Jump to content
Annons

inget ljud ut ?


maf (oregistrerad)

Recommended Posts

maf (oregistrerad)

Skall köra gitarr i Cubase! Väljer audiospår...."stapeln" indikerar ljud men inget ljud ut.......Vad att göra???

Har kört gitarren direkt i guitarrig, och det var inga problem.....

ps . har ett ESI 192 ljudkort....

Hoppas nån kan hjälpa mig.......så skall ni få höra på en av världens bästa gitarrist...eller kanske inte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maf (oregistrerad)

...Japp....jag ser att "stapeln" till höger om monitorknappen rör sig, men inget ljud ut! Har även varit i VST outputs, men där rör sig inget!.......

Link to comment
Dela på andra sajter

zeandreti (oregistrerad)

Har exakt samma problem, har provat att knappa på orange knappen.skumt

kör logic5,5,0 parallet som cubase pga att jag är kass på cubase men har inga problem att höra klick gitarrer osv i logic. plus att så fort jag försöker ändra någon instälning i cubase så låser sig datorn, off topic kanske men tycker det hör ihopp lite gran faktist då man har svårt att göra några inställningar pga av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

zeandreti (oregistrerad)

Måste bara tala om att det numera fumgerar perfekt(nåja men för att var nybörjare) kan ju säga att jag höll på bli lagomt sinnesjuk o jag skojar inte, men vad gjorde jag då? istället för som i mitt fall le så installerade jag sx3(som jag hm öh...host köpte) och se på fan det fungerar:) för så fort jag skulle ändra på vst i le versionen för att välja kanaler in så låste sig allt. men som sagt it works nu:)

Redigerat av zeandreti
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...