Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Min gamla elgitarr börjar bli rÀtt sliten och trött nu sÄ... eller det Àr den inte alls, men jag har ÀndÄ blivit toksugen pÄ en ny.

Musikbörsen var runt pÄ en demotur dÄ de hade med sig PRS och MusicMan. Jag föll stenhÄrt för MusicMans gitarrer. VÀldigt skönt ljud, otrolig balans och nog det mest lÀttspelade jag testat.

TyvÀrr Àr de ju lite dyra ocksÄ sÄ det Àr vÀl SUB1 som kan vara aktuell.

Har ni nÄgra erfarenheter och/eller synpunkter pÄ MusicMan gitarrerna?

///Joakim

Redigerat av Hilmer
Annons
Postat

Dom gör jÀttefina gitarrer och mÄnga av dem Àr designade av en viss Leo Fender.

Postat
  Phobos sa:
Dom gör jÀttefina gitarrer och mÄnga av dem Àr designade av en viss Leo Fender.

Hmm...Fender...klingar bekant.

Har haft en strata ocksÄ som jag sÄlde (mitt nöt!). Skulle kunna tÀnka mig en sÄn ocksÄ...fast som sagt - jag föll för MusicMan.

NÄgon erfarehet av dem mer Àn att de Àr fina? NÄgon som har eller har haft en?

Postat

Det finns en hel drös med gitarrister som anses grymma (lĂ€s snabba) som kör pĂ„ just MusicMan, bland andra Steve Morse, Steve Lukather, John Patrucci... Hör med dem! 😄

Postat
  Rix sa:
Det finns en hel drös med gitarrister som anses grymma (lĂ€s snabba) som kör pĂ„ just MusicMan, bland andra Steve Morse, Steve Lukather, John Patrucci... Hör med dem! đŸ˜±

Jag ringde upp dem. De tyckte samtliga att MusicMan Ă€r bra gitarrer. SĂ„ det Ă€r bara att köpa, Hilmer! 😉

Postat
  ztevie sa:
Jag ringde upp dem. De tyckte samtliga att MusicMan Ă€r bra gitarrer. SĂ„ det Ă€r bara att köpa, Hilmer! 😉

Det var dĂ€rför det var upptaget nĂ€r jag provade alltsĂ„ đŸ˜±

Jaha, köpa alltsĂ„...dĂ„ blir det till att hitta pĂ„ bra argument för att övertyga frugan. MĂ„nga tycker sĂ€kert "Är du man eller mus" men jag har tillrĂ€cklig insikt för att veta att det dĂ€r mest bara Ă€r snack. Är inte frugan med pĂ„ det sĂ„ blir det inte av.

Kan ni hjĂ€lpa mig lite med argument som kan funka till varför jag absolut MÅSTE ha en ny MusicMan. Kommer inte pĂ„ nĂ„gra tillrĂ€ckligt övertygande sjĂ€lv.

Postat

Det enda som hjÀlper Àr vÀl om ni har sÄ pass gott stÀllt att Àven hon kan fÄ nÄgot hon trÄnar efter.

Postat
  Phobos sa:
Det enda som hjÀlper Àr vÀl om ni har sÄ pass gott stÀllt att Àven hon kan fÄ nÄgot hon trÄnar efter.

Jaha, dĂ„ blir det för mig att kakla badrummet i alla fall dĂ„. Hade tĂ€nkt skjuta upp det ett tag men OK dĂ„, det kan det kanske vara vĂ€rt. 😄

Postat (redigerat)

Vad hÀnde med:

17.05: "-HÀr Àlskling, jag köpte en ros till dig för att du Àr min sjÀlsfrÀnde och jag Àlskar dig över allt annat!!"

17.12: "-Förresten, jag rÄkade gÄ förbi musikaffÀrn, och......"

Redigerat av ztevie
Postat
  ztevie sa:
Vad hÀnde med:

17.05: "-HÀr Àlskling, jag köpte en ros till dig för att du Àr min sjÀlsfrÀnde och jag Àlskar dig över allt annat!!"

17.12: "-Förresten, jag rÄkade gÄ förbi musikaffÀrn, och......"

Hmmm...inte sÄ dumt faktiskt. Funkar det skulle jag ju fÄ mer tid över till gitarrspelande ocksÄ. Det Àr tidskrÀvande att kakla badrum.

Ledsen Phobos men Ztevies förslag leder just nu. Undrar vad en ros kostar nuförtiden. Kanske bĂ€st med en hel bukett förresten. Fan, det blir dyrt det hĂ€r 😎

Postat

AlltsÄ, köper du ett bra instrument sÄ kan man se det som en investering och du lÀr kunna krÀnga det för i princip samma pengar. VÀntar du dessutom 30 Är sÄ anses det dessutom vara vintage och Àr sÄledes vÀrt minst det dubbla.

