Danabacken Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 (edited) Hej! Jag har ett problem. Det är ett bas-ljud som består av många subtractors, som jag spelar upp. Men hela tiden så skiftar ljudet ljudbild, och ibland krockar dessa subtractorer samman, och basen åker åt helvete upp i taket. Finns det nåt enkelt och smart sätt att ta bort det "metalliska" från ljudet, så att alla subtractorer åker i ett jämnt och fint spår? Sorry, om jag är lite otydlig, men hoppas ni förstår. 😆 \Danne edit: vet att det kan bli såhär av chorus\flanger-effekter, men inget sånt är inblandat här Edited January 7, 2006 by Danabacken Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrisB Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 1 varför så många subtraktorer? 2 posta gärna en kort ljudfil så är det lite lättare att förstå vad du menar. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 1 varför så många subtraktorer?2 posta gärna en kort ljudfil så är det lite lättare att förstå vad du menar. :-) Jo, varför jag har så många är att den blir bredare och fetare så, helt enkelt. 😕 Ett ljudexempel kan jag tyvärr inte posta, för jag känner inte till nån sån server att lägga den på. Går inte i Reason-avdelningen på forumet heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 (edited) "Faskrockar" 😕 För ett tag sedan hittade jag en pedagogisk förklaring av fenomenet här. Är du med? Annars får du säga till, så kan jag kanske demonstrera det närmare. Skicka gärna ditt ljudexempel till mig på MSN så jag kan posta en länk här tillfälligt. Edited January 7, 2006 by Linus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 "Faskrockar" 😕 För ett tag sedan hittade jag en pedagogisk förklaring av fenomenet här. Ah! Precis så jag menade! 😕 Tack, L! 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Här är Danabackens exempel: daniel_krock.mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted January 7, 2006 Author Share Posted January 7, 2006 Här är Danabackens exempel: daniel_krock.mp3 thx! 😲 Löste dock problemet nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted January 7, 2006 Share Posted January 7, 2006 Löste dock problemet nu. Ja, visst var lösningen relativt enkel? 😲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted January 8, 2006 Share Posted January 8, 2006 Berätta gärna hur du löste ditt problem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hype Posted January 23, 2006 Share Posted January 23, 2006 Hade varit supernajs om man fått ta del av lösningen =p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts