Jump to content
Annons

DFH Superior/Cubase SX 2.0


Staley (oregistrerad)

Recommended Posts

Staley (oregistrerad)

Hej,

Är en relativt ny användare av cubase sx 2.0 som behöver lite hjälp. Jag använder DFH Superior när jag programmerar trummor. När jag laddat in detta VSTi och skapat ett midispår, läggs ju till en folder där jag kan se varje trumma för sig. Inom denna folder, för respektive spår, kan jag "loada" de inställningar som följer med Superior och som är ämnade för cubase sx 2.

Men när jag bouncat ner min programmering till wav-spår, importerat till poolen samt lagt in dessa på separata audio-spår, uppstår ett problem. När jag tar "load selected channels" för respektive spår får jag ett meddelande likt detta:

"can't load from an instrument channel into audio-cannel...:Channel missmatch"

Vad gör jag för fel? Ska jag routa de inställningar jag redan lagt in i VSTi-foldern till respektive audio-spår eller nåt liknande?

I cubase sx 1 var detta inget problem.

Har waves-pluggarna som krävs.

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
"can't load from an instrument channel into audio-cannel...:Channel missmatch"

Det är för att du inte kan ladda en stereokaka..ehhmm.. stereo-wavefil på en monokanal och vice cersa.

Därav problemet.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför göra om det till Wav?

Tycker att det är skönt att man kan gå in och ändra varje trumslag in i sista sekund. 🙂

Superior funkar lite annorlunda än traditionella VSTi instrument. För att få ut alla ljud ordentligt - mikläckage, rumsljud etc - så måste man bounca till wav (om man inte har 2GB+ RAM och kan ladda allt i minnet).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...