Jump to content
Annons

Reason ljud hjälp


Discokid

Recommended Posts

Annons
Hejsan är helt nybörjare på reason... när jag trycker på play när ajg öppnat det så hörs ingenting.. mätaren går men inget ljud kommer... vad gör jag ?

finns det någon gratis svensk guide på internet ?

Har du demot av reason? Det fick jag nämligen samma problem och det orkade jag inte lösa...Brukar vara så att du måste vaälja rätt ljudkort för att det ska höras någoting..

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg detta nu schysst........

Problem två...

får fan inte inspelningen att funka .. när ajg trycker på inspelnignsknappen så händer det ingenting,.. vad gör jag ?

Vad menar du med att det inte händer något? Trycks knappen inte in?

Du måste trycka Record först och sen Play för att låten ska rulla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt så har jag har jag gjort.. har fått upp redrum o lagt in ett komp.. men det hamnar inte på inspelnings greja..

Ehrm, du har inte hajat hur Redrum fungerar, uppenbarligen. Dags att ta en titt i manualen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt så har jag har jag gjort.. har fått upp redrum  o lagt in ett komp.. men det hamnar inte på inspelnings greja..

Okej. Here we go:

För att få ner din Redrum-pattern till Sequencern så ska du högerklicka någonstans i Redrum och välja "Copy Pattern To Track". Din pattern (i Redrum) kommer då att kopieras ner till den Track som tillhör Redrum. Var nu dock medveten om att, då du spelar upp alltihop genom att trycka på Play-knappen så kommer du dels höra det som spelas upp i Sequencern men också det som spelas i Redrums pattern-editor, vilket kan låta ganska så skumt om man spelar samma pattern i både Sequencern och Redrum'en. Hm, framgår det vad jag vill säga med detta? 🙁

För att förhindra denna skumma effekt så kan du antingen rensa bort allt som finns i Redrum's pattern-editor genom att återigen högerklicka någonstans i Redrum och välja "Clear Pattern". Eller så kan du istället göra så att du trycker på en knapp vid namn "Enable Pattern Section", så att lampan släcks, och det som finns i pattern-editorn kommer nu inte att höras/spelas upp.

Hoppas du blev något klokare av detta.

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...