Jump to content
Annons

Charles Brooke - Give me my Heart


Polder

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Give me my Heart

* ARTIST/GRUPP: Charles Brooke

* GENRE: Pop, akustiskt

* LÅTLÄNGD: 2:58

* KOMPOSITÖR: Calle Bäck, Erik Polder

* PRODUCENT: Erik Polder

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK:2,71 megabyte

* STATUS:Halvfärdig demo

Hej har en ballad på gång tillsammans med en vän. Vad säger ni? kom med förslag, tips och råd!

givemyheart.mp3

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det går inte att öppna den.. 😄

Ojdå... följer visst inte reglerna här på forumet... Har redigerat inlägget och ändrat länken!!! Nu fungerar det!!

Link to comment
Dela på andra sajter

* LÅTNAMN: Give me my Heart

* ARTIST/GRUPP: Charles Brooke

* GENRE: Pop, akustiskt

* LÅTLÄNGD: 2:58

* KOMPOSITÖR: Calle Bäck, Erik Polder

* PRODUCENT: Erik Polder

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK:2,71 megabyte

* STATUS:Halvfärdig demo

Hej har en ballad på gång tillsammans med en vän. Vad säger ni? kom med förslag, tips och råd!

Bra sångljud o bra låt tycker jag, ett lyft på slutrefrängen hade inte skadat, kanske lite körer, lite distade gitarrer, om du nu inte vill ha den "minimalistisk" förstås.... 😄

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumt sound. låter som att ni stod och spelade inne hos grannen. Reverbet är alldeles för stort i min smak. Tunnt ljud över huvud taget. Var är dynamiken?

Är inte så svag för arrangemanget. Låter lite som att sången får bära hela arret och jag tycker sången svajar lite ibland + att rösten låter tunn. Undrar hur det är inspelat. Jag tycker det borde vara ett tjockare sångljud. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla! Tack för era svar!

MUSIKANTEN:

Det kommer att bli elgurra och enstämma, sedan ska sången sjungas om i riktig mic, just nu är spngen inspelat genom micken på vår bärbar mac :rolleyes: hehe...

Egghuvud:

som ovan, sången ska spelas om... skumt sound? för stort reverb på allt eller på bara sången, kan du precisera dig?

Är väldigt öppen för förslag på arrangemanget.. har jobbat med det i två dagar ...

och det är sant som egghuvud säger att sången får bära hela arret... jag fick bara sången i wave fil och har sedan lagt till musiken...

/Hjälp mig att bli bättre ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst, men vad är det som "brusar" eller är det hi-haten? Mixa bort den lite, lite i så fall. Annars var det bra!

brusar... det är nog virveltrumman ... vispar som drar över skinnet liksom... var tvungen att hitta på nånting för att få bort stora mellan skillnaden då sången hörs o när den är tyst så jag la dit ett par visper... 🥰

men efter vi har spelat in ny sång med riktig mic så kan vi kanske ändra på det 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst, men vad är det som "brusar" eller är det hi-haten? Mixa bort den lite, lite i så fall. Annars var det bra!

brusar... det är nog virveltrumman ... vispar som drar över skinnet liksom... var tvungen att hitta på nånting för att få bort stora mellan skillnaden då sången hörs o när den är tyst så jag la dit ett par visper... 🥰

men efter vi har spelat in ny sång med riktig mic så kan vi kanske ändra på det 😆

Behåll det men sänk det en aningens i slutmixen sen. Nu är det lite lite för dominerande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behåll det men sänk det en aningens i slutmixen sen. Nu är det lite lite för dominerande.

nu la jag upp en ny version fast jag höjde vispen lite istället annars blev bruset i sången allt för framträdande... efter ny inspelning i helgen blir det sänkning istället 🥰

Jag ska slipa på den också så att den inte är lika stel som nu...

men det kanske fungerar som det är nu?

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Behåll det men sänk det en aningens i slutmixen sen. Nu är det lite lite för dominerande.

nu la jag upp en ny version fast jag höjde vispen lite istället annars blev bruset i sången allt för framträdande... efter ny inspelning i helgen blir det sänkning istället 🙂

Jag ska slipa på den också så att den inte är lika stel som nu...

men det kanske fungerar som det är nu?

Jag tyckte att låten var bra och funkade bra som helhet. Det där med "visparna" var det enda jag funderade på! Jag hörde inte att sången var brusig fast det kanske var för att du hade "täckt" den. Att den skulle vara stel tänkte jag inte på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behåll det men sänk det en aningens i slutmixen sen. Nu är det lite lite för dominerande.

nu la jag upp en ny version fast jag höjde vispen lite istället annars blev bruset i sången allt för framträdande... efter ny inspelning i helgen blir det sänkning istället 🙂

Jag ska slipa på den också så att den inte är lika stel som nu...

men det kanske fungerar som det är nu?

Jag tyckte att låten var bra och funkade bra som helhet. Det där med "visparna" var det enda jag funderade på! Jag hörde inte att sången var brusig fast det kanske var för att du hade "täckt" den. Att den skulle vara stel tänkte jag inte på.

Schysst! hm det borde innebära att vi börjar komma nånstans! Tack, det värmer

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ingen skrivit det men du har väldigt bra röst 😄 Bra låt också. Andra har gett kommentarer på mix osv...

Rockypop

Tjenare!

Tyvärr kan inte jag ta åt mig det för det är Calle som har sjungit in sången som vi förresten inte han spela om i helgen utan får bli efter jul!

Men tack för komplimangen /Calle !

Nej det är ingen som har skrivit det men människorna runt omkring tycker likadant

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...