Jump to content
Annons

Eukanuba - instrumental progressiv rock


Tophe

Recommended Posts

LÅTNAMN: Eukanuba

ARTIST/GRUPP: Toffe

GENRE: Progressiv Rock

LÅTLÄNGD: 3:30

KOMPOSITÖR: Toffe

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 mb

STATUS: Låtförslag inspelad för att övertyga bandet

LÅTLÄNK: Eukanuba

Jag la upp, typ den här låten en gång för länge sen. Men nu har jag spelat in lite mer och mixat om den. Har spelat in den hemma för att visa bandet hur jag vill att det ska låta, men det vore kul att jobba mer på inspelningen.

Låten är ett instrumentalt parti som ska komma mitt i en längre låt eller svit.

Kom jättegärna med reflektioner, idéer osv. Speciellt när det gäller mixning och sånt.

Tack för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter alldeles för slött tycker jag. Peta upp den 50 bpm så kanske det skulle va nåt att ha. Sen (som alltid i den här genren tyvärr) känns det lite väl skitnödigt. Ska man spela udda taktarter krävs det lite mer flow i spelet. Nu har du entaktsfraser som går om och om igen för att sedan bytas ut mot andra fraser. Jag ser gärna lite mer finess i kompositionen.

Men ta det jag säger med en nypa salt: jag gillar inte genren. Ska det va sånt så lyssnar jag hellre på nåt me Vinnie Colaiutah. Han gör det med lite stil i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm...skönt. Har läst syftet med inspelningen, så jag skall int gnäll nå.

MEN va Genesis det blir efter 2.30 (Dance on a volcano/Los Endos-slingan...NÄSTAN!).

Älskar ju sånt här...skall bli trevligt att få höra slutresultatet sedan. 🙂

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det här har potential, men som VacUm sa, tempot ska upp en del. Tycker också att sologitarren ska upp volymmässigt i förhållande till synten. Med en riktig trummis o ett tajt gäng som spelar så kan det här bli jättebra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonlåt! Detta gillar jag jättemycket! Här finns influenser av allt från Genesis till lite Zappa t.o.m lite Wadeniussång på ett ställe. 😉 Jag tycker det låter snyggt. Tempot är rätt coolt. Snyggaste partiet är när maimban? kommer in. Yeahh! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eukanuba? Läckert!

Jodå, det var läckert. Jag får lite bekanta vibbar av den första gitarrslingan. Känns lite Jeff Beck, och det är ju inte fel!!

Jag tycker det är välgjort, mycket Genesis över det hela, men precis som deras musik så blir det lite enformigt i längden. Väcker inga känslor hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske ska tillägga, innan fler kommenterar trumspelet. Det är ganska snabbt inknappade trummor. Det ska naturligtvis på riktiga trummor.

Jag menade inte trumspelet. Det lät väl ganska ok. Jag menade alla rytmiska idéer i melodierna.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Peta upp den 50 bpm så kanske det skulle va nåt att ha. Sen (som alltid i den här genren tyvärr) känns det lite väl skitnödigt. Ska man spela udda taktarter krävs det lite mer flow i spelet.[...]

Jag är böjd att skriva under på detta. Tycker harmoniken ligger lite för stilla rent generellt också i detta tempo.

Igår då jag lyssnade så blev jag f.ö påmind om denna Gudomliga melodi Detta är udda taktarter i sitt esse. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...