Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja, sitter med en Acer ferrari med inbyggt ljud i moderkortet. har nån realtek AC97 for VIA grej. har försökt köra med ASIO4ALL för att få det att fungera, men är handfallen. bifogar lite bilder över hur det hela ser ut, kanske någon tapper själ som vet hur fan jag ska göra för att få det att funka.

kan alltså varken spela upp eller spela in vanlig audio, midi har jag inte ens kikat på ännu. hade cakewalk sonar innan och fick det då att funka, cubase trilskas något kungligt.

asio4all.jpg

mulsetup.jpg

audiobay.jpg

vstin.jpg

vstout.jpg

det var väl det hela.

idéer skulle uppskattas hjärtligt.

mvh

vanderbeldt

Annons
Postat

AC97 är inget vidare för musikändamål har jag själv märkt... Eller jag testade lite på skoj tidigare. Mitt kort snappade upp rassel från hårddisken och lät allmänt kass.

Mitt råd är: Fixa bättre ljudkort med firewire eller usb 2.

Det finns säkert kunniga som kan ge dig bättre svar än mig:)

Postat
just nu skulle jag döda för lite skrammel och dålig ljudkvalité... så länge jag får lite ljud att gnälla över. stendött är det. haha.

Om du bara är ute efter att få igång det - har du provat att strunta i ASIO4ALL och istället ge sig på Cubases egna "ASIO-MME"-driver?

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.