Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag ska ha lite fortbilding pÄ PT LE för nÄgra musiklÀrare och tÀnkte höra om vad ni rek. för undervisningsmaterial och var man i sÄ fall fÄr tag pÄ det.

Flera av dem Àr rÀtt vassa inbitna CubaselÀrare sÄ inte det allra första basic sakerna alltsÄ...

Annons
Postat

Man skriver eget material . . .

😆

Hur lÀrde du dig PT? Vad tyckte du var enklast/svÄrast?

Har du frÄgat dem vad dem vill lÀra sig? varför ska dem lÀra sig PT om dem nu kan Cubase?

UtgÄ ifrÄn hur du jobbar i PT, hur lÀgger du upp; audio, aux, midi, master . . .

hur skapar man aux/bussar . . .

Postat

Berklees bok, Producing in the homestudio, Àr bra tycker jag, den Àr uppbyggd som lektioner. Finns pÄ Digishemsida eller i en Digibutik.

Postat

Manualen Àr inte fel att ha pÄ papper. Klart godkÀnd för att vara datormanual.

Gunnar

Postat
Jag ska ha lite fortbilding pÄ PT LE för nÄgra musiklÀrare och tÀnkte höra om vad ni rek. för undervisningsmaterial och var man i sÄ fall fÄr tag pÄ det.

Flera av dem Àr rÀtt vassa inbitna CubaselÀrare sÄ inte det allra första basic sakerna alltsÄ...

Kanske inte direkt vad du frĂ„gar efter men detta med sk sponsored schools kommer att öka en hel del under vĂ„ren.. samma gĂ€ller kursmaterial. Det finns idag 3 "feta" böcker i Ă€mnet men dom kommer man bara Ă„t via skolorna (förnĂ€rvarande).. Är du en medialĂ€rare av nĂ„got slag och vill bygga vidare med en Pro Tools utbildning, hör dĂ„ av er till digis norden kontor sĂ„ fĂ„r ni mer info om vad som hĂ€nder..

Postat

Vad tycker ni om www.grooveboxmusic?

😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.