Jump to content
Annons

Justering av gitarr!


phonox (oregistrerad)

Recommended Posts

phonox (oregistrerad)

Hej!!!

Jag har en Ibanez Gio som jag köpte för några år sedan. Jag har dock mest fokuserat på aukustisk gitarr så jag har inte använt denna på ca 5år.

När jag nu tog fram min gamla gitarr tyckte jag att det lät konstigt. Jag testade alla sladdar men fann att det var inte dessa det var fel på.

Det visade sig att en av de skruvar som håller telekontakten var aldeles för lång så denna gick rakt igenom en av sladdarna inuti. Detta fel var ju lätt avhjälpt!!!

Nu till det stora problemet. Jag kan inte få mikrofonerna att sitta rätt, så nu låter den rent ut sagt skit. snälla förklara för mig hur man justerar en gitarr tycker ändå att en musiker borde veta detta så det är dags att lära sig nu................

Tack på förhand!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej jag har alltså lite svårt att förstå hur din gitarr ser ut nu. Det kan inte vara något kopplingsfel på mickarna iochmed att sladdan gick paj?

Hur sitter mickarna? Ta gärna foton och posta här så att man ser lite.

Posta gärna också frågan hos alla på www.gmf.se "plankets forum"

Då får du ju säkert flera svar också! Vissa är grymt kunniga och jag tror du får snababr svar av plankarna än här :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...