creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 http://hem.passagen.se/krakas/tr.mid NÄgon som skulle kunna vara vÀnlig och "konvertera" den till ett DFH-trumspÄr, eller BFD eller vad som helst. Skulle vilja höra hur det lÄter. Det kan vÀl inte vara sÄ mycket jobb? Spar den i MP3 helst. Har sjÀlv Cubase och BFD men inte fÄtt det att funka riktigt. Tack pÄ förhand...
sixties Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 nĂ€r jag försöker importera den tillcubase sĂ„ hĂ€nder ingenting, andra midi filer gĂ„r dock att importera. kunde tyvĂ€rr inte hjĂ€lpa dig... đ
slaptap Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 "This file contains bad data" sÀger Sound Studio Pro nÀr filen laddas...men den gÄr att spela upp...:S
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 (redigerat) Vafan, det var skumt, dÄ gör jag en ny MIDI-fil pÄ en gÄng... vÀnta lite! Edit: SÄdÀr. Nu borde den funka? Samma adress. http://hem.passagen.se/krakas/tr.mid Redigerat 5 december 2005 av creel
slaptap Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 SĂ„ja, inget felmeddelande...dĂ„ Ă€r det bara att invĂ€nta nĂ„gon som kör Cubase och BFD... đ
Slaktad Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 SÄdÀr: Your browser does not support the HTML5 audio tag Pearl-kitet Àr laddat (med "Default"-mixerpreset). Velocityn Àr satt till 100 pÄ allt.
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 SĂ„dĂ€r: Your browser does not support the HTML5 audio tag Pearl-kitet Ă€r laddat (med "Default"-mixerpreset). Velocityn Ă€r satt till 100 pĂ„ allt. Tack sĂ„ mycket! GĂ„r det att fĂ„ ett Ă€nnu tyngre trumkomp? Förresten lĂ€t det helknas pĂ„ det som kommer efter "vanliga kompet" dĂ€r det egentligen ska vara golvpukor men skitsamma. JĂ€vligt schysst Ă€ndĂ„! đ Skulle vara kul att höra nĂ„gon annans version..
Slaktad Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Tack sĂ„ mycket! GĂ„r det att fĂ„ ett Ă€nnu tyngre trumkomp? Förresten lĂ€t det helknas pĂ„ det som kommer efter "vanliga kompet" dĂ€r det egentligen ska vara golvpukor men skitsamma. JĂ€vligt schysst Ă€ndĂ„! đ Skulle vara kul att höra nĂ„gon annans version.. Vad menar du med "tyngre trumkomp"? Vill du att kompet görs om eller vill du ha ett fetare ljud?
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 (redigerat) Tack sĂ„ mycket! GĂ„r det att fĂ„ ett Ă€nnu tyngre trumkomp? Förresten lĂ€t det helknas pĂ„ det som kommer efter "vanliga kompet" dĂ€r det egentligen ska vara golvpukor men skitsamma. JĂ€vligt schysst Ă€ndĂ„! đ Skulle vara kul att höra nĂ„gon annans version.. Vad menar du med "tyngre trumkomp"? Vill du att kompet görs om eller vill du ha ett fetare ljud? Nej, fetare sound pĂ„ trummorna. Jag vet inte - mer tryck i baskaggen kanske? AllmĂ€nt hĂ„rdare trummor bara. Mer hĂ„rdrockstrummor, om det nu gĂ„r. đ Edit: Förresten, lĂ„ter alla cymbaler/hi-hats alltid sĂ„dĂ€r mycket i förhĂ„llande till det andra, i BFD? Redigerat 5 december 2005 av creel
Slaktad Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag dw-kittet med en multibandkompressor pĂ„. Vet inte om det Ă€r bĂ€ttre, men men đ Ăndrade f.ö. den öppna hihaten till en halvöppen istĂ€llet.
mornel Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag lÄter det i Reason Drum Kits med Jocke Skogs template.
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag dw-kittet med en multibandkompressor pĂ„. Vet inte om det Ă€r bĂ€ttre, men men đ Ăndrade f.ö. den öppna hihaten till en halvöppen istĂ€llet. Japp, nu lĂ€t det betydligt bĂ€ttre men virveln lĂ€t mesig. Sen hade du fixat det dĂ€r konstiga kompet som var i mitten đ
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag lĂ„ter det i Reason Drum Kits med Jocke Skogs template. Hehe, dĂ„ lĂ€t faktiskt BFD-trummorna mycket bĂ€ttre. Fast det kanske inte Ă€r sĂ„ konstigt nĂ€r det Ă€r ett betydligt dyrare program đ
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Hur "lyckas" ni skapa ett BFD-trumspÄr i Cubase frÄn en MIDI-fil? Först ser ni till att BFD Àr VSTi-instrument, sen importerar ni MIDI-filen.. men sen?
