Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan man göra PWM*-ljud i Ableton Live's Operator-synt? hittar inte det nĂ„nstans.. 😠

*) Pulse width modulation (?)

eller oscillator phase modulation

alltsÄ som i Reasons Subtractor kan man modulera osc phase med LFO för att uppnÄ en chorusliknande effekt...

:rolleyes:

• 1 mĂ„nad senare...
Annons
  • 1 mĂ„nad senare...
Postat
  SLC-trax sa:
Kan man göra PWM*-ljud i Ableton Live's Operator-synt? hittar inte det nĂ„nstans.. 😆

*) Pulse width modulation (?)

eller oscillator phase modulation

alltsÄ som i Reasons Subtractor kan man modulera osc phase med LFO för att uppnÄ en chorusliknande effekt...

😛

Herre Gud... Vilka frÄgor... Men jag Àr nÀstan sÀker pÄ det. Pulse with gÄr att stÀlla in tillsammans med LFO iaf i oscillatorerna. Men jag antar att du menar ngt helt annat.

Postat
  Kill All Autotuner sa:
  LĂ„dan sa:
ingen aning.. men en sak jag saknar i standrads syhnten i Live Àr just ett modulation weel:S

det finns vĂ€l ingen Synth i Live ? 😏

Är jag helt ute o cyklar nu men om du menar synth som keyboard sĂ„ finns det pĂ„ datorns tangentbord. Det hĂ€r svaret kan verka vĂ€ldigt dumt om jag missuppfattade dig.

• 2 veckor senare...
Postat
  Kill All Autotuner sa:
  LĂ„dan sa:
ingen aning.. men en sak jag saknar i standrads syhnten i Live Àr just ett modulation weel:S

det finns vĂ€l ingen Synth i Live ? 😄

Jo, Operator heter den.

Postat (redigerat)
  SLC-trax sa:
  Kill All Autotuner sa:
  LĂ„dan sa:

det finns vĂ€l ingen Synth i Live ? 😄

Jo, Operator heter den.

AlltsÄ. Det Àr en synth som Àr gjord av Ableton och som passar vÀldigt bra med programmet i frÄga. Men den ingÄr inte. Man mÄste köpa den separat. Den kostar 129 Euro.

Operator info

HÀr finns tvÄ filmer som presenterar Operator

hearing.gif

Redigerat av Pluffo
Postat

UtifrÄn bilden (och Àven namnet) sÄ ser det ju ut som en FM-synth...?

I sÄ fall finns ju inga "vanliga" oscillatorer att köra PWM pÄ, vÀl.

• 1 mĂ„nad senare...
Postat
  android sa:
UtifrÄn bilden (och Àven namnet) sÄ ser det ju ut som en FM-synth...?

I sÄ fall finns ju inga "vanliga" oscillatorer att köra PWM pÄ, vÀl.

Operator Àr en vÀl en "hybridsynth" som kan bÄde subtraktiv och FM-syntes.

😆

Postat

Ok, det Àr mycket möjligt. Har inte sett den i verkligenheten, och utgick som sagt bara frÄn namnet och screenshoten som Pluffo postade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.