Jump to content
Annons

Kirk Hammet vs Maiden


Linus Aegman

Recommended Posts

Hej, såg en fin lista över de bästa gitarristerna som ser ut så här :

http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best_newguitar.html

Såg på ett annat forum där en tråd löd typ "Bästa gitarrist" där väldigt många skrev Hammet (35 plats) men att då lika många tyckte att Maidens (74 resp 75 plats) gitarrister var bättre bla bla.

Undrar hur ni vet hur det ligger till i den frågan? Eller så är kanske hela listan kass...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 83
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hammet är absolut INTE bättre än Dave Murray och Adrian Smith. Inte på långa vägar. Däremot klår han säkert Janick Gers som enligt mig suger.

Förövrigt var listan ett skämt.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Död åt listan och död åt Kirk Hammet... jag har hört att han inte lade en enda kompgura på The Black Album... hehe... det säger mycket om hans kvalitéer...

Tre anledningar varför Maidens gitarrister är bättre än Kirk Hammet...

1. Dom kan spela in andra skalor än den pentatoniska mollskalan.

2. Dom kan använda en Wah-Wah utan att det förstör ett solo alternativt ett komp/riff.

3. Dom är inte fula 😆

Oj... upptäckte precis att James Hatfield ligger på plats 200.... skandal... det är han som lyfter Metallica... det är min åsikt

Redigerat av Herr Q
Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica är ett skitgäng, pga uselt gitarrlir och pissig sång. Sådeså.

Men de har sålt en del skivor

Well! Det finns många som inte tycker att sålda skivor är ett bra mått att bedöma talang och skicklighet. Man kan inte tycka allt som sålt mycket är bra.

Jag personligen avskyr Metallica. JAg vet inte riktigt vad det är men dem passar inte mig helt enkelt. Smaksak!

Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica äger ju sönder stackars iron Maiden, fast å andra sidan vilka gör inte det? Kirk Hammett är ju visserligen inte en av de 100 bästa gitarristerna i världen men han kan i alla fall göra bra solon till skillnad från Maiden gitarristerna.

Det är ju bud på att anmäla trokel för sina uttalanden!!! 😲

Up Tthe Irons

Link to comment
Dela på andra sajter

Maiden gitarrister låter alltid bra... även live... men det gör inte Kirk Hammet... han förstör alla jävla solon me sin bajsiga wah wah teknink... nä... fu fan... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite tråkigt att se att så många hyser sådant agg mot två av hårdrockens stora. Personligen tycker jag att maiden och metallica är två olika stilar som båda har sina bra sidor. Om jag var tvungen att välja så går min röst till maidens gitarrister, men det är ju en smaksak...

Link to comment
Dela på andra sajter

Metallica äger ju sönder stackars iron Maiden, fast å andra sidan vilka gör inte det? Kirk Hammett är ju visserligen inte en av de 100 bästa gitarristerna i världen men han kan i alla fall göra bra solon till skillnad från Maiden gitarristerna.

Allt förutom det om Hammet stämmer 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

hm.. jag som på min absoluta höjd (efter ett par kalla) kan lira lite klassiker på min akustiska kan inte förstå grejen med att kirk hammet skulle vara _dålig_ .. tycker att han är rätt skillad. 😆

sen så är det väl lite som att jämföra äpplen och päron, iron maiden vs. metallica? rätta mig om jag har fel, såklart.. men jag tycker inte att dom gör samma sorts musik.

Redigerat av Mutto
Link to comment
Dela på andra sajter

Att fråga vem som är den bästa gitarristen är som att fråga vem som är bäst på att andas typ! Går juh för fan inte att definiera! Allt handlar om tycke och smak!

T.ex så tycker jag att Dave & Adrian kan lira hyffsat vasst på vissa låtar, dom lirar bra överlag på "Somewhere in Time" och då speciellt duellerna i "Alexander the Great" som är skönt atmosfäriska...Jag tycker personligen att deras melodier, fraseringar och vibraton är hästlängder bättre än Kirks solon...men å andra sidan skulle det låta kadaver att väva in Dave Murrays licks i metallica låtar som behöver mer riv a la wah-wah och hängmatta... För att avsluta måste jag säga att Kirk Hammet har det värsta myggvibratot i den offentliga musiksektorn..men visst, han har väl gjort nåt bra solo...... 😱 ...sen har juh Tryggwie den fetaste tonen lixom 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Otroligt patetisk tråd ...

