Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag Àr inte sÄ vass pÄ just det hÀr, men problemet Àr att min gitarrförstÀrkare lÄter alldeles för starkt, men den lÄter vÀldigt bra nÀr man krÀmar pÄ.

Finns det nÄgon form av pedal eller nÄt som kan reducera volymen som kommer ut ur förstÀrkaren utan att ljudet förÀndras nÀmnvÀrt med avseende pÄ kvalitén.

Jag har för mig att jag har hört talas om nÄgot sÄdant. Det Àr alltsÄ inte insignalen som ska justeras, utan man fÄr vÀl göra en loop av nÄt slag antar jag.

NÄn som kan nÄt om detta?

Jag har en Traynor YCW40.

Annons
Postat (redigerat)

Du behöver en attenuator (tror att det heter sÄ), Marshall gör en som jag lÀst en del gott om.

Power Brake

Tror man kan hitta dom för runt 3000 kr ungefÀr.

Redigerat av Phobos
Postat
Hej, jag Àr inte sÄ vass pÄ just det hÀr, men problemet Àr att min gitarrförstÀrkare lÄter alldeles för starkt, men den lÄter vÀldigt bra nÀr man krÀmar pÄ.

Jag har en Traynor YCW40.

High five!

Sicken skön stÀrkare, eller hur?

Har upplevt samma problem bla med snobbiga pa-snubbar som sagt Ät en att "skruva ner volymen pÄ scen". Det Àr ju kring 5+ pÄ rena kanalen som det fina "bettet" infinner sig.

MÄste kolla upp det hÀr med power brake!

Postat

Phthi.. 😄 Snobbiga PA-snubbar.. Hrm.. Men i vilket fall som helst sĂ„ Ă€r det en power-soaker som gĂ€ller.. Se lĂ€nkar ovan 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.