Jump to content
Annons

Varför fryser man när man är sömnig?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Fryser som katten! Varför? Jo, jag är sömnig, rejält sömnig... *gäsp*

Det är nästan som om jag hade feber, för då fryser man ju också rejält.

Varför fryser man när man är sömnig??

Hmmm...de som lider av sömnbrist borde frysa för jämnan då eller?

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför skriker man "iiiiiiiIIIIIHHHHHHHHH" i falsett, när man duschar för kallt, och "oooOOHHHHAHAAAAAHHHHHHHH" med kraftig basvrålstämma, när man duschar för hett?

Möjligen har jag frågat förut. Skjut mig 🙁

***

Jag får ont i halsen när jag är för trött. Och lite i öronen. Faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fryser alltid på morgonen, så jag brukar stänga alla fönster och sätta elementet på max innan jag går och lägger mig. 😳

Hjälper sällan dock. 😕

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skriker man "iiiiiiiIIIIIHHHHHHHHH" i falsett, när man duschar för kallt, och "oooOOHHHHAHAAAAAHHHHHHHH" med kraftig basvrålstämma, när man duschar för hett?

Möjligen har jag frågat förut. Skjut mig 🙂

***

Jag får ont i halsen när jag är för trött. Och lite i öronen. Faktiskt.

jag får oxå ont i halsen

Link to comment
Dela på andra sajter

---------------------------------

Sömnstörningar - går ofta över av sig själv

De flesta upplever någon gång i livet sömnbesvär, till exempel i samband med perioder av stress, förändringar i sömnvanorna eller personliga problem. Är sömnproblemen kortvariga är de oftast inget att oroa sig för, den goda sömnen återkommer när livet återgår till det normala. Det är när sömnstörningarna ger påverkarn dagen efter som man bör göra något åt sin sömn. Det finns många tips man själv kan följa men det finns även sömnstörningar där man behöver proffessionell hjälp.

---------------------------------

...det är när sömnstörningarna ger påverkarn dagen efter som man bör göra något åt sin sömn. <-- Den meningen fattar jag inte...

Klart som fan att det ger påverkan dagen efter. Eller?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

---------------------------------

Sömnstörningar - går ofta över av sig själv

De flesta upplever någon gång i livet sömnbesvär, till exempel i samband med perioder av stress, förändringar i sömnvanorna eller personliga problem. Är sömnproblemen kortvariga är de oftast inget att oroa sig för, den goda sömnen återkommer när livet återgår till det normala. Det är när sömnstörningarna ger påverkarn dagen efter som man bör göra något åt sin sömn. Det finns många tips man själv kan följa men det finns även sömnstörningar där man behöver proffessionell hjälp.

---------------------------------

...det är när sömnstörningarna ger påverkarn dagen efter som man bör göra något åt sin sömn. <-- Den meningen fattar jag inte...

Klart som fan att det ger påverkan dagen efter. Eller?

😳

Eller ligger jag i farozonen? 😕🙁😳😠😱

Link to comment
Dela på andra sajter

---------------------------------

Sömnstörningar - går ofta över av sig själv

De flesta upplever någon gång i livet sömnbesvär, till exempel i samband med perioder av stress, förändringar i sömnvanorna eller personliga problem. Är sömnproblemen kortvariga är de oftast inget att oroa sig för, den goda sömnen återkommer när livet återgår till det normala. Det är när sömnstörningarna ger påverkarn dagen efter som man bör göra något åt sin sömn. Det finns många tips man själv kan följa men det finns även sömnstörningar där man behöver proffessionell hjälp.

---------------------------------

...det är när sömnstörningarna ger påverkarn dagen efter som man bör göra något åt sin sömn. <-- Den meningen fattar jag inte...

Klart som fan att det ger påverkan dagen efter. Eller?

😳

Inte två veckor innan?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Sängen ska enbart vara något att sova i. Om du inte kan sova, gå hellre upp och lämna sovrummet en stund.

Jasså vafan... 😳

Edit: Alltså om man går upp så blir man ju ännu mer pigg. Eller?

😕

Sen kan då åtminstone jag hitta på andra givande aktiviteter i sängen

än att enbart sova...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga:

Varför uppstår sömnproblem?

Svar:

Svårigheter med sömnen uppkommer ofta i samband med naturliga stressituationer, som man ibland råkar ut för. De brukar försvinna i samband med att situationen blir mer normal. Ibland blir sömnsvårigheterna långvariga och då är det inte sällan psykologiska mekanismer, t.ex. oro över sömnen, som gör att den goda sömnen inte kommer tillbaka. Andra orsaker till sömnsvårigheter är kroppslig eller psykisk sjukdom. Det finns alltså en hel del olika orsaker till sömnproblem. Man skulle kunna säga att en god sömn förutsätter att man är frisk och känner sig trygg och mår bra.

---------------------------------------------

Alltså inte fan är det pga att jag går och oroar mig för sömnen... eller? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag fryser alltid på morgonen, så jag brukar stänga alla fönster och sätta elementet på max innan jag går och lägger mig. 😛

Hjälper sällan dock. 😲

Du brukar alltså ha dina fönster öppna på dagen? 🙂 Jävligt dumt den här tiden på året tycker jag 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Den här tråden kom att handla om helt andra saker...dock intressanta.

Jejje sa att hjärtat inte slår likadant när man är sömnig och därför pumpas blodet inte runt på samma sätt, varför man fryser. Det kan nog stämma kanske. Men det är inte så för att hjärtat är trött utan för att det är sömnigt. Mitt hjärta kan vara trött, i betydelsen ansträngt, men då är jag ju varm. När jag är sömnig däremot, så är jag ju kall. M.a.o. är det så att hjärtat har gått och lagt sig. Det är nog därför som mitt blodtryck sjunker så mycket på natten. Det har man mätt...

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

När man sover så går kroppen ner en växel och blodet centreras till dom vitala organen varför man kan uppleva att man fryser både sent på kvällen och tidigt på morgonen.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

När man sover så går kroppen ner en växel och blodet centreras till dom vitala organen
Jag satt tidigare idag och funderade varför jag alltid får stånd när jag är riktigt trött

🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...