Myrli Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 (redigerat) Fick en ide om att ta gamla psalmer och hotta upp dom lite eftersom texterna oftast är väldigt välskrivna och innehållsrika, och varför då inte använda färdiga texter när man själv inte är så bra på att skriva.. Edit: nu har jag gjort om psalmen För tredje gången. Vad tycks? * LÅTNAMN: Långt borton rymder vida * ARTIST/GRUPP:Anders Myrli * GENRE:Psalm * LÅTLÄNGD: 3:41 * KOMPOSITÖR: Musik: Anders Myrli Text: Augusta Lönborg * PRODUCENT:Anders Myrli * EV. MEDVERKANDE:Mixning Fredrik Fastén * INSPELNINGSÅR:2006 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: ca 5 mb * STATUS: Färdig Demo Edit.. ny version igen! tog bort solot, men det ska in igen. Den förra versionen finns här varsågod och jämför. Your browser does not support the HTML5 audio tag //Anders Anders_Myrli___L_ngt_bortom_rymder_vida.mp3 Redigerat 9 februari 2006 av Myrli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 (redigerat) Räcker väl å säga att låten och framförallt texten känns bättre att lyssna på än dina "Helge Fossmo-texter" i dina lovsånger. Lite burkigt ljud överlag tycker jag. Bra sånginsats överlag. Redigerat 20 januari 2006 av Phobos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
capp Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 Räcker väl å säga att låten och framförallt texten känns bättre att lyssna på än dina "Helge Fossmo-texter" i dina lovsånger. LOL 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
capp Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 över förväntan faktiskt...😳 längtansfull melodi, bra sång...i överigt tycker ja bara pianot känns lite stelt, men det smälter in med det övriga sen...lite mycket basigt i kaggen kanske, trummorna e riktigt sköna annars 🙂 skön gitarr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
capp Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 Kan vara snyggt med nåt extra instrument eller ooh-körer på de två sista "måtte vi alldrig glömma" som höjer dynamiken lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Coffeemidget Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 de va ju ritkigt mys, jag hade nog gillat det mer med nån tight tvåstämma på refrängen kanske eller nåt jazzigt utspel på gåran nån stans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 Vad som saknas är några kyrktanter som sjunger lite falskt, lite ur tempo men med härligt klagande, darrande röster. Då blir det fulländat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 20 januari 2006 Dela Postat 20 januari 2006 Jag gillar ide'n. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 21 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2006 Ja.. nu har jag laggt ny sång på och mixat om hela kalaset.. har även laggt till ett litet solo parti.. Lyssna och njut //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Sången ligger för lågt, ja helt enkelt för lågt. (Även lite instängt? Fattas höga frekvenser tror jag) Jag gillar visptrummorna starkt med ett lika starkt undantag; för mycket pukslag och för starka pukslag i förhållande till sin omgivning. Ransonera dessa och när de kommer så måste de vara i balans med övrigt. Skönt enkelt mellanspel på orgel. Varför inga kyrktanter??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 21 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2006 (redigerat) Sången ligger för lågt, ja helt enkelt för lågt. (Även lite instängt? Fattas höga frekvenser tror jag) Jag gillar visptrummorna starkt med ett lika starkt undantag; för mycket pukslag och för starka pukslag i förhållande till sin omgivning. Ransonera dessa och när de kommer så måste de vara i balans med övrigt. Skönt enkelt mellanspel på orgel. Varför inga kyrktanter??? orgeln är faktiskt en gitarr, lite distad, mycket rotary och chorus. Kyrktanter, jag hade ingen på lager tyvärr, men jag ska försöka ladda ner en freewarekyrkotant 😛 Jag skar rätt hårt i de övrefrekvenserna på sången för jag tyckte att det lät illa,, men jag sätter mig igen och gör om lite. //Anders Redigerat 21 januari 2006 av Myrli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 (redigerat) Ta bort fade in introt. 😛 Kör direkt med pianot istället på fyll volym. :😛 Sången måste upp, jag hörde knappt vad som sjungs i hörlurar och än mindre i mina högtalare. Kolla över volymskillnaderna på sångkanalen/kanalerna oxå, tycker nämligen att sång hörs starkare i slutet av låten. 😛 Släng gärna upp texten i tråden oxå, den är ju onekligen bra. 😛 Cool gitarr på mellanspelet, den låter verkligen som en orgel. Fin låt annars, men mixen måste bli bättre för att göra låten och texten rättvisa. 😛 Mvh / djonas Redigerat 21 januari 2006 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarAfrem Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Grejt! Vad jag förstår är det här en stor grej i USA. Man arrar om gamla hymner som hållt i århundraden helt enkelt. Så varför inte på Svenska? Det är väl bara fråga om vem som gör det först... Högre sång, ja. Vet inte om jag personligen gillar virvelljudet från ca 1.25 och framåt. Annars, skön ljudbild. Vore nice med en fyllig kör långt i bakgrunden (som på nån Hillsong platta). Tveksam sång vid 3:20 och en bit fram. De' bar' å åk! Mikael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 21 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2006 Ok.. nu har jag lagt upp en ny version, fixat lite med mixen.. hör man vad jag sjunger nu? Texten kommer här Långt bortom rymder vida Långt bortom rymder vida, längre än solar går Högre än stjärnor tindrar, den bedjandes suckar når. Anden från stoftets världar, lyfter sitt vinge par Klappar på himlaporten och söker sitt hem sin Far Trång är all världen vida, hjälplös var jordisk vän. Själen får ro och fäste, allena i himmelen. Mörkaste natt ska ljusna, bittraste kval få ro Lär du dig blott att vandra, på bönernas himlabro. Ringaste barn som beder, lever oänligt tryggt mäktar långt mer än hjälten, som starkaste fästen byggt Måtte vi aldrig glömma, var vi i världen vi går att till Guds eget hjärta, den bedjandes suckar når. //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Crownfield Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Snygg sång. Hade gillat låten mer om det inte varit för temat... 