Jump to content
Annons

DeMorse


MJInc

om ni ids  

9 röster

  1. 1. om ni ids

    • 5 superduper
      0
    • 4 kanon
      3
    • 3 bra
      2
    • 2 nje
      0
    • 1 skräp
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: DeMorse

ARTIST/GRUPP: Micke Jonsson

GENRE: synth á la kraftwerk/depesch/jarre?

LÅTLÄNGD: 2:29

KOMPOSITÖR: MJ

PRODUCENT: MJ

EV. MEDVERKANDE: MJ

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3 / 192kbps

STORLKEK: 3.5 Mb

STATUS: demo

LÅTLÄNK1: http://mjinc.ebijo.com/slask/36.DeMorse.mp3

Känns som om jag måste låta denna låt vädras för allmän lyssning innan jag bestämmer mig för att släppa den och gå vidare...vad tycker ni?

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker att du fått till bra tryck i låten! Mycket tack vare basen misstänker jag! Gillar även de andra synthljuden! Mixmässigt har jag inte heller direkt några åsikter! Jag tycker att det låterbra! Tyckte att början påminde lite om signaturen till Airwolf (eller vad det nu hette)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok MJInc 😳 ..trevliga syntljud..a la Jarre!..skall du inte försöak lägga på ngn slags sång!?..tror det kan bli bra!..Jarre har ju själv börjat göra det mer o mer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att du fått till bra tryck i låten! Mycket tack vare basen misstänker jag! Gillar även de andra synthljuden! Mixmässigt har jag inte heller direkt några åsikter! Jag tycker att det låterbra! Tyckte att början påminde lite om signaturen till Airwolf (eller vad det nu hette)

Provade lite sidechain som verkar vara så poppis just nu 😛 så det kanske gjorde sitt till beträffande basen....Airwolf, sonen 2år har ärvt en helikopter som ser ut precis som Airwolf, å den snurrar runt på köksgolvet titt som tätt, kanske därför det låter lite åt det hållet. 😱😄

Ok MJInc  😉 ..trevliga syntljud..a la Jarre!..skall du inte försöak lägga på ngn slags sång!?..tror det kan bli bra!..Jarre har ju själv börjat göra det mer o mer 😉

Denna låt har jag skrivit en svensk å en engelsk text, testat å sjungit in båda och båda har låtit....förj**ligt rent ut sagt. Fast då gick iofs låten en hel del långsammar. Kanske kanske jag får för mig att lägga sång på denna version. Fast å andra sidan gillar jag Jarre bättre utan sång. 😄

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt att det här måste vara en skitlåt som jag kunde dissa, men så var det ju inte. Är rätt så kraftigt less på instrumental synth, men det här kändes riktigt bra! Melodiskt väldigt genomtänkt. 🙂

Tack för de orden! 🙂

Trodde annars att nån skulle racka ned på att det var lite repetetivt mot slutet.... 🙂

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt i min smak.

Gillar leadljudet i början. Två nästintill stämmda oscillatorer.

Väldigt retro. Med vilken synth har du skapat det ljudet???

Låter väldigt Korg Ms aktigt.

Just det leadljudet älskar jag. Tyvärr är det som du nämner väldigt retro så det passar inte in överallt. Annars skulle jag ha med det i varenda låt! 😉😉

Jag använder mig bara av mjukvara för all synthmusik, och just detta leadljud kommer från den underbara pluggen Iblit och är ett av alla presets + lite reverb/delay. Finns att hitta via kvr...

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte illa alls! Sköna harmonier och skönt gung. Men kompis, det låter alldeles för tunt och mjäkigt!

Kul att det gillas! 😄 Men definiera gärna "tunt" o "mjäkigt", så kanske jag kan hålla med. Om du även nämner hur du själv skulle gå till väga för att få bort tunn- o mjäkigheten så får du ett plus i kanten. 😄🙂🙂

Snyggt!

Tack.

//Micke....

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagom skön tyngd i kicken, snaren precis så platt som den ska vara i en låt som den här. Skönt tempo på låten, och mycket välgjord retro. Slutet skulle jag nog vilja säga blir lite tråkigt, tappar mot hur det låter tidigare på något vis. Men en mycket trevlig lyssning. Tackar!

Iblit är en skoj synth, men har inte använt den på någora år, vilken version har du använt dig av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagom skön tyngd i kicken, snaren precis så platt som den ska vara i en låt som den här.

Kul att det uppskattas, ville inte fläska i. Utan ville ha lite tunnare trummor á la 80-tal.

Slutet skulle jag nog vilja säga blir lite tråkigt, tappar mot hur det låter tidigare på något vis.

En av mina olater är att jag är lat! 😛😲😲 Dvs, jag har en tendens att återanvända. Både rent musikaliskt men även ljudmässigt. Och jag tror det är detta du upplever som tråkigt. Detta är något jag verkligen måste bli av med, måste få låtarna att bli intressanta och levande hela vägen.... 😛

Iblit är en skoj synth, men har inte använt den på någora år, vilken version har du använt dig av?

Personligen tycker jag nog Iblit är den bästa pluggen som går att hitta när det gäller grundläggande retroljud i förhållande till CPU åtgången. Jag använder mig av version 0.15 som funkar klockrent. I princip tweakar jag inga ljud utan använder mig uteslutande av de presets som ingår.

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, här kastas man verkligen in i en Jarre/Vangelis-värld! Depeche och/eller Kraftwerk är det verkligen inte.

Det enda jag inte riktigt gillar är melodierna, de känns inte riktigt genomtänkta och/eller genomarbetade.

Atmosfären och produktionen är det verkligen inget fel på..

Schysst arbete!

/Daniel

Edit: eller så är det bara jag som inte riktigt har samma smak som du vad gäller melodier 😛 .. Ta min kritik med en nypa salt och lyssna på vad du själv tycker istället först och främst!

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...