Jump to content
Annons

Mitt bidrag till gitarronanin


Recommended Posts

😳 LÅTNAMN: No title

ARTIST/GRUPP: Crownfield

GENRE: Gitarronani

LÅTLÄNGD: 3.21

KOMPOSITÖR: Richard Kronfält

PRODUCENT: Richard Kronfält

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.1mb

STATUS: Definitivt skiss och kommer aldrig bli mer än så

Här ett mitt bidrag till soloradängan. En låt jag satt o jammade ihop med mig själv för ett par år sedan som sen aldrig kom längre. Jag lade ner projektet när jag tröttnade efter att ha suttit ett antal timmar och jammat till samma slinga 😱

Här är iaf en direktexport ur musikprogrammet på en tagning som jag spelade in under en sån där fler-timmes-jamsession. En ursäkt till otajtheten och felspelande är att det är en enda tagning alltihop. Vidare är den inte mixad till nån reda, leadgitarren är på tok för låg, ljusbilden (EDIT2: o ljudbilden med) är katastrof och allt är allmänt dåligt 🙂

Men gitarronani icke desto mindre 😄

distorted5.mp3

Redigerat av Crownfield
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm. dom första 15 sekunderna låter lite "tomma". 😳 Ladda ner låten och lyssna själv.

Men när den väl börjar, så låter det förvånadsvärt bra, måste jag säga. Väldigt fina gitarrspel, och gud vad skön den är! Låter inte som den bästa kvaliten dock, vilken ju är lite synd. Har du ingen mp3 med bättre kvalitet, så jag kan spara den på min hårddisk, för framtida lyssning? 😄

Riktigt schöönt! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm. dom första 15 sekunderna låter lite "tomma". 😳 Ladda ner låten och lyssna själv.

Men när den väl börjar, så låter det förvånadsvärt bra, måste jag säga. Väldigt fina gitarrspel, och gud vad skön den är! Låter inte som den bästa kvaliten dock, vilken ju är lite synd. Har du ingen mp3 med bättre kvalitet, så jag kan spara den på min hårddisk, för framtida lyssning? 😄

Riktigt schöönt! 🙂

😄 tack! Jo visst är det tomt i början, fast jag har nog inte ens kvar projektet så jag kan inte göra om nåt. Kanske man en dag får för sig att göra nån instrumentell låt så här några år senare (nu när man blivit äldre och visare.. hm, äldre iaf).. Och ja som sagt är ljudkvaliteten värdelös jag vet, men har ingen med bättre kvalitet tyvärr. Har en 5-6 andra exporter med andra tagningar men ljudkvaliteten är om möjligt ännu värre i dem 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt är ljudkvaliteten värdelös jag vet, men har ingen med bättre kvalitet tyvärr. Har en 5-6 andra exporter med andra tagningar men ljudkvaliteten är om möjligt ännu värre i dem 😄

ojdå. Synd som attan. men jag sparar den ändå. 😳

Onanera mera!!

Link to comment
Dela på andra sajter

jäpp.......gillar detta, du gör några läckra repor på frettet 😄

kanske något mer ton skulle jag önska på några ställen.....men det är mkt bra, trummorna låter lite öken, lite varmare trumloop hade inte skadat.....

annars e detta kanon!! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker en lågbudget-polisserie, kanske med inslag av romantik mellan hjälten och hans kvinnliga rookiepartner (dom smågnabbas litegrann och drar inte alltid jämt, men hyser stor respekt för varandra som människor och poliser).

Ibland (oftast någonstans i mitten av avsnitten) kör dom lite slow-mo-bilder till musik där hjälten glider med bilen, står och kisar funderamt mot horisonten nere vid kajen etcetera -- och det är där din låt kommer in i bilden.

Skönt, nästan lite porrfeeling. Men trummorna var rätt osköna -- vassa, tråkiga ljud.

Grymt lirat iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...