zkitz Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 (edited) LÅTNAMN: Day 2 ARTIST/GRUPP: Absinth GENRE: "Nyskapande(?)" You name it. LÅTLÄNGD: 05:23 KOMPOSITÖR: Sebastian Gudding & Simon Groth PRODUCENT: Sebastian Gudding & Simon Groth EV. MEDVERKANDE: Inga INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.17 MB STATUS: Eventuellt färdig demo, Lite småfix. Gjord i reason, audition (idiotiskt) och recycle. Använde även en BOSS-GT6 för vissa effekter. Day_2.mp3 Edited January 8, 2006 by zkitz Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Läckert, t o m lysande när "supper" snärtar till i öronen och inleder den sköna rytmiska fortsättningen med go' basgång men den kan väl inte sluta så!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Mmm.. 8-bit meets Björk! Gillar det här.. Jobba vidare med det hela.. 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zkitz Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 Tackar ^^ Eh, försöker göra något lite eget sådär.. Kanske inte speciellt orginell taktart eller melodi men själva stuket försöker vi göra lite eget.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remidjen Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Jag fick bara med 1:17 av låten, antar att du bara lagt ut ett litet smakprov. Det låter iallafall väldigt bra. Helt klart eget vilket du verkar eftersträva. Mera sånt! Jag skulle tycka det blev ännu bättre med ett fylligare basljud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwayne Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Klart jävligt spännande , måste lyssna mer innan jag skriver nåt! Inte så ofta jag vill sätta på direkt igen 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
zkitz Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 (edited) Heh, tack! Har även en annan, men ska fixa sången i annan stämma och sjunga om, sedan kommer nästa demo upp, ev. den sista sen. Liksom jobbar på en EP ;p Tack för kommentarerna, uppskattas! MEN hurni, är det bara 1:17min av låten?? Den är ju över 5min i vanliga fall, har det blivit något knas? Edited January 8, 2006 by zkitz Link to comment Share on other sites More sharing options...
pwayne Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 (edited) Heh, tack! Har även en annan, men ska fixa sången i annan stämma och sjunga om, sedan kommer nästa demo upp, ev. den sista sen. Liksom jobbar på en EP ;pTack för kommentarerna, uppskattas! MEN hurni, är det bara 1:17min av låten?? Den är ju över 5min i vanliga fall, har det blivit något knas? Inga problem, hela med! (Åtminstone via "högerklick-spara som") Edited January 8, 2006 by pwayne Link to comment Share on other sites More sharing options...
zkitz Posted January 8, 2006 Author Share Posted January 8, 2006 (edited) Heh, jaja laddar upp 128kbps version då ;< tror den tog 6.17mb, men 6.3XXmb på disken så kan blivit nå knas ;< EDIT: Nu funkar det för er det inte funkade för(?) Edited January 8, 2006 by zkitz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts