flickorna skall behöva byta underkläder. Fy så jag uttrycker mig. Ber genast om ursäkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Go Jenny go! Högst välförtjänt. Förutom hennes går alla andra utmärkelser till ganska ointressanta artister. Timbuktu är rolig iofs men jag har hört lite för mycket av honom på sistone kanske...

Nja, hur intressant är egentligen Jenny Wilson?

Tja.. kanske inte så att man trillar av stolen med hon gör himla charmig musik tycker jag. Och med intressanta ljudbilder, melodier osv. Som sagt, av det som bjöds tycker jag hon var den enda värd att notera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det med Rentokiller?

Erik (killen på bas) spelar i det bandet, o han jobbar där jag jobbar 😉

Burst vann den kategorin, tyvärr. Visst är deras senaste ett stort lyft från tidigare men den är inte i närheten av Cadaveri Eccelente som i min mening är den bästa svenska skivan som släpptes förra året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Daniel Boyacioglus framträdande ägde, han gjorde verkligen kvällens framträdande. O fan vilken röst han har, riktigt bra.

Jenny Wilson vann, det gjorde min kväll. (fast egentligen, jag tycker prisgalor inom branscher är pinsamma. tävling och musik är två helt skilda ting.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...