Jump to content
Annons

MAGiCX Clean Audition Lab 10

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Någon med erfarenhet av det relativt billiga Audio Cleaning Lab 10 från MAGiX?

Berätta.

😳

:musik

Redigerat av musik
Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Har läst en del recensioner nu. De menar att programmet har hög inlärningströskel, men kan ta bort åtminstone brus med förvånansvärt gott resultat.

Liknande erfarenheter i praktiken - någon?

Postat

Du blir säkert nöjd. Steinberg Clean kanske kan vara nåt för dig också?

Postat

En sak som är bra med Magix Cleaning Lab är det superba sättet att redigera ljudvolym. Man ritar med musen över ljudspåret och höjer och sänker på beställning. Annars är det helt okej till att "rena" ljud med. Inget som saknas.

musik (oregistrerad)
Postat

Intressant. Jag har bland annat störningar på en radiointervjumaster. Störningen ligger hela tiden i 3 minuter ungefär på samma sätt och med samma volym, som ett ganska högfrekvent brus mellan 4-7 kHz? Bruset hörs ju även mellan rösterna.

Kan man alltså markera ett sådant läge mellan rösterna och "tala om för programmet" att det är just den typen av oljud man vill ta bort? Eller hur går det till?

Lutar åt Steinberg Lab eller Magix Audio Cleaning Lab 10.

😕

Postat

Om bruset är liknande så borde det ju funka bra i och med att Audacitys ljudborttagare fungerar genom att man först analyserar bruset genom att markera en snytt där det bara finns brus och sedan genomför rensningen. Vet dock inte hur opåverkat restan blir.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Hoppas att Magixs program fungerar på samma sätt som Audacity då. Nu väntar jag bara på att affären ska få in det.

😛

Postat

Tänkte bara säga det att det är sant att Magix kan vara snårigt att använda (beroende på vad man vill använda det till), men att det kommer med intruktionsvideos till programmet. Jag har inte tittat på dem, men tänkte att jag skulle nämna det.

Men ljudreningen kan man ställa in mycket mer än på audacity men frågan är om man kommer fram till ett bättre resultat. Inte jag i alla fall. Det beror väl på hur mycket tålamod man har.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har nu sett att 4Sound-kedjan säljer Steinberg Clean 5.0, men inte MAGiX, för samma pengar. Undrar om Steinbergar'n är bättre!!? Det är ju Teknikmagasinet som kör med MAGiX, och det är ju...tjaa...inga proffsgrejer de har direkt.

Skaffar innan helgen. Nu finns bägge i affärerna.

😱

Postat (redigerat)

Magix är det inget fel på. Visserligen kan man säga vad man vill om att köpa musikprogram på Teknikmagasinet... 😏

Magix påminner om Pinnacle, som ägde Steinberg förut. Man gör mycket konsumentmjukvara, från telefonsignalsprogram till videoredigeringsprogram.

Magix äger t.ex. Samplitude, ett populärt och högt professionellt multitrack-program!

samplitude.jpg

En lättare version av Samplitude heter Magix Audio Studio, och Audio Studio och Midi Studio ingår i paketet Magix Music Studio.

I samband med att Apple köpte Emagic, var Magix snabba och köpte rättigheterna till Logic för PC. Så i Magix Midi Studio har man faktiskt byggt vidare där Logic 5 slutade. 😆

Music-Studio-10-deL-mid-lg.gif

Nån mer som ser likheterna mellan Emagic ES1 och Magix VAX9? 😆

ES1.jpg

ms_vax9.jpg

Jag tror inte att det är nån vidare skillnad i kompetensen mellan Steinberg Clean och Magix Clean Audition Lab.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.