Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur gör ni för att inte fÄ sÄ mycket damm pÄ studioprylarna?

Hur ofta ska man behöva damma?

Vad kan man göra för att inte fÄ sÄ mycket damm?

Hur patetisk Àr jag som lÀgger ner tid pÄ denna frÄga?

😄

Annons
Postat (redigerat)

StÀng av datorn, mixern, högtalarna, syntharna och alla effekter i en vecka. Dvs. av-elektrifiera omrÄdet. Jobbigt va?

Damma nĂ€r de ser dammiga ut 😄

Ingen fara! Jag skickar fakturan.

Redigerat av dbd
Postat
Hur gör ni för att inte fÄ sÄ mycket damm pÄ studioprylarna?

😄

LĂ€gg en handduk eller dyl pĂ„ prylarna nĂ€r du inte anvĂ€nder dom... 😎

Postat
LĂ€gg en handduk eller dyl pĂ„ prylarna nĂ€r du inte anvĂ€nder dom... 😄

Ja det kan man ocksĂ„ göra... 😎

Postat

siden-filt eller kameralins-filt anvĂ€nder jag... torkar försiktigt av dammet lite dĂ„ och dĂ„... min virus förtjĂ€nar det bĂ€sta 😄

Postat
AnvĂ€nder man dom ofta sĂ„ blir de inte sĂ„ dammiga! 😄

SĂ„ anvĂ€nd dom nĂ„nstop! 🙂

fĂ„r ta me dem till jobbet dĂ„ o sitta o klinka 😎

Postat
FlÀkt !

en STOR j*a flĂ€kt 😎

Det har jag.

FrĂ„gan Ă€r om det inte blir mer damm i rummet nĂ€r man har flĂ€kt? 😄

Postat

Det borde finnas en vattenspruta med en magisk vÀtska i som gör att det inte kommer damm pÄ grejerna. Den gör dina studioprylar immuna mot damm!

Kanske ska starta ett företag..

Dust Remover - keep it clean

😄

Postat
Sapphire Water?

Hu? 😄

en kemikalie... transparant, doftlöst och konsistens som vatten... men hÀller du vatten över en synth kortsluts inget... fast sen sÄ kostar de ~600kr / l

Postat
en kemikalie... transparant, doftlöst och konsistens som vatten... men hÀller du vatten över en synth kortsluts inget...

Och om du dricker det sÄ dör du.

Postat
en kemikalie... transparant, doftlöst och konsistens som vatten... men hÀller du vatten över en synth kortsluts inget...

Och om du dricker det sÄ dör du.

😄 nÀÀdĂ„... fĂ„r ont i magen bara vad jag vet...

det anvÀnds / Àr tÀnkt att anvÀndas vid brÀnder för att inte fÄ vattenskador osv...

Postat

Faktum Àr att nÀr man har ström kopplad till prylar sÄ stÄr de... i verklig bemÀrkelse... och samlar damm. Min TV blir alltid dammig pÄ just ett speciellt sÀtt, dammet ritar liksom en oval form pÄ sidan av TVn. Just dÀr bildröret sitter antar jag.

Men problemet med att bryta strömtillförseln till syntar (och datorer för den delen) Àr att de dÄ fÄr kortare batteri-livslÀngd...

Till en gammal Atari Àr det inga problem dock... den kan man ha urkopplad i en evighet och sedan koppla in nÄgon gÄng, gÄr alltid som en klocka. Just pÄ grund av att den inte har nÄgon klocka.

Å analogsyntar Ă€r det ju samma sak med. Gamlingar utan minnen. De kan man koppla ur frĂ„n elnĂ€tet dĂ„ de inte anvĂ€nds. Kör en dosa med brytare till sĂ„nt som klarar sig utan ström och ha prylar med interna batterier inkopplade. Det tror jag pĂ„.

Postat

FrÄga inte bad du kan göra Ät dammet, frÄga vad dammet kan göra Ät dig. Försonas med ditt damm.

Uhm..

Okej, glöm det.

😆

Postat
FrÄga inte bad du kan göra Ät dammet, frÄga vad dammet kan göra Ät dig. Försonas med ditt damm.

Haha, den var ju kul pĂ„ riktigt...! 😆

Jag (eller min flickvĂ€n om jag varit snĂ€ll 😄) har ibland anvĂ€nt sĂ„nhĂ€rade grejsimojs:

http://www.dataperfekt.se/blosbort.htm

Postat

Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? 😆 Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? 😄

Postat
Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? 😆 Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? 😄

Hahaha.

Klockrent 😛

Postat
Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? 😄 Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? 😛

Mesigt. 😆

Postat
Sapphire-water, siden-filtar och Dataperfekts BlĂ„sbort. Tycker ni inte att ni gĂ„r till överdrift lite? 😄 Bara att ta en trasa och torka av sina synthfanskap ju, hur svĂ„rt kan det vara? 😛

bah... trasa is for teh weak! 😆

Postat

Haha, den var ju kul pĂ„ riktigt...! 😆

Jag (eller min flickvĂ€n om jag varit snĂ€ll 🙂) har ibland anvĂ€nt sĂ„nhĂ€rade grejsimojs:

http://www.dataperfekt.se/blosbort.htm

Den dÀr verkar ju rÀtt bra.

Tack!

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.