Jump to content
Annons

Recommended Posts

gufv (oregistrerad)
Postat (redigerat)

brukar ni, och isåfall är ni duktiga på att, använda drum map'en? är den effektiv eller ska jag vända mig till en sequenser typ Guru istället? tänkte göra allt från tjocka beats till rocktrummor.

Redigerat av gufv
Annons
Postat

Använder aldrig drum mapsen.. Blir så himla rörigt. Jag tycker man får mycket bättre översikt med pianorollen.

Postat

Jag använder alltid drummaps eftersom det är nästan hopplöst att editera anslaget utan drummaps. Jag tycker också att det är praktiskt att kunna flytta ett trumljud (dvs dess spår) upp och ned som jag vill. Dessutom ser du ju att det är trummor, vilket faktiskt kan vara bra ibland.

gufv (oregistrerad)
Postat
Jag använder alltid drummaps eftersom det är nästan hopplöst att editera anslaget utan drummaps. Jag tycker också att det är praktiskt att kunna flytta ett trumljud (dvs dess spår) upp och ned som jag vill. Dessutom ser du ju att det är trummor, vilket faktiskt kan vara bra ibland.

ja, den verkar bra av den anledningen, och framförallt för att ljuden inte är utmärkta i längder eftersom trumsamples oftast är "one-shots", plus att om jag förstått det rätt så kan man ändra varje trumljuds rytmik-struktur(quantasize-intervall) vilket gör att man kan ändra rytmer allt mer effektivt..

jag ska nog lägga lite tid på den här! lär vara jävligt bra när man kan den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.