Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej igen, denna gÄng ska jag frÄga om det finns nÄgra bra men korta utbildningar till cubase se3, typ bara en helg eller sÄ (jag gÄr i skolan sÄ kan bli lite svÄrt under de andra dagarna i veckan) snÀlla jag behöver hjÀlp

Annons
Postat (redigerat)

Ja gick pÄ Kulturamas kvÀllskurser. Nybörjarkurs i Cubase 2*8 timmar kostade 2000 kr och var rÀtt bra, tyvÀrr borde jag ha gÄtt Logic-kursen istÀllet eftersom jag köpte en Powermac.

Gick Àven deras nybörjarkurs i inspelningsteknik och den var helt suverÀn. 3*8 timmar för 2500 kr. Jag gick dessa för att fÄ lite kött pÄ benen och grundkunskaper inför mitt hemstudioköp och det var vÀldigt vÀlinvesterade slantar för mig. NÀr jag sen köpte mina prylar sÄ kom jag igÄng pÄ en gÄng och kunde grunderna. Annars hade vÀl dom första 5 projekten bara varit skit men nu blev dom rÀtt bra.

Edit: Finns Kulturama i Göteborg förresten eller bara i Stockholm?

Redigerat av Phobos
Postat

Hej.

Orca arrangerar helgkurser i Cubase. DessvÀrre sÄ utbildar dom bara i SX. Hur som helst. Man kan vÀlja mellan olika inriktningar och varje kurs Àr 2 x 4 timmar. Kursen kostar ca 1800:-

Kursen gÄr i ett flertal olika stÀder. SjÀlv ska jag prova pÄ en av kurserna i Göteborg senare i vÄr.

Hoppas att dett kan vara till hjÀlp. MVH- Nightroad ORCA UTBILDNINGSCENTRA

Postat
Hej.

Orca arrangerar helgkurser i Cubase. DessvÀrre sÄ utbildar dom bara i SX. Hur som helst. Man kan vÀlja mellan olika inriktningar och varje kurs Àr 2 x 4 timmar. Kursen kostar ca 1800:-

Kursen gÄr i ett flertal olika stÀder. SjÀlv ska jag prova pÄ en av kurserna i Göteborg senare i vÄr.

Hoppas att dett kan vara till hjÀlp. MVH- Nightroad ORCA UTBILDNINGSCENTRA

mmm, men synd att det bara finns för sx men man kan inte fÄ allt

Postat

Öh.. jag Ă€r en usel moderator, nu rĂ„kade jag redigera ditt inlĂ€gg ledsen Viktor 🙂

Jag kör inte kurser lĂ€ngre, tyvĂ€rr! DĂ€remot tĂ€nkte jag lĂ€gga tiden jag fĂ„r över pĂ„ att göra nya gratispluggar och mer artiklar och annat till Cubasesidan. Mer gratissmask Ă„t alla med andra ord. 😆

/Majken

Postat (redigerat)

kolla abf, tbv, medborgarskolan de har vÀl kurser pÄ kvÀllarna ca en gÄng i veckan

hittade denna kurs pÄ nÀtet.

http://www.ornskoldsvik.se/verksamhet/musi...a800011647.html

Redigerat av sixties
Postat

Öh.. jag Ă€r en usel moderator, nu rĂ„kade jag redigera ditt inlĂ€gg ledsen Viktor 😛

Jag kör inte kurser lĂ€ngre, tyvĂ€rr! DĂ€remot tĂ€nkte jag lĂ€gga tiden jag fĂ„r över pĂ„ att göra nya gratispluggar och mer artiklar och annat till Cubasesidan. Mer gratissmask Ă„t alla med andra ord. 🙂

/Majken

Haha 😛 SĂ„nt som hĂ€nder...

Den gamla faktan kommer vĂ€l finnas kvar pĂ„ sidan Ă€ven att du inte har kurser lĂ€ngre? đŸ˜±

Gratisgodiset ser vi verkligen fram emot. Jag har försökt göra lite syntar i Synt Edit men det Ă€r tusan inte lĂ€tt. Jag har tex problem med att göra en "Audio Output" 😆

Postat

Öh.. jag Ă€r en usel moderator, nu rĂ„kade jag redigera ditt inlĂ€gg ledsen Viktor 😏

Jag kör inte kurser lĂ€ngre, tyvĂ€rr! DĂ€remot tĂ€nkte jag lĂ€gga tiden jag fĂ„r över pĂ„ att göra nya gratispluggar och mer artiklar och annat till Cubasesidan. Mer gratissmask Ă„t alla med andra ord. 😠

/Majken

Grrr puss o kram 😏

• 5 mĂ„nader senare...
Postat

hej, vi har helg kurser, 8 timmar i cubase.

att vi anvÀnder cubase sx spelar ingen roll, eftersom "nybörjar kurs" Àr plattform kompatibel, funkar med se, sl, sx.

andra kurser som mix, master och andra avancerade blir lite mera fokus pÄ vissa funktioner.

kursen kostar 1595:-, och man fÄr med en cd rom med programvara och samplingar.

mvh

andrea

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.