Jump to content
Annons

Ljudisolera rum med vattenburna ellement?

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Vill jludisolera två rum med två vattenburna element varderam, utan att behöva ersätta dessa med andra element.

Fins det någon som kan ge mig tips på hur jag löser detta problem?

Kan tänka mig att minska rumet med tio till tjugo centimeter i samtliga väggar. (alla fyra:rolleyes: )

Annons
Postat

Det lättaste och bästa är att ringa den lokala rörmockaren och be denna att flytta ut radiatorerna till önskad position på den nya väggen.

för du måste ju bygga en ny vägg och hänga upp dom på.

Kan inte komma på något annat.

Lycka till!!!

Postat

Ohoj!!!

Bygga runt?????

Du kan ju inte bygga in radiatorer, då får du ju inte ut någon värme!!!

Fast det kanske skulle funka om du borrade massor av hål så att du på så sätt får ut värme.

"Dom väsnas" ?? Då är det något som är fel radiatorer ska inte låta (12 år i rörbranchen).

Du har ingen ritning på hur du tänkt bygga???

Mors!!!

musik (oregistrerad)
Postat

...detta får mig att minnas när jag bodde i en förort till Göteborg som heter Askim. Där fanns element som lät såpass mycket att det var svårt att sova på nätterna!! Jag tog dit fastighetsskötaren för att låta honom lyssna. De lät förskräckligt även när han var där, han satte örat mot elementet, böjde sig uppåt igen och sa: jag hör inte ett skit!!

p.s. ALLA hyresgäster hade besvär av dem. d.s.

😄

:musik

Postat
...detta får mig att minnas när jag bodde i en förort till Göteborg som heter Askim. Där fanns element som lät såpass mycket att det var svårt att sova på nätterna!! Jag tog dit fastighetsskötaren för att låta honom lyssna. De lät förskräckligt även när han var där, han satte örat mot elementet, böjde sig uppåt igen och sa: jag hör inte ett skit!!

Var han hårdrockstrummis?

Postat

Då är jag med. Ta bort radiatorerna och sätta dit elradiatorer.

Eller så kan du ju lägga golvvärme och andvända befintligt tillop/retur.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.