Danabacken Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) Hej! Jag har ett problem. Det Ă€r ett bas-ljud som bestĂ„r av mĂ„nga subtractors, som jag spelar upp. Men hela tiden sĂ„ skiftar ljudet ljudbild, och ibland krockar dessa subtractorer samman, och basen Ă„ker Ă„t helvete upp i taket. Finns det nĂ„t enkelt och smart sĂ€tt att ta bort det "metalliska" frĂ„n ljudet, sĂ„ att alla subtractorer Ă„ker i ett jĂ€mnt och fint spĂ„r? Sorry, om jag Ă€r lite otydlig, men hoppas ni förstĂ„r. đ \Danne edit: vet att det kan bli sĂ„hĂ€r av chorus\flanger-effekter, men inget sĂ„nt Ă€r inblandat hĂ€r Redigerat 7 januari 2006 av Danabacken
chrisB Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 1 varför sÄ mÄnga subtraktorer? 2 posta gÀrna en kort ljudfil sÄ Àr det lite lÀttare att förstÄ vad du menar. :-)
Danabacken Postat 7 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 januari 2006 1 varför sĂ„ mĂ„nga subtraktorer?2 posta gĂ€rna en kort ljudfil sĂ„ Ă€r det lite lĂ€ttare att förstĂ„ vad du menar. :-) Jo, varför jag har sĂ„ mĂ„nga Ă€r att den blir bredare och fetare sĂ„, helt enkelt. đ Ett ljudexempel kan jag tyvĂ€rr inte posta, för jag kĂ€nner inte till nĂ„n sĂ„n server att lĂ€gga den pĂ„. GĂ„r inte i Reason-avdelningen pĂ„ forumet heller.
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 (redigerat) "Faskrockar" đ För ett tag sedan hittade jag en pedagogisk förklaring av fenomenet hĂ€r. Ăr du med? Annars fĂ„r du sĂ€ga till, sĂ„ kan jag kanske demonstrera det nĂ€rmare. Skicka gĂ€rna ditt ljudexempel till mig pĂ„ MSN sĂ„ jag kan posta en lĂ€nk hĂ€r tillfĂ€lligt. Redigerat 7 januari 2006 av Linus
Danabacken Postat 7 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 januari 2006 "Faskrockar" đ För ett tag sedan hittade jag en pedagogisk förklaring av fenomenet hĂ€r. Ah! Precis sĂ„ jag menade! đ Tack, L! đ
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 HÀr Àr Danabackens exempel: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Danabacken Postat 7 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 januari 2006 HĂ€r Ă€r Danabackens exempel: Your browser does not support the HTML5 audio tag thx! đČ Löste dock problemet nu.
Linus Postat 7 januari 2006 Postat 7 januari 2006 Löste dock problemet nu. Ja, visst var lösningen relativt enkel? đČ
Hype Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Hade varit supernajs om man fÄtt ta del av lösningen =p
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.