😏 Har mycket svårt att ta sådana här texter på allvar. Men produktion, och speciellt då sången, är bra! Och kul initiativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Sången låter bättre nu men höj två snäpp till. Trummorna ligger ok när det är starkt men ligger generellt lite för högt, särskilt pukor och vissa virvelslag. Ibland (ofta) gör du det riktigt smakfullt med svaga fina småtrix på virveln men ibland omotiverat starkt. Kanske skulla jag inte uppleva det så om trummorna sänktes en aning. Fortfarande för mycket boom-boom på pukorna men du gillar väl det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 23 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2006 Sången låter bättre nu men höj två snäpp till. Trummorna ligger ok när det är starkt men ligger generellt lite för högt, särskilt pukor och vissa virvelslag. Ibland (ofta) gör du det riktigt smakfullt med svaga fina småtrix på virveln men ibland omotiverat starkt. Kanske skulla jag inte uppleva det så om trummorna sänktes en aning. Fortfarande för mycket boom-boom på pukorna men du gillar väl det. DåligtGehör Jag hör inte riktigt det du menar med trummorna men jag ska ta och sänka ner dessa lite.. MarAfrem Vad menar du med tveksam sång..Kan du utveckla lite? //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 Sången låter bättre nu men höj två snäpp till. Trummorna ligger ok när det är starkt men ligger generellt lite för högt, särskilt pukor och vissa virvelslag. Ibland (ofta) gör du det riktigt smakfullt med svaga fina småtrix på virveln men ibland omotiverat starkt. Kanske skulla jag inte uppleva det så om trummorna sänktes en aning. Fortfarande för mycket boom-boom på pukorna men du gillar väl det. DåligtGehör Jag hör inte riktigt det du menar med trummorna men jag ska ta och sänka ner dessa lite.. //Anders Det är ju bara ett tyckande och inget absolut. Känner du att du inte hör det jag upplever så är det väl bra ändå. Det viktiga är ändå att du trivs med utförandet. Farbror DG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fregrit (oregistrerad) Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 Låt mig gissa att det är en Behringer Composer Pro-XL kompressor inblandad i sången. 😕 Med "Tube"-knappen intryckt dessutom. Nästa gång kör vi utan den knappen intryckt. Det blir lite väl spetsig diskant med den. Kör hårt Anders! Du äger! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 Är det bara jag som tycker att basen är rätt rejält överdriven? Annars vackra melodier och en väldigt fin låt. Väldigt vackert sjunget också. Bra gjort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ierker Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 låter trevligt, men upp med sången en bit och sänk pukorna massvis 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 31 januari 2006 Dela Postat 31 januari 2006 Jag gillar sången, dock är ju texten som den är. Din röst är väldigt fin! Du borde ha stora chanser att slå i "underjorden" med denna musik. (Dvs, i kristna sammanhang) Lev väl //FredAsp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cotte00 (oregistrerad) Postat 1 februari 2006 Dela Postat 1 februari 2006 Låt mig gissa att det är en Behringer Composer Pro-XL kompressor inblandad i sången. 😕 Med "Tube"-knappen intryckt dessutom. Nästa gång kör vi utan den knappen intryckt. Det blir lite väl spetsig diskant med den. Kör hårt Anders! Du äger! Jo, kör utan tube-knappen nästa gång.. A51:an har en tendens att spreta till sig i diskanten med Behringer composer-komressor. Det hörs att ni har neutrik-kabel i alla fall. Det är bra grejjer.. RCA till tele kontakterna brusar på -60 vid 12063 Hz köp dem på siba istället för clas ohlsson.. annars är det bra.. kör hört.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 1 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 1 februari 2006 Tack boys in da anderberg och sätra hood. //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarAfrem Postat 1 februari 2006 Dela Postat 1 februari 2006 Med tveksam sång, menade jag att det lät som om du var osäker på hur du skulle frasera. Det var bara vid några tillfällen kring 3:20 har jag för mig. Mikael Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 8 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2006 Hej nu finns det en ny version men bättre piano. Lyssna och jämför. //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Jag är ohyggligt kluven. Jag kan inte bestämma mig för om jag småtrivs eller behöver kräkas. Jobbigt va 🙂 ?!? Är det bara jag, eller ligger pianot och stjäl ord? Är det en sån EQ-grej? well well.. kör din grej hårt Myrli! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arin (oregistrerad) Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Lite burkigt. för övrigt 9/10 på mys faktor 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Postat 8 februari 2006 Dela Postat 8 februari 2006 Jag är ohyggligt kluven. Jag kan inte bestämma mig för om jag småtrivs eller behöver kräkas. Jobbigt va 😱 ?!? Är det bara jag, eller ligger pianot och stjäl ord? Är det en sån EQ-grej? well well.. kör din grej hårt Myrli! Håller med Vallhagen. Känner mig väldigt osäker här, men jag tycker nog ändå att det är sjyst. När jag hör det här så relaterar jag till "Barn på nytt"-skivan som kom för ett par år sedan med gamla Astrid Lindgren -låtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 8 februari 2006 Trådstartare Dela Postat 8 februari 2006 Jag är ohyggligt kluven. Jag kan inte bestämma mig för om jag småtrivs eller behöver kräkas. Jobbigt va 😱 ?!? Är det bara jag, eller ligger pianot och stjäl ord? Är det en sån EQ-grej? well well.. kör din grej hårt Myrli! Vadå kräkas.. var det så illa? //Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.