Jump to content
Annons

beställa från utlandet?


progg

Recommended Posts

Jo jag har lite grejer jag tänkt köpa (ca3000-5000kr) å har hittat lite bra priser både hos thomann.de och musik-direkt.de men jag undrar om det är fler som beställt från dessa sidor å har några kommentarer alls. Vad var bra? Vad var dåligt?

Jag är lite skeptiskt till att köpa online så här men det är en del kronor jag sparar mot att köpa här i stan - så vitt jag vet, så om det är någon eller några som har lite input här så vore det uppskattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som sagt, testa sökfunktionen...

OM du inte hittar nån bra tråd så kan jag rekommendera Thomann.de, jag har precis köpt en kontrabas därifrån och det gick hur smidigt som helst. Bra kundservice både via mail och telefon och billig frakt (150 spänn!!) och väldigt bra priser. Det tog typ en vecka innan jag fick hem basen, och då var det ändå mitt under jul:)

Musik direkt har jag ingen erfarenhet av.

Lycka till, det finns pengar att spara!

Redigerat av Gorlum
Link to comment
Dela på andra sajter

150kr i frakt för en kontrabas var inte illa helt klart. =) Som sagt, man blir lite osäker när man köper både online och från en butik med ett sånt avstånd ifall det skulle skita sig. musik-direct.de har ännu bättre priser än Thomann på just dom grejerna jag vill köpa så om nån har något att säga om just dom så uppskattar jag det.

Ps. Jag sökte specifikt på thomann å musik-direct i forumet innan jag skapade den här tråden för att undvika att bli påhoppad. Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...