Jump to content
Annons

Pop/House/Ballad


Toon

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
låter bra detta.....får lite "Bette Davids Eyes" feeling på ackordföljden 😆

snyggt proddat.......

jaha... vad är det för låt...? 😉

Redigerat av Toon
Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnyggt proddat. Specielt sång-soundet är jag mäkta impad av. Det enda som inte gör det helproffsigt är väl bristen på det djupaste trycket i basen. Kanske detta hade gått att fixa i "multibandskompressor stadiet"? Jag tror inte att det är fel på mixen i sej, för det hela låter förträffligt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnyggt proddat. Specielt sång-soundet är jag mäkta impad av. Det enda som inte gör det helproffsigt är väl bristen på det djupaste trycket i basen. Kanske detta hade gått att fixa i "multibandskompressor stadiet"? Jag tror inte att det är fel på mixen i sej, för det hela låter förträffligt :rolleyes:

Hur skulle jag gå till väga för det menar du ska jag eqa om bassen och kicken för att få mer tryck eller...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt som tusan... jag avskyr soundet vilket antagligen innebär att du skulle kunna sälja 2 miljoner ex av den här låten 🙂 . Men produktionen är det inget fel på...

Tummen upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, du får nog göra om bouncen, det är stadiga hack i låten.. Och som sagt kanske minska reverbet på sången lite.

Ackordföljden är ju lika mycket in my arms med mylo, men det är inget som stör, den är ju bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bah. Att kalla det här för house är som att kalla Creedence för metal. Danspop, är nog lite närmare sanningen. Allt med fyrtakt i 127 bpm är inte house.

Kicken är ganska trist, hörs tydligt när kicken får gå i princip solo från 1:17 och framåt. För mycket fuskrock-kick? Eller kanske bara för radioanpassad, vet inte. Jävligt skön sång, låter bra och hooken är ju som en hårdrockshook från åttitalet, sätter sig i skallen direkt. Skön sidechain, men lite uttjatad kanske?

Det är inte banbrytande men det är snyggt som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Bra låt! Riktigt snygg sång, både rösten och produktionen!

2 Det händer för litet!

3 Det svänger för litet!

4 Choppandet vad är det till för?

Det förstör enormt, pröva att istället ha en hög sinuston konstant genom hela låten då detta skulle vara mindre irriterande 🙁!

(Jag brukar alltid säga att allt jag gör är Pop oavsett hur tunga trummor man än har, annars är det alltid ngn Nisse som kommer och säger att

det där är ju inte äkta... 🙁!)

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

(Jag brukar alltid säga att allt jag gör är Pop oavsett hur tunga trummor man än har, annars är det alltid ngn Nisse som kommer och säger att

det där är ju inte äkta... !)

🙁
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm..lite väl likt "Betty Davies Eyes" för att jag ska tycka det är ok. 🙁

Har du verkligen inte hört den låten? 😄

Hackandet i låten gör den nästintill olyssningsbar. 🙁

Sången mellan hacken får godkänt. 🙂

Mvh / djonas

Edit:...men Hacke, säg nåt då....! 🙁😛

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...