Jump to content
Annons

Studio Projects B1


headdown

Recommended Posts

Håller på att köpa lite mickar för att spela in trummor, bas, gitarr och sång.

Har 2 Line Audio CM3 mickar som är tänkt till överhäng trummor, en shure 57 till gitarr, virvel hi-hat, nu funderar jag på en Studio Projects B1 till sång men går det även att använda den till baskaggen och ev bas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Allt beror ju på vad du är ute efter för sound. En B1 på lite distans från baskaggen men nere vid golvet funkar säkert om du vill ha lite jazzigare ljud.. Prova med kompressor för att få det fetare.. Är det däremot rocktrummor du är ute efter ska du nog kolla efter nåt dynamiskt alternativ. AKG D112, Shure Beta 52A eller t.om med en pressure zone mic (dom låter gött.. I varje fall live)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör med en B1:a på kaggen... riktigt nöjd faktiskt (spelar in rock). Jag får bra tryck redan utan kompressor. Men för ännu hårdare musik, som metal, där kaggen står i "centrum" av trummorna.. bör nog en annan mic användas. Personligen tycker jag inte det är värt 1000 spänn till för att få ett liiiiiite bättre kaggesound.

Link to comment
Dela på andra sajter

På motsatt sida av hålet.. nästan nere vid marken och riktad mot mitten.. Så blev jag mest nöjd med ljudet. 😉

Precis utanför hålet blev det en "puff" eftersom luft pressas ut när man slår på kaggen. Det lät i och för sig tufft.. men inte det ljud jag vill ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...