Postat
  Hilmer sa:
Hmmm...inte sÄ dumt faktiskt. Funkar det skulle jag ju fÄ mer tid över till gitarrspelande ocksÄ. Det Àr tidskrÀvande att kakla badrum.

Fast du fÄr rÀkna med nÄn timme i sÀngkammaren om rosen funkar alltför bra...?

Det Àr nÄn timme mindre spelande, det Àr totalt oacceptabelt...

Blir det sÄ fÄr du köra med huvudvÀrk, eller Ànnu bÀttre, stoppa fingrarna i halsen och skyll pÄ magsjuka...

"-Det Àr nog bÀst jag hÄller mig undan, jag lÄser in mig hÀr i musikrummet sÄ jag inte smittar dig Àlskling..."

Postat
  ztevie sa:
Fast du fÄr rÀkna med nÄn timme i sÀngkammaren om rosen funkar alltför bra...?

Det Àr nÄn timme mindre spelande, det Àr totalt oacceptabelt...

Blir det sÄ fÄr du köra med huvudvÀrk, eller Ànnu bÀttre, stoppa fingrarna i halsen och skyll pÄ magsjuka...

"-Det Àr nog bÀst jag hÄller mig undan, jag lÄser in mig hÀr i musikrummet sÄ jag inte smittar dig Àlskling..."

đŸ˜ đŸ˜‰đŸ„°

Har du gjort det hÀr sjÀlv??? Du verkar ju sitta pÄ manus.

Finns det en fortsÀttning? Vad hÀnder? FÄr de varandra pÄ slutet????

Postat (redigerat)

Japp, ni fÄr varandra, har varit med om exakt samma grej. Det slutar med att hon skickar en insÀndare till Malena Ivarsson om att du hellre spelar gitarr Àn fullföljer dina Àktenskapliga plikter.

Malena rÄder henne givetvis till att göra slut sÄ fort som möjligt, och du och din MusicMan lever lyckliga i all evighet, amen...

Slutet gott, allting gott!

Redigerat av ztevie
Postat
  ztevie sa:
Japp, ni fÄr varandra, har varit med om exakt samma grej. Det slutar med att hon skickar en insÀndare till Malena Ivarsson om att du hellre spelar gitarr Àn fullföljer dina Àktenskapliga plikter.

Malena rÄder henne givetvis till att göra slut sÄ fort som möjligt, och du och din MusicMan lever lyckliga i all evighet, amen...

Slutet gott, allting gott!

😏😉😉

Bitterljuvt slut. Ingen anledning att tjata pÄ med det mer.

Det verkar inte vara nÄgon som Àger en eller har Àgt eller sÄ. Det svÄra hÀromkring Àr att fÄ tag pÄ en affÀr som har MusicMan. Vill gÀrna klÀmma lite till innan man bestÀmmer sig.

FÄr ta och Äka till stan och testa lite. Vem vet - kanske kommer hem med en Fender eller en Ibanez eller varför inte en Gibson istÀllet. Det finns ju en anledning till att det Àr de tre stora. Fast lika kul kÀnns det ju inte riktigt.

Postat
  Lynxo sa:
Varför inte frĂ„ga den hĂ€r snubben, han verkar cool...och han kör Music Man! 😠

Han kommer förbi ikvĂ€ll. Han ville jag skulle visa honom lite kĂ€cka riff och lite arpeggion och snĂ€ll som man Ă€r sĂ„ stĂ€ller man ju upp fast jag egentligen inte har tid. Jag passar pĂ„ att frĂ„ga dĂ„. 😳

đŸ˜±

Förresten, han ser elak ut pĂ„ bilden. Kan det vara sĂ„ att han egentligen skulle vilja vara sponsrad av Ibanez!!! đŸ€Ș

Postat
  Bobogura sa:
Har haft mina music man petrucci guror i tvÄ Är Ä kommer inte byta bort dem förrens jag fÄr en egen signatur gura!! :rolleyes:

Oj, plural!!! 😆 Är nĂ„gon av dem sjustrĂ€ngad rent av?

Du Àr nöjd alltsÄ och jag har inte hört nÄgot negativt om MusicMan frÄn nÄgot hÄll.

LĂ€ste en test av SUB1:an i en av konkurrenttidningarna till Studio 😆

och den fick jÀttebra kritik. Det enda de kunde anmÀrka pÄ var att det inte kom med nÄgon case eller ens gigbag till den. (Vilket man kanske iofs kan tycka Àr lite snÄlt)

MÄste försöka se om börsen kan ta hem en sÄ jag kan testa lite.

blueskungen (oregistrerad)
Postat

Jag har tvÄ musicman guror bla en silhouette, och en steve morse.

