Jump to content
Annons

Acer Ferrari och kortkommandon (Cubase)


Nad

Recommended Posts

Hej svejs dÄra..

Jo efter att ha suttit i Äratal med stationÀr blev det nu en laptop

model pheet ala Acer Ferrari. Laddar in Cubase SX.

I vanliga fall trycker jag ner tangent "1" för att gÄ till vÀnstra

markören dÀr jag stÀllt den och "2" för högra...ja Ni som jobbar

med detta vet. Men pĂ„ laptopen...HALLÅ??! VAR??

Det finns inget numeriskt tangentbord pÄ Ferrarin.

Försöker jag gÄ in i "Key commands"

för att lĂ€gga till ett nytt, sĂ„ snappas inte det. NĂ€men vad ÄR detta

för nÄnting. Vad Àr det NU jag gÄtt och gjort???!

KAN nÄgon vÀnlig sjÀl hjÀlpa mig hÀr?

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det nÄgot snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

Puss o tack sÄlÀnge.

Nad

Edit: "Det finns inget numeriskt tangentbord pÄ Ferrarin".

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Dessutom undrar jag rent generellt, finns det nÄgot snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

HĂ„ll nere windows-tangenten och tryck pĂ„ M, sĂ„ minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvĂ€rr inte hjĂ€lpa dig med. Det borde finnas ett antal hĂ€r som arbetar med laptop.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det nÄgot snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

HĂ„ll nere windows-tangenten och tryck pĂ„ M, sĂ„ minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvĂ€rr inte hjĂ€lpa dig med. Det borde finnas ett antal hĂ€r som arbetar med laptop.

Tack Signert! Alltid ett steg pÄ vÀgen!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det nÄgot snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

HĂ„ll nere windows-tangenten och tryck pĂ„ M, sĂ„ minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvĂ€rr inte hjĂ€lpa dig med. Det borde finnas ett antal hĂ€r som arbetar med laptop.

Eller sÄ trycker du windowsknapp + D.

DĂ„ ser du desktop, tryck windowsknapp + D igen och du kommer tillbaks dit du var.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det fungerar om du anvÀnder det numeriska tangentbordet (de Àr blÄ pÄ min). pröva att aktivera dessa sÄ skall det funka som det numeriska pÄ ett vanligt tangentbord. detta mÄste du ocksÄ göra om du skall anvÀnda snabbhoppen i markertrack.

Hoppas det hjÀlpte!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det fungerar om du anvÀnder det numeriska tangentbordet (de Àr blÄ pÄ min). pröva att aktivera dessa sÄ skall det funka som det numeriska pÄ ett vanligt tangentbord. detta mÄste du ocksÄ göra om du skall anvÀnda snabbhoppen i markertrack.

Hoppas det hjÀlpte!

Nej det finns inget numeriskt tangentbord (det som brukar vara nere till höger)

pĂ„ Ferrarin. Har bara de siffrorna som Ă€r dĂ€r uppe som pĂ„ alla maskiner. đŸ˜±

Tack iallafall för att Du svarade! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Dessutom undrar jag rent generellt, finns det nÄgot snabbkommando

i Windows för "skrivbordet"?

HĂ„ll nere windows-tangenten och tryck pĂ„ M, sĂ„ minimeras alla fönster. Övrigt kan jag tyvĂ€rr inte hjĂ€lpa dig med. Det borde finnas ett antal hĂ€r som arbetar med laptop.

Eller sÄ trycker du windowsknapp + D.

DĂ„ ser du desktop, tryck windowsknapp + D igen och du kommer tillbaks dit du var.

Kalas!! Ännu bĂ€ttre! Tack!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

har ingen direkt lösning pÄ ditt problem men det finns ju smÄ numeriska tangentbord att köpa för nÄgon hundring.kanske kan funka med ett sÄdant.

Lycka till!

Tack, skall kolla det.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PÄ sÄ gott som alla laptopar jag sett, bÄde mac och pc, finns de numeriska siffrorna pÄ tangenterna för j,k,l,u,i,o och sÄ vidare.. i det omrÄdet sÄ att sÀga. Oftast stÄr det en liten siffra pÄ kanten av tangenten som visar vilken det Àr. Sedan nere i vÀnstra hörnet brukar det finnas en knapp som heter fn som stÄr för function. Tryck in den sÄ förvandlas dom tangenterna jag nÀmde till numeriska siffror istÀllet. Detta Àr en lite yxig lösning egentligen men det finns inte mycket alternativ pÄ en sÄ liten yta. Man vÀnjer sig efter ett tag.

Om inte din acer har detta blir jag mycket förvÄnad eftersom det verkar vara standard. Hoppas jag inte förklarade alltför virrigt nu bara...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PÄ sÄ gott som alla laptopar jag sett, bÄde mac och pc, finns de numeriska siffrorna pÄ tangenterna för j,k,l,u,i,o och sÄ vidare.. i det omrÄdet sÄ att sÀga. Oftast stÄr det en liten siffra pÄ kanten av tangenten som visar vilken det Àr. Sedan nere i vÀnstra hörnet brukar det finnas en knapp som heter fn som stÄr för function. Tryck in den sÄ förvandlas dom tangenterna jag nÀmde till numeriska siffror istÀllet. Detta Àr en lite yxig lösning egentligen men det finns inte mycket alternativ pÄ en sÄ liten yta. Man vÀnjer sig efter ett tag.

Om inte din acer har detta blir jag mycket förvÄnad eftersom det verkar vara standard. Hoppas jag inte förklarade alltför virrigt nu bara...

Men gud TACK!!! Jag hade annars försökt sÀtta mig in i manualen (HATAR manualer)...men detta förklarar saken bra för mig. '

SĂ„, nu Ă€r jag inte besviken lĂ€ngre! 🙂

Tack igen!

Nad

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PÄ sÄ gott som alla laptopar jag sett, bÄde mac och pc, finns de numeriska siffrorna pÄ tangenterna för j,k,l,u,i,o och sÄ vidare.. i det omrÄdet sÄ att sÀga. Oftast stÄr det en liten siffra pÄ kanten av tangenten som visar vilken det Àr. Sedan nere i vÀnstra hörnet brukar det finnas en knapp som heter fn som stÄr för function. Tryck in den sÄ förvandlas dom tangenterna jag nÀmde till numeriska siffror istÀllet. Detta Àr en lite yxig lösning egentligen men det finns inte mycket alternativ pÄ en sÄ liten yta. Man vÀnjer sig efter ett tag.

Om inte din acer har detta blir jag mycket förvÄnad eftersom det verkar vara standard. Hoppas jag inte förklarade alltför virrigt nu bara...

Men gud TACK!!! Jag hade annars försökt sÀtta mig in i manualen (HATAR manualer)...men detta förklarar saken bra för mig. '

SĂ„, nu Ă€r jag inte besviken lĂ€ngre! 😳

Tack igen!

Nad

Case closed? 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...