Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag köpte ett externt ljudkort som heter Tascam US122. Jag har en Röde NT2000 mic och anvÀnder phantom power pÄ ljudkortet. Jag tycker inte jag fÄr tillrÀckligt hög signal in till Cubase sÄ jag tÀnkte prova att koppla pÄ min Alto Mic tube pre-amp.

Man vill ju inte pajja grejerna, sÄ jag undrar om detta Àr möjligt? Ska jag isÄfall köra phantom power pÄ Alto-preampen eller Tascam eller pÄ bÄda?

Hoppas nĂ„n fattar... 😄

/CB

Annons
Postat
Fantommatning har du bara pÄ den som Àr nÀrmast micen. Preampens utgÄng kopplar du sedan till en line-ingÄng - och INTE till en mic-ingÄng!

Tackar! Snabbt svar! FÄr testa det dÄ.

/CB

Postat

FÄr du bra utslag pÄ US-122:an (blinkar den röda OL lampan?) sÄ Àr det en instÀllning i Cubase/Windows som stÄr fel.

Jag antar att du har ingÄngsvÀljaren pÄ MIC och inte GUITAR ?!

Postat
FÄr du bra utslag pÄ US-122:an (blinkar den röda OL lampan?) sÄ Àr det en instÀllning i Cubase/Windows som stÄr fel.

Jag antar att du har ingÄngsvÀljaren pÄ MIC och inte GUITAR ?!

Jag jag fÄr bra utslag och ja jag kör pÄ mic. Vad Àr det för instÀllning du tÀnker pÄ? Jag kör Cubase sx...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.