Charlie Bronson Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 Hejsan! Jag köpte ett externt ljudkort som heter Tascam US122. Jag har en Röde NT2000 mic och anvĂ€nder phantom power pĂ„ ljudkortet. Jag tycker inte jag fĂ„r tillrĂ€ckligt hög signal in till Cubase sĂ„ jag tĂ€nkte prova att koppla pĂ„ min Alto Mic tube pre-amp. Man vill ju inte pajja grejerna, sĂ„ jag undrar om detta Ă€r möjligt? Ska jag isĂ„fall köra phantom power pĂ„ Alto-preampen eller Tascam eller pĂ„ bĂ„da? Hoppas nĂ„n fattar... đ /CB
Claes Holmerup Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 Fantommatning har du bara pÄ den som Àr nÀrmast micen. Preampens utgÄng kopplar du sedan till en line-ingÄng - och INTE till en mic-ingÄng!
Charlie Bronson Postat 25 november 2005 TrÄdstartare Postat 25 november 2005 Fantommatning har du bara pÄ den som Àr nÀrmast micen. Preampens utgÄng kopplar du sedan till en line-ingÄng - och INTE till en mic-ingÄng! Tackar! Snabbt svar! FÄr testa det dÄ. /CB
classic Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 FÄr du bra utslag pÄ US-122:an (blinkar den röda OL lampan?) sÄ Àr det en instÀllning i Cubase/Windows som stÄr fel. Jag antar att du har ingÄngsvÀljaren pÄ MIC och inte GUITAR ?!
Charlie Bronson Postat 25 november 2005 TrÄdstartare Postat 25 november 2005 FÄr du bra utslag pÄ US-122:an (blinkar den röda OL lampan?) sÄ Àr det en instÀllning i Cubase/Windows som stÄr fel.Jag antar att du har ingÄngsvÀljaren pÄ MIC och inte GUITAR ?! Jag jag fÄr bra utslag och ja jag kör pÄ mic. Vad Àr det för instÀllning du tÀnker pÄ? Jag kör Cubase sx...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.