Ta stora sessiongitarrister som tex Dan Huff, Steve Lukather och dyliga så spelar dom ju röven av allt och alla varje dag i veckan.

Fan Kirk Hammet, jag har elever som är bättre än honom, som har spelat ett par år bara. Karln har ju ingen som helst ton eller känsla för melodier.

Lyssna på tonen, hänget och melodierna så kan den listan ätas upp, bajsas ut, ätas upp och spys ut några ggr om ... Hendrix på första plats.. Oh my god säger jag bara ..

Listan borde heta "Worlds Most Famous Guitarists".

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt patetisk tråd ...

Ta stora sessiongitarrister som tex Dan Huff, Steve Lukather och dyliga så spelar dom ju röven av allt och alla varje dag i veckan.

Fan Kirk Hammet, jag har elever som är bättre än honom, som har spelat ett par år bara. Karln har ju ingen som helst ton eller känsla för melodier.

Lyssna på tonen, hänget och melodierna så kan den listan ätas upp, bajsas ut, ätas upp och spys ut några ggr om ... Hendrix på första plats.. Oh my god säger jag bara ..

Listan borde heta "Worlds Most Famous Guitarists".

Där håller jag med dig till 90%!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen avskyr Metallica. JAg vet inte riktigt vad det är men dem passar inte mig helt enkelt. Smaksak!

jag tycker illa om metallica för att dom hotar att stämma

fansen för kopiering (girighet),

hotar att stämma alla band som använder ackorden F och G

eller vad det var för några...

@£$ IDIOTER 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Arin (oregistrerad)

Ingen har egentligen rätt att göra nån sån här lista mer än att vissa sin egen åsikt.😛

Den skulle annars kunna heta något som "De 100 bästa endligt mig ......"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan hålla med om att Hammet är en av världens mest överskattade musiker, detsamma gäller Ulrich för den delen. Lyssna bara på Metallicas live-spelning från Ullevi och räkna hur många fel Hammet spelar 😛

Dom som tycker Maidens gitarrister är sämre har nog inte lyssnat på samtliga maidenplattor och drar bara allt över en kant.

Jag tycker Adrian Smith är en av världens bästa och framförallt stabilaste gitarrister när det kommer till live, men sen som ChrisSnyder påpekade så finns det ju grymma studiomusiker som leker med de flesta "snabba och showiga" gitarristerna när som helst. Att ha en grym ton och en otrolig känsla spöar snabbhet om man är ute efter musikalisk njutning.

Men det är iaf mitt tycke, sen får andra tycka annorlunda 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

IMO är det ju bara att lyssna på Metallica och Maidens musik och avgöra det hela, jo det är faktiskt så att maiden låter aldeles för fjuttigt och låter inte hårt alls. De framhäver inte rockens hårda yta. De har inte tunga guror och deras solon tycker jag inte alls om, så Kirk Hammet pwnar Maidens gittarister enligt mig.

Edit: förövrigt så syftar jag inte på deras musikaliska förmågor vilka jag inte har en susning om.

Redigerat av DjHex
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett eller hört så mycket från Hammet/Metallica men eftersom jag själv är elgitarrist och iallafall kunde ett par maiden-solon förrut(bl.a. the wickerman som har ett sjysst solo) så tycker jag att maidens elgitarrister har väldiga potential. Dom kan m.a.o. göra sjyssta solon som har sin egna touch i alla dersa låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag personligen avskyr Metallica. JAg vet inte riktigt vad det är men dem passar inte mig helt enkelt. Smaksak!

jag tycker illa om metallica för att dom hotar att stämma

fansen för kopiering (girighet),

hotar att stämma alla band som använder ackorden F och G

eller vad det var för några...

@£$ IDIOTER :rolleyes:

Jag hatar allt dedär också! Men jag kan ändå inte sluta tycka att metallica är mitt favoritband... Äve att jag inte gillar dem "privat" direkt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...