MagnusBryngelsson Posted November 24, 2005 Share Posted November 24, 2005 (edited) Jaha! Då sitter man här med Reason2 då till slut. HAr precis med Linus hjälp mappat upp ett trumset som jag triggar med ett digitalset yamha dtxplorer. Döm om min förvåning när jag inte kan få NN-XT att lira "one-shots". Så fort jag släpper tangeten dör samplingen, (Provade med mitt UF5 klaviatur, tänk då hur det blir på mitt trumset). Har kikat i manualen men hittar inget som behandlat ämnet. Kan det vara som så att de glömt det?, I Redrum fungerar det däremot med eftersom jag inte kan mappa om redrum så får jag bara liv i kanal 8 som triggas av notenumber 43 ( tom 3 hos mig). Hjälp önskas 😄 Linus kanske? Edited November 25, 2005 by MagnusBryngelsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Om hela trumsetet ska bestå av samplingar som alla ska klinga ut fullt så det bara att vrida upp realese-ratten som sitter längst upp till höger. Om du bara vill påverka en speciell sampling så vrider du upp realese-mätaren som sitter i "Amp envelope", längst ner till höger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusBryngelsson Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Ok tack ska testa detta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Vrid upp lite på Release, och desto mer på Hold tycker jag 😉 Kör hårt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Vrid upp lite på Release, och desto mer på Hold tycker jag 🙂Kör hårt! Ja, så kan man ju också göra. Men det är inte rätt 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusBryngelsson Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Hur får man då till funktionen att stängd hi-hat stoppar triggningen på öppen hi-hat, hmm konstigt skrivet av mig. jag menar förstås att om jag slår an hihat öppen och sedan trycker ner pedalen, hur får jag då den att tystna? Tack (igen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 (edited) Markera hihatsamplingarna, högerklicka och välj Group Selected Zones. Sänk polyfonin (uppe till vänster) till 1 för den här gruppen, samt välj Retrig. Nu bryts hihatsamplingarna av för varandra. Edit: De andra trumljuden kan du också gruppera för enkelhetens skull, men i dessa grupper gör du rätt i att hålla uppe polyfonin så att inte alla trumljud klipper av varandra. Edited November 25, 2005 by Linus Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusBryngelsson Posted November 25, 2005 Author Share Posted November 25, 2005 Tackar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusBryngelsson Posted November 28, 2005 Author Share Posted November 28, 2005 Har fått det att fungera helt klanderfritt! 😲 Tack för all hjälp, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts