Newsec Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 (edited) * LÅTNAMN: All that`s left * ARTIST/GRUPP: Solid Caliber * GENRE: ? * LÅTLÄNGD: 2,53 * KOMPOSITÖR: Solid Caliber * PRODUCENT: Solid Caliber * EV. MEDVERKANDE: Solid Caliber * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 2,65mb * STATUS: Grund mixad En liten bonus låt på den pågående nya skivan... Tips är väldigt välkommet! all_that_s_left.mp3 Edited January 9, 2006 by Newsec Link to comment Share on other sites More sharing options...
Exil Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Låter fint det här. Det ända jag tänker på är att dubbningen av sången inte alltid är helt tajt. Men det kan ju vara coolt och en medveten effekt. Sen låter lite "klick" om viss konsonanter. För mycket jobb av kompressorn kanske? Jag kan inte så mkt om sånt där, men jag har för mig att det är den som ger den effekten t.ex. vid 01:23 och 02:10. Annars en fin bonuslåt =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newsec Posted January 9, 2006 Author Share Posted January 9, 2006 Inte mycket tips här inte? Var det så dåligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted January 9, 2006 Share Posted January 9, 2006 Jättesnyggt. Vilket fint gitarrljud, dubbeltrackad? Snyggt spelad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newsec Posted January 9, 2006 Author Share Posted January 9, 2006 Japp,dubbeltrackad, kompressor och lite EQ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 (edited) Snyggt lirat på guran 😄 med ljudet är lite burkigt. Du sjunger bra men sånginspelningen är under all kritik. Du har alldeles för mkt kompressor och fel inställd gate, sången är stenhård nu. 🙁 Testa att panorera körstämman lite. Nu bråkar sångstämmorna lite om platsen i mitten. 🙁 Bra jobbat men fixa sångljudet. 😛 Mvh / djonas Edited January 10, 2006 by djonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest starboy Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 Snyggt lirat på guran 😛 med ljudet är lite burkigt. Du sjunger bra men sånginspelningen är under all kritik. Du har alldeles för mkt kompressor och fel inställd gate, sången är stenhård nu. 😆Testa att panorera körstämman lite. Nu bråkar sångstämmorna lite om platsen i mitten. 😉 Bra jobbat men fixa sångljudet. 😄 Mvh / djonas Håller med, fixa bort burkljudet på guran och putsa lite på sångljudet. Snygg låt annars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mange_andersson Posted January 10, 2006 Share Posted January 10, 2006 faaan va cool röst du har!! faan va cool! grym låt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newsec Posted January 18, 2006 Author Share Posted January 18, 2006 faaan va cool röst du har!! faan va cool! grym låt! Jag får hälsa sångaren detta 😄 Tack för de fina kommentarerna,och all bra kritik. Snart är hela skivan fixad,och iväg för mastring... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufftav Posted January 18, 2006 Share Posted January 18, 2006 Ja, sångaren har en väldigt bra sångröst och guran är mycket bra spelad. 😆 Jag skullen dock vilja att den kom igång mer. Kanske lägga till trummor, eller något annat. Annars var det bra. Tummen upp 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts