Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter två dagars jobb med att installera om min musikdator så har jag bl.a installer Colossus. Och det rullar på skitbra, och det finns vissa superschysta ljud. Men när jag lägger upp flera "Colossus synthar" på Vst-instruments för att kunna lägga varje ljud på enskilt audiospår så börjar det låta ett irriterande ljud som stör. Jättehöga frekvenser som skär i öronen. Det verkar som den inte klarar av att ha flera "Colossus synthar" igång på samma gång. Någon som vet vad det kan vara för problem, någon inställning kanske? BTW så kör jag i Cubase så ni vet.

Sen tänkte jag bara kolla om någon har varit med om det här fenomenet:

När jag är inne i Cubase och sedan klickar upp ljudkortets "controll panel" så slutar cubase att spela. Så att om jag till exempel bara ska gå dit för att sänka volymen så låter det inget, eftersom cubase stannar upp. Jag har ljudkortet DMX6Fire, och det har funkat helt utmärkt att göra denna procedur innan jag idag installerade om datorn. Det är antaglgien någon inställning, men vart? :S

Två frågor, svåra frågor. Kanske kan du någon? Tar emot alla tips =)

Annons
Postat

Fråga 1: Jag har inget svar på den men jag tror att du lättare kan få hjälp om du gav lite mer detaljerad info om vad du har för dator, prestanda m.m. 🙂

Fråga 2: Du har nog lyckats bocka för "release in background" inne i Cubase.

Klicka Devices->device setup->multirack, sen ska det finnas där någonstans. 😆

Lycka till

Mvh / djonas

Postat
Fråga 1: Jag har inget svar på den men jag tror att du lättare kan få hjälp om du gav lite mer detaljerad info om vad du har för dator, prestanda m.m. 🙂

Fråga 2: Du har nog lyckats bocka för "release in background" inne i Cubase.

Klicka Devices->device setup->multirack, sen ska det finnas där någonstans. 🙂

Lycka till

Mvh / djonas

Okej tack har faktiskt för mig att jag kan ha blockat releas knappen. Tack för tipset.

Här kommer då lite mer detaljerat om min prestande på datorn 😆

Processor: 3,2 GH

Ram: 2 GB

Hårdisk: 400 GB

Ljudkort: DMX6Fire 24/96

Och jag använder Cubase SL 3

Hmmm något mer vesentligt som jag har glömt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.