Jump to content
Annons

Goddag


krull

Recommended Posts

Hej!

Mitt namn är Fredrik Forslund och jag är ny här ja... Är 19 år och från Nordmalings (Meshuggahs riktiga hemstad 😱) djupa djungler. Jag är en kass trummis i grunden men behärskar även sång, gitarr och bas... Ordförande i musikföreningen MUMIN (Mera Ungdoms- och Musikevenemang I Nordmaling).

Grejjerna jag har då jag spelar in är:

1: Dator (AMD 2400+, 512 mb ram, 160gb hd, M-Audio Delta 1010LT)

2: Mixer (en gammal Soundtracs med 16 kanaler och 8 subs)

3: Ett gäng piratkopierade mjukvaror

4: Premier XPK trumset

5: MXL Stormembrans-kondis (kommer inte ihåg modellen)

6: Några sm57:er

7: Hagström SuperSwede (pappas)

8: Behringer V-amp (pappas)

9: En låda Staropramen

Ska även skaffa micpreamp samt fler micar för inspelning av trummer (har inte bestämt mig för vad det ska bli än)...

Hur låter det då? Kasst:

Kabaam (gammalt avstannat projekt)

Spirit Of The Land (testinspelning av sång)

Jam (ett jam med några kompisar, enda pålägget är growlet... kass mix)

Åh, just det... Ska vara med på teve nu på tisdag... Ska spela slagverk på luciamorgon på 2an klockan halv 6 på morgonen (går i repris vid 4atiden tror jag)

Edit: Här är en bild på mig och min skoter:

jag.jpg

/fredde

Redigerat av krull
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, har själv en hagström swede (bas), gillar dem och staropramen är ju aldrig fel. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare! 😏

Edit: lyssnade på sången, och shit mannen. Det låter riktigt bra! 😄

Tack så mycket 🙂

välkommen, har själv en hagström swede (bas), gillar dem och staropramen är ju aldrig fel.  🙁 

najs att det är andra som också kör på hagström... Och staropramen är verkligen aldrig fel 🙂

Passande registreringsbokstäver på skotern  :rolleyes:

Jo, för nog är skönheten gul alltid 🙂

/fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnade på din sång och den låter jätte bra.

får vi se dig i idol nästa säsong? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej och Välkommen!

Tack för en bra presentation. Då får man bänka sig framför Luciamorgon trots allt.

Apropå ljudklippen så var sången på klipp två och musiken på klipp 1 bra.

Det var lite kul när någon (du?) transformerades från neandertalare och lät som en hund på slutet på klipp 3. F.ö. passade klaviaturet inte riktigt in i mixen på det klippet, det lät påklistrat. Trummisen var grymt mycket lik Tom Stephen (Jeff Healey Band).

Idol nämnde någon...vad är det för förolämpning...nej sikta högre tycker jag!

😲

Records//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnade på din sång och den låter jätte bra.

får vi se dig i idol nästa säsong?  😄

Tack! Men tyvärr så kommer jag inte sjunka så lågt 😄

Hej och Välkommen!

Tack för en bra presentation. Då får man bänka sig framför Luciamorgon trots allt.

Apropå ljudklippen så var sången på klipp två och musiken på klipp 1 bra.

Det var lite kul när någon (du?) transformerades från neandertalare och lät som en hund på slutet på klipp 3. F.ö. passade klaviaturet inte riktigt in i mixen på det klippet, det lät påklistrat. Trummisen var grymt mycket lik Tom Stephen (Jeff Healey Band).

Tack själv för ett bra svar 🙁 Angående Luciamorgon, jag skrev fel tid i inlägget... Luciamorgon startar 06:30!!!

Jo, i klipp 3 var det jag som growlade lite 🙂 Det var bara en liten improvisation för skojjs skull 🙂

Synthen håller jag med om att den inte blev bra... Men pga att vi spelade in allt samtidigt så behövde syntharn' medhörning och vi körde synthen via en uppmickad gitarrförstärkare... Om jag skulle ha spelat in det seriöst hade jag kopplat in synthen med midi till datorn och kört med ljud från reason vilket troligtvis hade gett mycket bättre ljud...

Ska nämna det till trummisen också 🙂

/fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Piratkopierade mjukvaror är bra, säger jag som hellre använder köpta & stabila program.

Är det kredibilt att som ordförande i en musikförening skryta med att man använder stulna musikprogram?

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...