Steve morseŽn Àr min favorit bland guror överhuvudtaget, helt oslagbar.

Har Àven gibson lp, men steve morsen Àr alltid min huvudgura pÄ gig!

Jag kan skarpt rekommendera dom+ man fÄr alltid kanonservice Ànda ifrÄn usa!!

OBS!

Vill du ha ett stÀrkartips sÄ kolla in Koch( Handbyggda frÄn holland)

De spelar skiten ur allt ifrÄn marshall till mesa och fender!

Har personligen en koch multitone...lite dyra men helt bÀst

/Blueskungen

Postat
  Piccazzo sa:
  Citat
LĂ€ste en test av SUB1:an i en av konkurrenttidningarna till Studio ph34r.gif

Studio budord nr 1 :

Du skall icke hava begĂ€r till andra tidningar Ă€n STUDIO .. 😏

Ber allra ödmjukast om ursÀkt. *Bugar djupt*

Som förklaring kan jag vÀl sÀga att det var en tidning jag köpte (som lösnummer - ej prenumeration - mÄste vÀl vara ett plus i alla fall) ett bra tag innan jag hittade hit till Studios forum.

Hade naturligtvis aldrig mer tagit i den tidningen om inte det var för den dĂ€r artikeln. LĂ€ste förstĂ„s inget annat i tidningen heller. 😛

Postat
  Hilmer sa:
  Lynxo sa:
Varför inte frĂ„ga den hĂ€r snubben, han verkar cool...och han kör Music Man! 😄

Han kommer förbi ikvĂ€ll. Han ville jag skulle visa honom lite kĂ€cka riff och lite arpeggion och snĂ€ll som man Ă€r sĂ„ stĂ€ller man ju upp fast jag egentligen inte har tid. Jag passar pĂ„ att frĂ„ga dĂ„. 🙂

😎

Förresten, han ser elak ut pĂ„ bilden. Kan det vara sĂ„ att han egentligen skulle vilja vara sponsrad av Ibanez!!! 🙂

Well, han har varit sponsrad av Ibanez, innan han övergav dom för Music Man.

Han Ă€r rĂ€tt seg nĂ€r han lirar, hoppas du kan lĂ€ra honom lira lite snabbare i alla fall... 😄

Postat
  Lynxo sa:
Varför inte frĂ„ga den hĂ€r snubben, han verkar cool...och han kör Music Man! 😉

jpmodel2.jpg

Var hittade du bilden? 😼:rolleyes:

Postat
  djonas sa:
Var hittade du bilden? 😉:rolleyes:

GÄ in pÄ www.dimarzio.com. VÀlj gallery sÄ finns det 4 bilder pÄ Petrucci. Bland annat den hÀr bilden fast utan text.

• 4 veckor senare...
Postat

Ja, dÄ var gitarrinköpet gjort. Det blev en Fender Strata trots allt - american series. Inte lika lÀttspelad och inte lika rock'n roll som en MusicMan kanske, men den har otroligt ljud och den kÀnns riktigt bra att spela pÄ. Just nu har den standardmickar men det kan hÀnda att nÄgot lite hetare leter sig ned i den sÄ smÄningom.

Postat
  Hilmer sa:
Ja, dÄ var gitarrinköpet gjort. Det blev en Fender Strata trots allt - american series. Inte lika lÀttspelad och inte lika rock'n roll som en MusicMan kanske, men den har otroligt ljud och den kÀnns riktigt bra att spela pÄ. Just nu har den standardmickar men det kan hÀnda att nÄgot lite hetare leter sig ned i den sÄ smÄningom.

Vafan sÀger du pÄgajÀvel?! INTE LIKA ROCK'N ROLL??

Bra val trots allt. Moderna prylar suger om du ska spela riktig rock.

Postat
  Rix sa:
Vafan sÀger du pÄgajÀvel?! INTE LIKA ROCK'N ROLL??

Bra val trots allt. Moderna prylar suger om du ska spela riktig rock.

Ledsen!

Inte lika METAL Àr vÀl nÀrmare det jag egentligen menar.

Som du sĂ€ger sĂ„ Ă€r jag nog mer inne pĂ„ rock och blues Ă€n metal och supersnabba solon. Det Ă€r bara att inse - jag blir aldrig nĂ„gon Petrucci. Å andra sidan sĂ„ finns ju han redan - och i massor av upplagor dessutom, om du förstĂ„r vad jag menar. 😉

Dessutom spelar ju Yngwie hyfsat snabbt pÄ en strata sÄ det gÄr ju om man vill och kan. :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.