Jump to content
Annons

Hjälp med någon sjysst synth för beatsnickeri!

Recommended Posts

Certeza (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag tänkte köpa en sjysst synth för beatproduktioner med datorn till hyfsat pris!

Någon som har några bra tips på synthar + beskrivning av dom och var jag hittar dom?

Skulle uppskattas som fan 😳

Tack på förhand!

Annons
Postat

Låter som du kanske borde kolla närmare på Korgs Electribe-serie. Dom är lite sådär beat-orienterade. Dom gör lite olika grejer olika bra, så det beror ju lite på vad du letar efter.

Postat

Electron Machinedrum kanske.

Certeza (oregistrerad)
Postat

Okey! tack för svaren, men kan ni inte ge mig lite internetsidor där produkterna finns o lite pris uppgifter.. ja e ganska ny, sja e inte ås hajj på detta.. skulle uppskattas

Peace

Postat (redigerat)

Jag är själv helsåld på Korg EMX1 som är en fantastisk beat-idé-spruta för mig 😠

Edit: Tror att svenska nypriset är cirkus 7~8000:- I länken jag gav hittar du MP3 exempel på hur den låter också.. och på

Den här sidan hittar du ljudexempel på en del fabrikspresets. och på den här sidan lite demos som Rodney Sino-Cruz knåpat ihop.

Redigerat av hegobald
Postat

För machinedrum www.elektron.se

Certeza (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket allihop för hjälpen!

Glömde säga att ja ska ha synthen till hiphop baserade beats, men det kanske inte spelar nån roll? 😉

Certeza (oregistrerad)
Postat

Kikade på lite länkar ni gav mig, de ser ut som trummaskiner alltihop? 😉 det e lite överkurs för mig än kanske.. jag tänkte mig mer en keybord, piano.. vad ska ja s'äga.. för o lägga lite etna toner på mina samplingar i beatsen jag gör..

Postat

Men är du säker på att du vill ha hårdvara då? Mjukvara kanske skulle vara en bra början, pröva på nån demo så du vet lite vad du vill ha och kommer in i terminologin lite.

Vad jag vet så är det bara Elektrons Machinedrum som är en regelrätt trummaskin av dessa, fast om jag inte missminner mej så tillåter den "stämda" trummor för t ex feta 808-basgångar. EMX-1 är en kombinerad trummaskin och synth, men inte så säker på att den är optimal om du vill göra traditionell hiphop. Då ska du nog snarare titta på nån utav samplersarna som Lundin länkade till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.