Slaktad Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 1. Importera midifilen (sÄ skapas ett nytt projekt automatiskt). 2. Tryck pÄ F11 och ladda BFD. Ladda sedan ett trumkit i BFD. 3. VÀlj BFD i "out" pÄ den midikanal trummorna ligger pÄ.
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 1. Importera midifilen (sÄ skapas ett nytt projekt automatiskt).2. Tryck pÄ F11 och ladda BFD. Ladda sedan ett trumkit i BFD. 3. VÀlj BFD i "out" pÄ den midikanal trummorna ligger pÄ. Tackar, ska testa det nÀr jag kommer hem! Finns det nÄgon möjlighet att "spela trummorna" med tangentbordet, i Cubase? Har ingen synt sÄ jag tÀnkte att det borde vÀl gÄ att anvÀnda tangentbordet istÀllet.
Linus Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 MIDI-filen Ă€r sĂ„ grymt stiff, utklickade 16-delar pĂ„ cymbaler utan anslagskĂ€nslighet/dynamik. Det kan fĂ„ all vĂ€rldens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-ĂŒber-trumsamplings-pluggar att lĂ„ta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. đ DĂ„lig mix & kompression, men jag orkar inte lĂ€gga energi pĂ„ det hĂ€r. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant]
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 MIDI-filen Ă€r sĂ„ grymt stiff, utklickade 16-delar pĂ„ cymbaler utan anslagskĂ€nslighet/dynamik. Det kan fĂ„ all vĂ€rldens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-ĂŒber-trumsamplings-pluggar att lĂ„ta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. đ DĂ„lig mix & kompression, men jag orkar inte lĂ€gga energi pĂ„ det hĂ€r. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant] Kan man inte göra kĂ€nslighet osv efterĂ„t i Cubase? Ăr inte det lite omstĂ€ndligt att sitta och finslipa en MIDI-fil? Kan man ens göra sĂ„ mycket med en MIDI-fil?
Emil Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 MIDI-filen Ă€r sĂ„ grymt stiff, utklickade 16-delar pĂ„ cymbaler utan anslagskĂ€nslighet/dynamik. Det kan fĂ„ all vĂ€rldens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-ĂŒber-trumsamplings-pluggar att lĂ„ta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. đ DĂ„lig mix & kompression, men jag orkar inte lĂ€gga energi pĂ„ det hĂ€r. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant] Kan man inte göra kĂ€nslighet osv efterĂ„t i Cubase? Ăr inte det lite omstĂ€ndligt att sitta och finslipa en MIDI-fil? Kan man ens göra sĂ„ mycket med en MIDI-fil? Allt sĂ„nt mĂ„ste du göra pĂ„ midi-filen. Det Ă€r ju dĂ€r all information finns. DFH, BFH eller vilka andra samplingar som hellst lĂ„ter skit om du inte gjort en trovĂ€rdig midifil.
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 (redigerat) MIDI-filen Ă€r sĂ„ grymt stiff, utklickade 16-delar pĂ„ cymbaler utan anslagskĂ€nslighet/dynamik. Det kan fĂ„ all vĂ€rldens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-ĂŒber-trumsamplings-pluggar att lĂ„ta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. đ DĂ„lig mix & kompression, men jag orkar inte lĂ€gga energi pĂ„ det hĂ€r. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant] Kan man inte göra kĂ€nslighet osv efterĂ„t i Cubase? Ăr inte det lite omstĂ€ndligt att sitta och finslipa en MIDI-fil? Kan man ens göra sĂ„ mycket med en MIDI-fil? Allt sĂ„nt mĂ„ste du göra pĂ„ midi-filen. Det Ă€r ju dĂ€r all information finns. DFH, BFH eller vilka andra samplingar som hellst lĂ„ter skit om du inte gjort en trovĂ€rdig midifil. Jaha, sĂ„ det Ă€r dĂ€r man ska stĂ€lla in all dynamik, och t ex hur mycket cymbalerna ska lĂ„ta? Den dĂ€r MIDI-filen kommer frĂ„n Guitar Pro och dĂ€r kan man ju inte göra sĂ„ mycket. Var ska man finslipa sin MIDI-fil? I Cubase? Skulle ni kunna sĂ€ga vad man bör gĂ„ igenom för att trumspĂ„ret ska lĂ„ta sĂ„ bra som möjligt om man redan gjort klart ett komp, som jag gjort i denna MIDI-fil? Förresten Ă€r det vĂ€l inte sĂ„ mycket dynamik i hĂ„rdrockstrummor? Jag tycker de mest smackar pĂ„ hela tiden fast jag vet inte sĂ„ mycket om trummor dĂ„ jag sjĂ€lv Ă€r gitarrist. đ Linus, det trumspĂ„r som du lade upp - var det Cubase + BFD? Schysst av alla som hjĂ€lper, uppskattar det verkligen! đ Redigerat 6 december 2005 av creel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.