Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har funderat över en sak ett tag. Om man plockar bort den mittersta av pickuppen pÄ en strata, fÄr man samma ljud som pÄ en tele dÄ?

Annons
Postat
Har funderat över en sak ett tag. Om man plockar bort den mittersta av pickuppen pÄ en strata, fÄr man samma ljud som pÄ en tele dÄ?

Nej.

Om man tar bort rÀnderna frÄn en tiger fÄr man inte heller ett lejon.

Postat (redigerat)
😕😆😎 Ojojoj, jag fĂ„r ont i hjĂ€rtat 😎😆😆 Redigerat av Phobos
Postat

Om man sĂ€tter pĂ„ banjostrĂ€ngar pĂ„ en bas, fĂ„r man en banjo dĂ„? Eller mĂ„ste man byta ut kroppen mot en kastrull ocksĂ„... 😕

Postat (redigerat)

Nej.

Om man tar bort rÀnderna frÄn en tiger fÄr man inte heller ett lejon.

Ledsen om jag lÀt lite dryg, alla har vi varit nybörjare...

hittade lite sjyst info om stratans historia (kolla lÀnken nedan), börja med att lÀsa det. Tips 2: Knalla ner till nÀrmsta musikaffÀr, plugga in nÀmnda gitarrer, switcha mellan mickarna lite sÄdÀr pÄ mÄfÄ och lyssna..

strata

Redigerat av jkn
Postat

Jo, jag förstÄr att det Àr mer Àn micksÀttningen som skiljer. Började ÀndÄ fundera pÄ det för ett tag sedan och fick lov att frÄga.

• 3 mĂ„nader senare...
Postat
Om man sĂ€tter pĂ„ banjostrĂ€ngar pĂ„ en bas, fĂ„r man en banjo dĂ„? Eller mĂ„ste man byta ut kroppen mot en kastrull ocksĂ„... 😄

LOL hahhaaha 😛😄😆

Postat
Jo, jag förstÄr att det Àr mer Àn micksÀttningen som skiljer. Började ÀndÄ fundera pÄ det för ett tag sedan och fick lov att frÄga.

Det var bra att du frĂ„gade. Strunta i sarkasmen. Men lite kul Ă€r det kanske trots allt. Men bara om du inte tar illa upp. 😄

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

För den lite mer omusikaliske och mer tondöve sÄ lÄter alla elgitarrer likadant...Fender Strata, Fender Tele, Gretsch, Gibson Les Paul, Gibson SG, halvakustiska elgitarrer och Àven mikade akustiska stÄlstrÀngade gitarrer.

För den mer musikaliske och mindre tondöve sÄ Àr det skillnad mellan dessa olika typer av gitarrer.

För den riktigt musikaliske och den med gehör utrustade sÄ Àr det skillnad Àven mellan olika fabrikat. En Gibson Les Paul uppfattas dÄ som att lÄta annorlunda Àn en RTXAL Les Paul.

Alltför mÄnga tillhör den första gruppen...

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.