Jump to content
Annons

Köpte strängar idag ...


ChrisSnyder (oregistrerad)

Recommended Posts

ChrisSnyder (oregistrerad)

Idag skulle jag köpa strängar, tänkte gå till JAM för att köpa mina Elixir strängar i vanlig ordning, men idag orkade jag inte åka dit eftersom det ligger så dumt till tycker jag när man är vid t-centralen.

Så jag åker till Estrad istället, eller 4Sound som det nu heter. Och till min stora förvåning, så kostar strängarna 50(!) spänn mer där !! Alltså 250kr per paket istället för 200. Det är ju helt sjukt, varför lixom ? Konstigt att ingen handlar där..

Sen på thomann kostar dom 140kr, bara 60 kr billigare per paket än JAM, och (bara) 110kr billigare än på 4Sound.

Jag vet inte hur ni reagerar, men jag blir nästan upprörd. Så jäkla "fina" gatan stuk de där.

Sen tyckte jag för övrigt att butiken var helt värdelös nu, första gången jag var där sen dom byggde om. Bara massa crap. Förr kunde man ju iaf få tag i lite dyra proffsgrejor, nu äre ytterligare en affär som ba säljer nybörjarskräp.

Ursäkta uttrycket alla nybörjare, men jag är inte nybörjare och jag blir sur när det inte ens finns affärer i stockholm som har jyssta, feta saker.

Nä, då får man börja beställa strängar oxå då via thomman, 2 paket och frakten är betald lixom ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Testa Stringsdirect, ligger i England så det blir ingen extra avgift, 1 packe elixir till elgura kostar 128:- och beställer man bara 1 paket kostar frakten 40:-.

Man sparar alltså 40 spänn fast man bara beställer 1 enda paket(!) Och då räknar man inte ens t-banebiljetten... Sjukt att det ska löna sig att beställa 1 paket strängar utomlands?

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Testa Stringsdirect, ligger i England så det blir ingen extra avgift, 1 packe elixir till elgura kostar 128:- och beställer man bara 1 paket kostar frakten 40:-.

Man sparar alltså 40 spänn fast man bara beställer 1 enda paket(!) Och då räknar man inte ens t-banebiljetten... Sjukt att det ska löna sig att beställa 1 paket strängar utomlands?

Extra underligt med tanke på hur högt pundet står.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så gör ni följande: Beställ strängarna billigare från USA. Ett paket elixir-elgura går loss på 70:- ungefär (9-10$). Frakten ligger alltid på 10 dollar (för var 10:e set), så passa på att beställ 10 set samtidigt, så blir avgiften marginell utslaget per enhet!

Vilken är då sidan?

http://www.stringsandbeyond.com/

Mina senaste 10 stränginköp har skett från den här uppseendeväckande billiga sidan. Oerhört pålitligt är det också (eller åtminstone min och mina bekantas intryck över det senaste året vi handlat där).

Rekommenderas varmt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)
Eller så gör ni följande: Beställ strängarna billigare från USA. Ett paket elixir-elgura går loss på 70:- ungefär (9-10$). Frakten ligger alltid på 10 dollar (för var 10:e set), så passa på att beställ 10 set samtidigt, så blir avgiften marginell utslaget per enhet!

Vilken är då sidan?

http://www.stringsandbeyond.com/

Mina senaste 10 stränginköp har skett från den här uppseendeväckande billiga sidan. Oerhört pålitligt är det också (eller åtminstone min och mina bekantas intryck över det senaste året vi handlat där).

Rekommenderas varmt  😱

sen tillkommer svensk moms på det där oxå ...

eller ?

edit:

Elixir Strings are only available for shipment to addresses in the United States, U.S. Territories & Possessions, and APO FPO destinations. To contact Elixir about this policy, click here

Var inne nu, dessutom kostar ett paket 15USD, och tillkommer det då moms så kostar dom 140kr per paket. Och då är man j nere på samma priser som från england typ... Och 60kr ifrån JAM, så ska man bara ha ett paket så kan man ju lika gärna köpa dom på JAM lixom.. Eller då förstärkardoktorn, vilket jag iofs tycker är sämsta musikaffären i stan, vill inte ens uppmuntra dom med att handla ett plektrum där ..

Det som jag gillade med den amerikanska sajten var att dom hade asbilliga plektrum och nån rätt ball ackordpryl.

Kolla på den här

Aja .. nu köpte jag iaf ett paket för fuckin 250 spänn på 4Sound, vilket absolut var sista gången jag handlar geografiskt bekvämt. ..

Nu blire strängar ifrån internet oxå ...

Redigerat av ChrisSnyder
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så gör ni följande: Beställ strängarna billigare från USA. Ett paket elixir-elgura går loss på 70:- ungefär (9-10$). Frakten ligger alltid på 10 dollar (för var 10:e set), så passa på att beställ 10 set samtidigt, så blir avgiften marginell utslaget per enhet!

Vilken är då sidan?

http://www.stringsandbeyond.com/

Mina senaste 10 stränginköp har skett från den här uppseendeväckande billiga sidan. Oerhört pålitligt är det också (eller åtminstone min och mina bekantas intryck över det senaste året vi handlat där).

Rekommenderas varmt 😲

Varför står det att elixir-strängar inte säljs till Europa där? Men kanske de inte är så noga...

Hur som helst, man måste räkna med att när man beställer från USA så åker man på 30% tull och extraskatt. Dessutom är det 30% på pris inkl frakt, man får alltså betala 30% även på fraktkostnaden...

Om jag räknar på dina priser skulle 10 set bli ca ($100+$10)x1,3=$143

Det blir ca 114:-/set vilket ju är helt OK!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Köper strängar endast hos StringsAndBeyond å jag har inte betalat någon moms, tull eller extra avgift. Hur bra sida som helst. Fått en massa extra plektrum med varje gång (dock inga jag använder men gesten är välkommen =). Beställde nyss 15 pack. Dock är leveranstiden inte den snabbaste men för det priset får man ha framförhållning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller så köper man inte elexir strängar... efter som att dom e bajsigt dyra...( och är lika oskyddade som vanliga strängar på utsatta ställen så som vid stallet... där går strängar ofta av....) Köp billiga strängar... och byt ofta... så får man bättre ton ialla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...