Jump to content
Annons

Kan inte NN-XT detta

MagnusBryngelsson

Recommended Posts

Jaha! Då sitter man här med Reason2 då till slut. HAr precis med Linus hjälp mappat upp ett trumset som jag triggar med ett digitalset yamha dtxplorer. Döm om min förvåning när jag inte kan få NN-XT att lira "one-shots". Så fort jag släpper tangeten dör samplingen, (Provade med mitt UF5 klaviatur, tänk då hur det blir på mitt trumset). Har kikat i manualen men hittar inget som behandlat ämnet. Kan det vara som så att de glömt det?, I Redrum fungerar det däremot med eftersom jag inte kan mappa om redrum så får jag bara liv i kanal 8 som triggas av notenumber 43 ( tom 3 hos mig).

Hjälp önskas 😄

Linus kanske?

Edited by MagnusBryngelsson

Annons

Om hela trumsetet ska bestå av samplingar som alla ska klinga ut fullt så det bara att vrida upp realese-ratten som sitter längst upp till höger.

Om du bara vill påverka en speciell sampling så vrider du upp realese-mätaren som sitter i "Amp envelope", längst ner till höger.

Markera hihatsamplingarna, högerklicka och välj Group Selected Zones. Sänk polyfonin (uppe till vänster) till 1 för den här gruppen, samt välj Retrig. Nu bryts hihatsamplingarna av för varandra.

Edit: De andra trumljuden kan du också gruppera för enkelhetens skull, men i dessa grupper gör du rätt i att hålla uppe polyfonin så att inte alla trumljud klipper av varandra.

Edited by Linus