Utan Namn Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Hur gör ni för att inte fĂ„ sĂ„ mycket damm pĂ„ studioprylarna? Hur ofta ska man behöva damma? Vad kan man göra för att inte fĂ„ sĂ„ mycket damm? Hur patetisk Ă€r jag som lĂ€gger ner tid pĂ„ denna frĂ„ga? đ
dbd Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 (redigerat) Vad kan man göra för att inte fĂ„ sĂ„ mycket damm? StĂ€ng av datorn, mixern, högtalarna, syntharna och alla effekter i en vecka. Dvs. av-elektrifiera omrĂ„det. Jobbigt va? Hur ofta ska man behöva damma? Damma nĂ€r de ser dammiga ut đ Hur patetisk Ă€r jag som lĂ€gger ner tid pĂ„ denna frĂ„ga? Ingen fara! Jag skickar fakturan. Redigerat 12 maj 2004 av dbd
spaceman Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Hur gör ni för att inte fĂ„ sĂ„ mycket damm pĂ„ studioprylarna? Hur ofta ska man behöva damma? Vad kan man göra för att inte fĂ„ sĂ„ mycket damm? Hur patetisk Ă€r jag som lĂ€gger ner tid pĂ„ denna frĂ„ga? đ LĂ€gg en handduk eller dyl pĂ„ prylarna nĂ€r du inte anvĂ€nder dom... đ
dbd Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 LĂ€gg en handduk eller dyl pĂ„ prylarna nĂ€r du inte anvĂ€nder dom... đ Ja det kan man ocksĂ„ göra... đ
Carl_B Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 siden-filt eller kameralins-filt anvĂ€nder jag... torkar försiktigt av dammet lite dĂ„ och dĂ„... min virus förtjĂ€nar det bĂ€sta đ
Mr Keys Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 AnvĂ€nder man dom ofta sĂ„ blir de inte sĂ„ dammiga! đ SĂ„ anvĂ€nd dom nĂ„nstop! đ
Carl_B Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 AnvĂ€nder man dom ofta sĂ„ blir de inte sĂ„ dammiga! đSĂ„ anvĂ€nd dom nĂ„nstop! đ fĂ„r ta me dem till jobbet dĂ„ o sitta o klinka đ
Utan Namn Postat 12 maj 2004 TrĂ„dstartare Postat 12 maj 2004 FlĂ€kt ! en STOR j*a flĂ€kt đ Det har jag. FrĂ„gan Ă€r om det inte blir mer damm i rummet nĂ€r man har flĂ€kt? đ
Utan Namn Postat 12 maj 2004 TrĂ„dstartare Postat 12 maj 2004 Det borde finnas en vattenspruta med en magisk vĂ€tska i som gör att det inte kommer damm pĂ„ grejerna. Den gör dina studioprylar immuna mot damm! Kanske ska starta ett företag.. Dust Remover - keep it clean đ
Carl_B Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Sapphire Water? Hu? đ en kemikalie... transparant, doftlöst och konsistens som vatten... men hĂ€ller du vatten över en synth kortsluts inget... fast sen sĂ„ kostar de ~600kr / l
dbd Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 en kemikalie... transparant, doftlöst och konsistens som vatten... men hÀller du vatten över en synth kortsluts inget... Och om du dricker det sÄ dör du.
Carl_B Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 en kemikalie... transparant, doftlöst och konsistens som vatten... men hĂ€ller du vatten över en synth kortsluts inget... Och om du dricker det sĂ„ dör du. đ nÀÀdĂ„... fĂ„r ont i magen bara vad jag vet... det anvĂ€nds / Ă€r tĂ€nkt att anvĂ€ndas vid brĂ€nder för att inte fĂ„ vattenskador osv...
Fridh Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Faktum Àr att nÀr man har ström kopplad till prylar sÄ stÄr de... i verklig bemÀrkelse... och samlar damm. Min TV blir alltid dammig pÄ just ett speciellt sÀtt, dammet ritar liksom en oval form pÄ sidan av TVn. Just dÀr bildröret sitter antar jag. Men problemet med att bryta strömtillförseln till syntar (och datorer för den delen) Àr att de dÄ fÄr kortare batteri-livslÀngd... Till en gammal Atari Àr det inga problem dock... den kan man ha urkopplad i en evighet och sedan koppla in nÄgon gÄng, gÄr alltid som en klocka. Just pÄ grund av att den inte har nÄgon klocka. à analogsyntar Àr det ju samma sak med. Gamlingar utan minnen. De kan man koppla ur frÄn elnÀtet dÄ de inte anvÀnds. Kör en dosa med brytare till sÄnt som klarar sig utan ström och ha prylar med interna batterier inkopplade. Det tror jag pÄ.
Sepejens Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 FrĂ„ga inte bad du kan göra Ă„t dammet, frĂ„ga vad dammet kan göra Ă„t dig. Försonas med ditt damm. Uhm.. Okej, glöm det. đ
hackeman Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 FrĂ„ga inte bad du kan göra Ă„t dammet, frĂ„ga vad dammet kan göra Ă„t dig. Försonas med ditt damm. Haha, den var ju kul pĂ„ riktigt...! đ Jag (eller min flickvĂ€n om jag varit snĂ€ll đ) har ibland anvĂ€nt sĂ„nhĂ€rade grejsimojs: http://www.dataperfekt.se/blosbort.htm
dbd Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? đ Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? đ
Sepejens Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? đ Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? đ Hahaha. Klockrent đ
hackeman Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? đ Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? đ Mesigt. đ
Carl_B Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? đ Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? đ bah... trasa is for teh weak! đ
Jazzman Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Hur gör ni för att inte fÄ sÄ mycket damm pÄ studioprylarna? Dammsuger ..okej den var sjÀlvklar..
hackeman Postat 12 maj 2004 Postat 12 maj 2004 Dammsuger Usch sÄ gott. Hade jag inte haft HÀlsovakten pÄ mitt samvete hade jag Àtit upp skÀrmen...
Utan Namn Postat 13 maj 2004 TrĂ„dstartare Postat 13 maj 2004 FrĂ„ga inte bad du kan göra Ă„t dammet, frĂ„ga vad dammet kan göra Ă„t dig. Försonas med ditt damm. Haha, den var ju kul pĂ„ riktigt...! đ Jag (eller min flickvĂ€n om jag varit snĂ€ll đ) har ibland anvĂ€nt sĂ„nhĂ€rade grejsimojs: http://www.dataperfekt.se/blosbort.htm Den dĂ€r verkar ju rĂ€tt bra. Tack! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.