Jump to content
Annons

Not A Happy End


namnet

Recommended Posts

Vore kul med kommentarer på den här skissen. Allt mellan "tråkig trumprog!" till "den här känslan fick jag....".

* LÅTNAMN: Not A Happy End

* ARTIST/GRUPP: Hostage

* GENRE: Lättare för andra att säga...

* LÅTLÄNGD: 3:27

* KOMPOSITÖR: Mattias Söderberg

* PRODUCENT: Mattias Söderberg

* EV. MEDVERKANDE: Inga... sångröst sökes!

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.29

* STATUS: Skiss

Not_A_Happy_End.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gudfadernvibbar i början... Gillar det här som fan!!!!!!!!!! Du har en hel del att jobba på när det gäller mixen men jag gillar den sköna retrokänslan som ligger över hela låten!

Du bör nog variera trummorna lite mer, de blir tradiga efter ett tag. När tadada kommer igång så distar det efter ett tag... Skulle vilja ha allt mycket fetare speciellt sången! Stråkarna var ju inte så värstans snygga i slutet, förstörde den proffsiga feelingen...

Tycker introt kan vara utan trummor... och kräma på sången!

Bra jobbat!

//FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Stråkarna var ju inte så värstans snygga i slutet, förstörde den proffsiga feelingen...

Yes, fick den vanliga "låtens oväntade parti nojja". Testade med ett flöjtljud, men det lät inte heller bra. Tror absolut att den här låten mår bättre utan mjukvaruarsenalen!

Tack för kritisk kritik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wuh... Mer skön musik!!

Me like. Kommer att tänka på Sting här. Av någon anledning.

Inte pga trummorna dock.

Jag gillar den gnälliga (no diss 😠) sångrösten mer och mer... Lite för mycket reverb på den kanske, för min smak. Och lite mer kompressor som tidigare påpekats..

Men fasiken vad skönt gitarrpill!

Mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

😱

Har du mer musik nånstans? Både denna och den senaste har gått på repeat här. Ruggigt vacker musik! PM:a gärna.

Oj just ja, tänkte även tillägga att jag tycker stråkarna som kommer in vid 02:33 är lite för höga i volym, och lite för ...MIDI 😎. Iaf de höga tonerna (de lägre som ligger vid 02:59 är sköna - fast lite höga ändå).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...