Jump to content
Annons

Kent-text


Thimmie

Recommended Posts

Alltså, i låten "Mannen i den vita hatten (16 år senare)", 5:40 in så låter det som att kära Jocke sjunger: "Jag kasstar stenar i mitt bajshus". Det är glashus, men det låter väldigt kul.

Är det fler än jag som hört detta eller bör jag springa till apoteket och köpa revaxör?

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
😆 jag vill höra!

Kan du inte lägga upp låten på servern? 🙁

😎

Det är olagligt att göra ett verk tillgänligt för allmänheten om man inte frågat upphovsmannen. Eftersom att det är Sony/BMG som äger mastern så bör man även fråga dem. Känner du Jocke Berg och Per Sundin så är jag på att slänga upp en mp3:a!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

😆

Rekommenderar revaxör...  🙁

Haha! Så pass? 😮🙂

Jag var tvungen att kolla, men hur jag än lyssnade hittade jag inget bajs. Det kanske sitter i dina öron? 😎

Verkligen? Jag tycker att det låter som det. Men som sagt, det är nog mina öron. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen? Jag tycker att det låter som det. Men som sagt, det är nog mina öron.  🙂

Ha ha. Jag hör det också 😎

Då är det mina öron. 😆

Eller, nej förresten, lyssningen måste det vara. Jag är perfekt... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen? Jag tycker att det låter som det. Men som sagt, det är nog mina öron.  😳

Ha ha. Jag hör det också 😉

hehe... då är det inte bara jag. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Höh. Är det här ett försök till att få folk att lyssna på sugiga Kent? Jag fetvägrar.

Nope. 😉

Hur gör man föresten när man "fetvägrar"? Skilljer sig det från "vägrar"? Finns det olika grader på att vägra? Jag som trodde att det antingen var "på/av" vägrar eller inte.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört låten flera gånger man aldrig reagerat på att det där låter konstigt..

Tror dock inte på revaxör. Det kanske är det psykodynamiska spöket som talar, har du upplevt några bajsrelaterade trauman under barndomen. Eller kanske en släng av torettes? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har hört låten flera gånger man aldrig reagerat på att det där låter konstigt..

Tror dock inte på revaxör. Det kanske är det psykodynamiska spöket som talar, har du upplevt några bajsrelaterade trauman under barndomen. Eller kanske en släng av torettes? 😳

Det är nog toretts! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Höh. Är det här ett försök till att få folk att lyssna på sugiga Kent? Jag fetvägrar.

Nope. 😉

Hur gör man föresten när man "fetvägrar"? Skilljer sig det från "vägrar"? Finns det olika grader på att vägra? Jag som trodde att det antingen var "på/av" vägrar eller inte.

😳

Det där prefixet använder jag när jag försöker låta som en jobbig 14-årig Sthlmsbimbo.

Funkar det? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Höh. Är det här ett försök till att få folk att lyssna på sugiga Kent? Jag fetvägrar.

Nope. 😉

Hur gör man föresten när man "fetvägrar"? Skilljer sig det från "vägrar"? Finns det olika grader på att vägra? Jag som trodde att det antingen var "på/av" vägrar eller inte.

😱

Det där prefixet använder jag när jag försöker låta som en jobbig 14-årig Sthlmsbimbo.

Funkar det? 😎

Absolut! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, i låten "Mannen i den vita hatten (16 år senare)", 5:40 in så låter det som att kära Jocke sjunger: "Jag kasstar stenar i mitt bajshus". Det är glashus, men det låter väldigt kul.

Är det fler än jag som hört detta eller bör jag springa till apoteket och köpa revaxör?

😆

Jobbigt det där; jag uppfattar också att han sjunger "kasstar" i stället för "kastar" som det borde vara.

I en annan låt sjunger han "när valrossen kom" fastän texten egentligen är på franska. Han är inte klok, den där Kent.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, i låten "Mannen i den vita hatten (16 år senare)", 5:40 in så låter det som att kära Jocke sjunger: "Jag kasstar stenar i mitt bajshus". Det är glashus, men det låter väldigt kul.

Är det fler än jag som hört detta eller bör jag springa till apoteket och köpa revaxör?

😆

Jobbigt det där; jag uppfattar också att han sjunger "kasstar" i stället för "kastar" som det borde vara.

I en annan låt sjunger han "när valrossen kom" fastän texten egentligen är på franska. Han är inte klok, den där Kent.

Ops, felstavning. ☺️

hehe... ja, den där Kent, han är konstig han. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl den där Kent som sjöng "det är bara sockerman ser" också? Fullkomligt obegripligt. För övrigt lyssnade jag på Beatles idag och de sjöng högt och tydligt i kör: "we all live in a jävla samarin". Hade helt missat att de körde med svenska texter. Dåligt uttal dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

catch22 (oregistrerad)

Ha ha, jag har försökt övertala min flickvän i ett halvår om att han sjunger bajshus, hon vägrar i sten tro mig men nu har jag ju fått medhåll! Kanon! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha, jag har försökt övertala min flickvän i ett halvår om att han sjunger bajshus, hon vägrar i sten tro mig men nu har jag ju fått medhåll! Kanon! 🙂

Hehe... Kul! Han sjunger "bajshus", men i texthäftet står det annat. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl den där Kent som sjöng "det är bara sockerman ser" också? Fullkomligt obegripligt. För övrigt lyssnade jag på Beatles idag och de sjöng högt och tydligt i kör: "we all live in a jävla samarin". Hade helt missat att de körde med svenska texter. Dåligt uttal dock.

hahahaha!!!!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl den där Kent som sjöng "det är bara sockerman ser" också? Fullkomligt obegripligt. För övrigt lyssnade jag på Beatles idag och de sjöng högt och tydligt i kör: "we all live in a jävla samarin". Hade helt missat att de körde med svenska texter. Dåligt uttal dock.

hahahaha!!!!! 😛

🙂

Nej va? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...